Kadınlar sosyal medyada erkekleri geride bıraktı
Zamanımızın çoğunu sosyal medyada geçiriyoruz. Günlük yaşantımızda önemli bir yer edinen sosyal medya kullanım yüzdeliğinin çoğunluğunu kadınlar oluşturuyor. Ağırlıklı olarak markalar, sağlık ve sanatla ilgilenen kadınlar kullanım yüzdeliğinde birinciliğin sahibi olurken, futbol, politika ve ekonomiyle ilgili ağlarda zirve erkeklerde.
Kadınlar sosyal medyada erkekleri geride bıraktı
Kadın ve erkeklerin ilgi alanı farklılıkları sosyal medyaya da yansıyor. Erkeklere oranla daha fazla paylaşımcı olan kadınlar Facebook, Instagram, Twitter, Tumblr, Pinterest gibi görsel paylaşımın ağırlıklı mecralarda yoğun kullanım gösteriyor. İş ağı olarak kullanılan Linkedin'de ise erkekler hakim.
Kadınlar sosyal medyada erkekleri geride bıraktı
Sosyal Medyaya 25-44 Yaş Hakim
Sosyal medya kullanımı yaş, ilgi alanı ve sosyal ağlara göre şekilleniyor. Markayla etkileşim konusunda teknolojiyle daha çok iç içe olan erkekler indirim kupunu kodlarıyla ilgilenirken, kadınlar ise Google ve Facebook reklamlarına ilgi gösteriyor. Sosyal medyada kullanıcıların aktifliğini ölçümlerken kazandıran platform Sosyologger'ın Kurucu Ortağı Sanny Anavi: "Sosyal medyada en büyük içerik yoğunluğunu 25-44 yaş arası yaratmakta.
Kadınlar sosyal medyada erkekleri geride bıraktı
Bu kitlenin yüzde 46'sını oluşturan erkekler süre olarak daha kısa sosyal medya mecralarında bulunurken yüzde 56'sını oluşturan kadınlar daha uzun bir süreyi sosyal medyada geçiriyor.
Kadınlar sosyal medyada erkekleri geride bıraktı
Sosyal mecralar bazında bakıldığında 24 yaşın üstü Facebook'u tercih ederken daha genç kesim Instagram'ı kullanıyor.
Kadınlar sosyal medyada erkekleri geride bıraktı
Kadın ve erkekler online reklam tıklamada da farklılık göstermekte. Erkekler araba, spor, aksiyon içerikli reklamlara tıklarken kadın kullanıcılar ise ailesel konular, çocuk ve hayvanlarla ilgili konuları daha ilgi çekici buluyor." dedi.