Ramazanda kilo almamanın formülü

Ramazanda kilo almamanın formülleri

Kilo almak istemiyorsanız: Sahur yapın!

Özlem Yılmaz Küçük / CafeRUJ

Ramazanda kilo almamanın formüllerini sorduğumuz Beslenme ve Diyet Uzmanı Zeynep Budakoğlu Subaşı, ramazan ayında alınan enerjinin harcanılandan fazla olduğunu ve bedenin sahurdan mahrum bırakılmaması gerektiği söylüyor. Özellikle dikkat çektiği nokta ise ramazanın simgesi: Pide.

Bu sene ramazan ayının yaz mevsimine denk gelmesi nedeniyle 14-15 saati bulan açlık maratonu, doğru yolu uygulamazsak bizleri zor durumlara sokabilir. Sıcaklarla birlikte vücuttan atılan su ve sodyum nedeniyle ani tansiyon düşmeleri ve sıcak çarpmalarına dikkat etmemiz gerekmektedir.  Ramazanda karşımıza çıkabilecek bir başka tehlike de kilo alma tehlikesidir. Ramazanda nasıl beslenmemiz gerektiğini bilirsek kilo almadan bir ramazanı daha ağzımızın tadıyla bitirebiliriz. İşte yaptığınız yanlışlar ve ramazanda uygulamamız gereken beslenme adımları.
Bedeniniz uzun süreli açlık sonucunda kendini daha yavaş çalışmaya koşullandıracaktır. Metabolizma hızınız yavaşlayacak ve minimum enerji harcamasıyla vücudunuz günü tamamlamak isteyecektir. Bu durumda aldığınız enerji harcadığınız enerjiden fazla olursa kilo almaya başlarsınız. İftardan 1-1.5 saat sonra yapacağınız 30dak-1 saatlik yürüyüş enerji harcamanızı arttıracak ve vücudunuz biraz daha hız kazanacaktır.

BİZE ULAŞIN