Patronunuz Twitter'da peki ya siz?
Cosmopolitan / Ceylan Yeniacun
Bazıları Twitter’ı sadece eğlenme amaçlı kullanırken, bazıları da iş bağlantıları kurmaya çalışıyor ya da işinin reklamını yapıyor. Ama acaba bu şekilde kariyerimize katkıda bulunuyor muyuz yoksa tehlikeli sularda mı dolaşıyoruz?
Patronunuz Twitter'da peki ya siz?
“Ne bildiğin değil, kimleri tanıdığın önemli” lafı, günümüzün belki de en isabetli, en doğru laflarından biri. Bu, biraz alaycı bir yaklaşım olsa da yaşadığımız dijital dünyada kurduğumuz online bağlantılar kariyerimizi olumsuz yönde etkileyebiliyor. Bunun ilk adımı ise patronunuzu takip etmek oluyor. Avustralya’da bulunan bir sosyal medya şirketi olan We Are Social’da strateji yöneticisi olan Heather Snodgrass, Twitter’ın, özellikle de belli iş konularında, faydalı bir sosyal iletişim ağı olduğunu söylüyor ve şöyle devam ediyor: “Eğer reklam, pazarlama, gazetecilik veya bir halkla ilişkiler işindeyseniz, Twitter güzel bir fikir olabilir. Kurumsal bir şirkette çalışıyorsanız, ofisin dinamiğine bağlı olarak durum değişebilir. Patronunuz çalıştığınız sektörde sözü geçen biriyse onu takip etmelisiniz.”
Patronunuz Twitter'da peki ya siz?
“Ne bildiğin değil, kimleri tanıdığın önemli” lafı, günümüzün belki de en isabetli, en doğru laflarından biri. Bu, biraz alaycı bir yaklaşım olsa da yaşadığımız dijital dünyada kurduğumuz online bağlantılar kariyerimizi olumsuz yönde etkileyebiliyor. Bunun ilk adımı ise patronunuzu takip etmek oluyor. Avustralya’da bulunan bir sosyal medya şirketi olan We Are Social’da strateji yöneticisi olan Heather Snodgrass, Twitter’ın, özellikle de belli iş konularında, faydalı bir sosyal iletişim ağı olduğunu söylüyor ve şöyle devam ediyor: “Eğer reklam, pazarlama, gazetecilik veya bir halkla ilişkiler işindeyseniz, Twitter güzel bir fikir olabilir. Kurumsal bir şirkette çalışıyorsanız, ofisin dinamiğine bağlı olarak durum değişebilir. Patronunuz çalıştığınız sektörde sözü geçen biriyse onu takip etmelisiniz.”
Patronunuz Twitter'da peki ya siz?
Tweet Atmadan Önce Düşünün
Patronunuz veya bağlı olduğunuz kurum Twitter’daysa, bilgi sahibi olmak için onları takip etmelisiniz. Ama 140 karakterle sınırlı olan tweet’inizi atmadan önce, amacınızı iyi düşünün. Şirketinizin mi reklamını yapmak istiyorsunuz, kendinizin mi? Yoksa daha çok bilgi sahibi mi olmak istiyorsunuz? Çalıştığınız şirketin büyük olasılıkla bir halkla ilişkiler departmanı olduğundan dolayı, bu işi onlara bırakmanızı tavsiye ediyoruz.
Patronunuz Twitter'da peki ya siz?
Kendi kendinizin reklamını yapmak konusunda ise, Twitter hakkında etraflı bir bilgi sahibi olana kadar bundan kaçınmalısınız. Ama daha fazlasını öğrenmek, şevkinizin artması açısından çok faydalı olacaktır. Ayrıca patronunuza Twitter’ı iş amaçlı kullanıp kullanamayacağınızı sormak yararınıza olacaktır. Sonrasında ise biri iş için, biri şahsi kullanımınıza özel hesap açın. Patronunuzu, şirketinizi ve sektördeki diğer şirketleri takip edin. Kimi takip ettiğinizi ve onlardan nasıl bir bilgi akışı sağlayacağınızı düşünün.
Patronunuz Twitter'da peki ya siz?
Uygun kişileri izlemek, kendi hayatınızı diğer insanlara anlatmaya çalışmaktan kolay ve insanların, özellikle de yeni bir girişimde bulunuyorsanız, sizi tanıması açısından daha yararlı olacaktır. Çünkü Twitter sizin söylediklerinizle değil, daha çok diğerlerinden öğreneceklerinizle ilgili olan bir medya ortamı sunuyor.
Patronunuz Twitter'da peki ya siz?
Bağlantıda Kalın
Patronunuza tweet yollamak konusunda kendinizi hazır hissediyorsanız, konunun onunla ya da şirketle ilgili olduğundan emin olmalısınız. Ama yine de yolladığınız bir tweet’in sadece patronunuzu ilgilendirmediğini söylememize izin verin. Yaklaşık 175 milyon kullanıcının gün içinde 95 milyon tweet yolladığını düşünürsek, bağlantıya geçeceğiniz birileri mutlaka olacaktır. Sadece Twitter’ı kullanarak iyi bağlantılar kurabilen pek çok insan var.
Patronunuz Twitter'da peki ya siz?
Amaçları yaşadıkları ülkedeki veya yurt dışındaki iş fırsatlarını değerlendirmek, en son teknolojiler hakkında bilgi sahibi olmak veya kariyerleriyle ilgili istatistikleri öğrenmek olabiliyor. Kendi sektörünüzdeki kişileri takip etmek işinizle ilgili ilham almanıza ve güncel konular hakkında bilgi sahibi olmanıza yarar. Bu da, tırmanmaya çalıştığınız kariyer basamaklarını daha kolay atlamanıza yardımcı olur. Yani olumlu yönlerini kullanarak Twitter’ı lehinize çevirmeniz mümkün.