[Alt-Text]

Çocukların dikkatli tüketmesi gereken 24 besin

Çocukların dikkatli tüketmesi gereken 24 besin

Hamburger

Çocuk beslenmesinde hamburgerin yeri tartışılmazdır. Bu nedenle anne-babaların hazır köfte alırken; kızartılarak mı, ızgara yapılarak mı tüketilmesi gerektiğini ve içerisinde ne tür etler olduğunu, katkı maddesi kullanılıp kullanılmadığını bilmesi önemlidir. Hamburger köftesinin cinsi ve hijyeni besinin kalitesini etkiler. Kıyma çok çabuk bozulan bir gıda olduğundan, besin zehirlenmelerine neden olabilir. Hazır tüketilen hamburgerler, elbette ki ev yapımı köftelerin yerini tutmaz. 

Patates kızartması

Kızartma esnasında kullanılan yağın cinsi, kullanılma sıklığı ve yağın miktarı iyi ayarlanırsa sık olmamakla beraber tüketilebilir. Ancak kızartma yapılan yağın en az ikiden fazla kullanılması serbest radikallerin oluşmasına neden olarak kansere davetiye çıkarabilir. Pişirme süresi uzadıkça besin öğesi kaybı azalır. Bu nedenle anne-babalar, patatesi kızartmak yerine, dilimlenmiş patates üzerine fırça yardımı ile sıvı yağ sürerek fırında pişirilebilir, buharda ya da suda haşlanabilir.

Cips

Hazır cipsler doymuş ve trans yağdan zengin, ayrıca içeriğinde yüksek oranda tuz barındıran gıdalardır. Bir gün içerisinde bir çocuğun alması beklenen toplam tuz miktarı 2 gramdır ve herhangi bir paket tür cips ile bu oran alınır. Fazla sodyum her gün cips yeme alışkanlığı olan bir çocuk için zamanla böbrek, kalp, kanser ve felç gibi rahatsızlıkları yaratabilmektedir. Kilo ve kiloya bağlı hastalıklar oluşturabilmektedir. 

 

 

BİZE ULAŞIN