[Alt-Text]

Beslenme günlükleri

Beslenme günlükleri

 Pelin HASÇALIK

Fotoğraflar:Serkan ELDELEKLİOĞLU

HARPER'S BAZAAR Mayıs 2014-5


BEGÜM ŞEN 
Beslenme programını uzun süre aç kalmayacak şekilde düzenleyen 40 yaşındaki Begüm Şen, öğle öğünlerine ağırlık veriyor. 


BESLENME RUTİNİ  
“Beslenme rutinimi beni sıkmayacak ve çok uzun süre aç bırakmayacak şekilde düzenlemeye çalışıyorum. Özellikle hafta araları güne Activia yoğurt ve kahve ile başlıyorum. Kahvaltı keyfini pazar günlerine saklıyorum ve dilediğim gibi yiyorum.” 

EN SIK TÜKETTİĞİ BESİNLER
“İzmirli olmanın verdiği bir özellik diye düşünüyorum; sebze ve salatanın her çeşidini çok seviyorum ve tüketiyorum.”


DEĞİŞMEYEN FELSEFESİ 
“Aç kalmamak; çünkü uzun süre bir şeyler yemeyince diğer öğünlerde gereksiz yere daha fazla yiyorsunuz. O sebeple, acıktıkça bir elma, grissini, light ayran ya da yoğurt gibi hafif besinler tüketiyorum.”

KAHVALTI 
“Kahvaltı benim için tabii ki önemli fakat hafta arası kahve, kuru kayısı ve light yoğurt tüketmeyi seviyorum.”

ÖĞLE YEMEĞİ 
“Öğlenleri protein ağırlıklı beslenirim. Öğle yemeklerinde genellikle sabah çok sıkı bir kahvaltı yapmadığım için aç oluyorum. Bu sebeple, her gün değişimli olarak et, köfte, balık, tavuk çeşitlerini tercih ediyorum. Doyurucu bir öğle yemeği akşam yemeğini rahat geçirmemi sağlıyor.”

AKŞAMLARI 
“Akşam öğünlerinde sebze, salata ve yoğurt gibi besinler seçiyorum. Alkol özellikle şarap eşliğinde yemeklerimi renklendirmeyi seviyorum. Fakat haftada en fazla bir ya da iki defa alıyorum; etin yanında kırmızı şarap keyifl i ve şık. Genellikle alkol almamaya çalışıyorum çünkü vücutta ödem ve şişlik yaratıyor.”

SAĞLIKLI ATIŞTIRMALIKLAR
“Ara öğünlerde, mevsimine göre çilek, elma, erik gibi çok şekerli olmayan meyveleri yemeye çalışıyorum. Bugünlerde en büyük keyfim Foodie’nin unsuz hazırladığı yulaf kepekli Krik Krak’lar. Protein diyetime uygun olduğu için rahatlıkla tüketiyorum.”

ALIŞKANLIKLARI 
“Kahve alışkanlığım var. Özellikle sabahları filtre ya da hazır kahve içmeyi seviyorum. Çikolata benim zayıf noktam ve en sevdiğim şey. Çikolatanın her çeşidini seviyorum. Pastada ya da kurabiyede çikolata gördüğüm zaman dayanamıyorum. O nedenle, etrafımda fazla bulundurmamak benim için tek çözüm. Yine de çikolatayı çok seven biri olarak mutlaka küçük kaçamaklar yapıyorum.”

DİYET TÜYOSU 
“Vücudunuzu tanıdığınızda, buna uygun bir yol izleyebiliyorsunuz. Günümüzde buna imkan veren birçok yöntem var. Bir diyetisyene danıştığınızda kan testlerinize göre size özel ve metabolizmanızı çalıştıran sağlıklı beslenme programları düzenliyorlar.”

EGZERSİZ
“Yaz sezonuna doğru etraftaki tüm bakım, spor ve güzellik merkezleri dolup taşmaya başlıyor. İnce kıyafetler giyeceğimiz için yaz aylarında beslenmemize daha çok dikkat ettiğimizi düşünüyorum. Egzersiz vazgeçilmezim, mutlaka her gün zaman ayırıyorum. Koşmadan tempolu yürüyüş yapmayı seviyorum.”

BİZE ULAŞIN