Baharda vücudun enerji depolamasına özen gösterin

Baharda vücudun enerji depolamasına özen gösterin

Şamdan Plus/Banu Kazanç

Bahar aylarında yaşanan çoğu şikayetin temelinde enerji azalması yatar. Vücudun ihtiyacı olan enerjiyi toplamak için B ve C vitaminleri, folik asit, magnezyum, demir, potasyum ve çinkodan zengin gıdaları içeren sebze ve meyvelerden tüketmelisiniz... 

İkbaharla birlikte doğa kış uykusundan uyanır, yeşillenmeye, ağaçlar çiçek açmaya başlar. Bizlerde de baharın gelmesiyle birlikte değişimler olur. Bunlar tabii ki fiziksel görünümümüze yansımaz ama ruh halimizde doğanın yenilenmesine paralel olarak bir canlanma ve çoşku yaşanır. Mevsim geçişleri, metabolizmamızda bazı değişikliklere sebep olduğu gibi, yorgunluğa ve ruhsal sıkıntılara da neden olur. Baharın gelişi ile enerji ve canlanmadan söz ederken, tersine gelişmeleri de yaşarız, bu döneme özgü şikayetlerin başında ise ise bahar yorgunluğu gelir. Baharın gelişiyle, eklem ve kas ağrıları artar, konsantrasyon bozukluğu, depresyon ve isteksizlik, sinirlilik, uyku bozuklukları görülür. Bu şikayetlerin başlıca nedeni ise, vücudun eksikliğini duyduğu enerji azalmasıdır. Baharda enerjiyi toplamak için enerji verecek besinleri, B ve C vitaminleri, folik asit, magnezyum, demir, potasyum ve çinkodan zengin gıdaları içeren mevsimin sebze ve meyvelerinden tüketmek yararlı olur. Ispanak, mısır, muz, kayısı, çilek, kepekli un, kepekli pirinç, yulaf, balık, yumurta, süt ve süt ürünleri, üzüm, badem, fındık tercihiniz olmalıdır.

BİZE ULAŞIN