Cilt bakımında vitaminin önemi

Cilt bakımında vitaminin önemi

Şamdan/ Banu Kazanç

Vitamin ve minerallerle beslenme, hayati öneminin yanı sıra güzelliğinizi de pekiştiren bir zorunluluktur. C vitamini, E vitamini, selenyum, provitamin B5 ve çinko içeren yiyecekler güzelliğinizi pekiştirir...

Vitamin ve minareller vücudumuzun olmazsa olmazlarıdır. Ayrıca güzelliğimiz için de vitamin ve minarellere ihtiyaç duyarız. Çünkü güzellik sağlıklı beslenmeyi de gerektirir.

C vitamini deposu olan yaz meyveleri ve sebzeleriyle erken yaşlanma belirtileri ve kırışıklarla savaşabilirsiniz. C vitamini erken yaşlanma belirtileri ve kırışıklıkların oluşmasını azaltmada etkili olur.C vitamini en çok domates, yeşil biber, çilek, turunçgiller, kivi ve maydanozda bulunur.

E vitamini, bitkisel yağların çoğu,ceviz, fındık-fıstık, tohumlar, soya, et, balık, yeşil yapraklı sebzeler ıspanak, kuşkonmaz, elma, yumurta ve tahıllarda bulunur. Vücuttaki oksijenin en iyi şekilde kullanılmasını sağlar, hücre zarının ve duvarının normal görevini yapmasına yardım eder, hücrelerin daha uzun yaşamasını ve yenilenmesini katkısı olur. Gözde güneş ışınlarının olumsuz etkisini azaltarak, katarakt oluşumunu geciktirir. Yaşlanmaya karşı en etkin vitaminlerden biridir.

Selenyum, güçlü bir antioksidandır, hücreleri korur. En çok patates, mantar, yumurta, ay çekirdeği ve tahıl ürünlerinde, baklagillerde, balıkta, deniz ürünlerinde, sarımsakta, ayrıca ette, böbrek, yürek gibi sakatatlarda bulunur.

Provitamin B5 cildinemlendirme özelliğine sahip bir vitamindir. Ciltte yeni hücrelerin gelişmesinde etkisi olur. Güneş ışınlarının neden olduğu kızarıklıkları giderir, güneşe maruz kalan saç tellerinin kırılıp kurumasını önler. En çok tahıllar, yumurta sarısı, mantar, baklagiller, karnabahar ve patateste bulunur.

Çinko A vitaminin özelliklerini artırmanın yanı sıra güneş yanıklarının iyileştirme sürecini de hızlandırır. Fındık, mantar, deniz ürünleri, kırmızı et, hindi, yumurta, peynir, yeşil yapraklı bitkiler çinko bakımından zengindir.



BİZE ULAŞIN