Karbonhidrat ihtiyacı nasıl belirlenir

Karbonhidrat ihtiyacı nasıl belirlenir

Banu Kazanç/ŞamdanPlus

Karbonhidratları kısıtlayarak, proteinleri artırarak diyet yapmak, kilo vermek isteyenlerin sıklıkla başvurdukları bir yöntemdir; çünkü rafine edilmiş karbonhidratlar, yani işlenmiş tahıllar ile şekerin tüketimi düşürüldüğünde kalori alımı azalır.Kalorinin azaltılması kilo kaybetmekte önemli olsa da karbonhidratların vücudumuzda pek çok görevi bulundugunu aklınızdan, çıkarmayın. Bunlardan en önemlisi, karbonhidratların kan şekerini ayarlaması ve beynin glikoz ihtiyacını karşılamasıdır. Sağlıklı bir beslenme düzeninde metabolizma hızına bağlı olarak almamız gereken kalorinin yüzde 12-15’inin protein ve yüzde 25-30’unun yağlardan, yüzde 45- 55’ini karbonhidrattan sağlamak, kilo başına 2-2.5 gram kompleks karbonhidrat tüketmek gerekiyor. Bunun yüzde 15'inin basit karbonhidrat, yüzde 85 ise kompleks karbonhidrat olarak düzenlenmesi sağlıklı kabul ediliyor.

BİZE ULAŞIN