Evde egzersiz: Dost mu, düşman mı?

Evde egzersiz: Dost mu, düşman mı?

Yanlış bisiklet bel ağrısı, yürüyüş bandı kıkırdak kaybına yol açar.

İstanbul Ortopedi Merkezi (İSOM) Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Uzmanı Dr. Ergun Açıksöz, evde spor yaparken dikkat edilmesi gerekenleri anlattı…

Didem Seymen

Evde spor yaparken nelere dikkat etmeli?

-Herhangi bir hastalığı olan, 35 yaş üstü erkek, 40 yaş üstü kadınlar, sigara içenler, yoğun stres altındakiler, şeker, tansiyon hastaları ve aşırı kilolular doktor kontrolünden geçtikten sonra spora başlamalıdır.

-Kemik erimesi (osteoporoz), gebelik, artrit ve tendinit gibi tıbbi durumu veya sakatlığı olan kişiler, herhangi bir sportif aktiviteye başlamadan önce doktorlarına danışmalı ve görüşlerini almalıdırlar.

-Spor sırasında kişilerin kalp ritimlerini ve tansiyonlarını mutlaka kontrol ettirmeleri gerekir. Sağlıklı kişilerin de, normal kiloya sahip olanların da yapacakları egzersiz tiplerine göre kalp ritimlerini ve tansiyonlarını kontrol ettirme zorunlulukları vardır. Aksi takdirde, önemli sağlık sorunlarının görülme ihtimali olacaktır.

-Zayıflamak için, uygun bir diyetle birlikte spor da yapılmalıdır. Ancak çok aşırı kilolu olan bir kişiye bilinçsiz spor yapmasını öğütlemek, hastada yaşamsal sağlık sorunlarına yol açabilir. Bu nedenle kilo vermede öncelikle yapılması gereken doktor kontrolüne girmektir. Bir doktor tarafından kişinin metabolizması değerlendirilmeli, hormonal değerleri tespit edilmeli ve kilo vermeye başladığı andan itibaren yavaş yavaş kademeli artışlarla spor yapması önerilmelidir.

BİZE ULAŞIN