[Alt-Text]

Statü güncellemesi

Statü güncellemesi

Tatil için Airbnb'den özel bir ada, davetcokelbisemyok.com'dan makul fiyatlarla bir geceliğine Vionnet elbise ya da UberLux sayesinde şoförlü bir Rolls-Royce kiralayabildiğimiz bir tık uzaklıktaki lüks çağındayız. Teknolojinin gelişmesiyle lüksün ulaşılabilirlik kuralları tamamen değişiyor ve eskiden lüks sayılan pek çok şeye sahip olmak için süper zengin olmaya gerek kalmıyor. Bunun yanında Snapchat'in CEO'su Evan Spiegel ya da Facebook'un kurucusu Mark Zuckerberg gibi insan davranışlarını teknoloji üzerinden değiştirerek süper zenginler listesine giren bir Y jenerasyonu da var... Bu tabloya baktığımızda süper zenginlerin 'normal' olarak algıladığı statü seviyesinin hangi seviyede olduğunu merak ediyoruz. Her şeyden kaçmak ve kafa dinlemek için SpaceX uzay gemisiyle Mars'a uçmak mı yoksa arabaya atlayıp çiftlik evinin yolunu tutmak mı? Tüm bunların yanında tükettiğimiz her anda düşündüğümüz bir dönemde olduğumuzu fark ediyoruz: Dikkat çekici ve gösteriş odaklı tüketim yerini sağduyuya ve ihtiyata bırakıyor. Bu noktada otantik olmak ve kendini gerçekleştirmek gibi terimler karşımıza çıkıyor ve yeni bir statü sembolü oluşuyor. Kişiselleştirilmiş bir saat, nadir bulunan bir sanat eseri, zor ulaşılan yerel malzemelerle hazırlanmış bir yemek bu ritüelin bir parçasına dönüşüyor. Amaç olağanüstü bir insan olmak için deneyimler yaşamak. Tıpkı Ernest Hemingway'in dediği gibi; "Sizle aynı statüdeki insanlardan daha üstün olmaktan daha soylu bir şey yoktur. Gerçek soyluluksa 'önceki siz'den üstün olmaktır." Peki lüks limitleri ortadan kaldırırken esas neye değer veriliyor?

BİZE ULAŞIN