Diyet hataları

Diyet hataları

DOĞRU BİLİNEN DİYET HATALARI

Diyet yaptığınız halde tartıda sabit kalıyor ve verdiğiniz kiloyu hemen geri alıyorsanız, bunun nedeni yaptığınız diyet hatalarıdır.

Diyet yaptığınız halde hala kilo almaya devam ediyorsanız, bunun nedenleri yapmış olduğunuz hatalı diyetlerden kaynaklanmaktadır. Örneğin; aldığınız kiloyu hemen vermek için hızlı bir diyet programı planlayıp, günlük aldığınız kalorileri düşürürsünüz. Yaptığınız bu hızlı diyetle kilo verebilirsiniz fakat küçük kalorili yiyeceklerle metabolizmanızı yavaşlatıp ilerde verdiğiniz kiloları geri almanıza neden olursunuz.

Kilo vermek için yaptığınız bir diğer hata ise kahvaltı öğününü atlamaktır. Kahvaltı öğününü atlamak, gün boyunca aç kalmanıza neden olacaktır. Yapılan araştırmalara göre her sabah kahvaltı eden kişilerin kilolarını korudukları görülmektedir.

ARA ÖĞÜNLER

Diyet yaptığınız günlerde ara öğün takibini kaybedip, gün ortasında sağlıksız yiyecekler yemeye başlarsınız. Planlanmayan atıştırmalıklar bel bölgesine yağ olarak geri dönüş sağlarken, planlı ara öğünler tam tersini yapar. Gün içinde birkaç küçük öğün ve atıştırmalık tüketen kişiler açlığı daha fazla kontrol edip kolay kilo verebilirler. Ara öğün tüketmek metabolizmanızı yüksek seviyede tutmaya yardımcı olmaktadır.

DÜŞÜK YAĞLI ÜRÜNLER

Az yağlı ürünler diyette önemli bir rol oynamaktadır. Unutmamanız gereken bir şey var ki; o da az yağlı yiyecek az kalorili olan ile aynı olmayabilir. Eğer tabağınızda kocaman bir "az yağlı" pasta duruyorsa normal pastanın ince bir dilimini yiyerek alacağınız kaloriden daha fazlasını alabilirsiniz. Yediğiniz yiyeceğin ne kadar yağ, şeker ve kalori içerdiğini öğrenmenin en güzel yolu besin öğelerini kontrol etmektir.

SU TÜKETMEK

Su, kalori yakmak için en gerekli içecektir. Eğer vücudunuzu susuz bırakırsanız, metabolizmanız sürüklenir ve bu kilo vermenin yavaşlaması manasına gelmektedir. Yapılan araştırmalar günlük sekiz bardak su içen yetişkinlerin, içmeyenlere göre daha fazla kalori yaktığını göstermektedir.

SÜT ÜRÜNLERİ

Bazı araştırmalar vücudun kalsiyum aldığı zaman daha fazla yağ yakıp, kalsiyumu kestiğinde daha fazla yağ ürettiğini gösterir. Kalsiyum suplementasyonları aynı faydaları sağlıyor gibi görünmez, o nedenle süt ürünündeki bileşenler birlikteyken iyi işler çıkartabilir.