Taş dokunun zarafeti
House beautiful/Selin Akal
Veryeriler İnşaat tarafından Alaçatı’da yapılan iki katlı taş villada, aile yadigarı mobilyalardan yurtdışından alınan
tablolara kadar uzanan geniş bir yelpazenin muhteşem uyumu gözler önüne seriliyor..
Taş dokunun zarafeti
Hande ve Salim Arslanalp çiftinin Villalarına dışarıdan baktığınızda, tipik bir Alaçatı evi görüyorsunuz. Evin taş dokusuyla uyumlu mavi panjur ve kapıları bu fikrinizi daha da pekiştiriyor. Ancak, Veryeriler İnşaat tarafından inşa edilen evin mavi kapısından girdiğinizde bu fikrinizden vazgeçmeniz zor olmuyor. Çünkü Hande Arslanalp tarafından dekore edilen evde, provence tarzla başlayıp renkli detaylarla süslenen farklı bir yaşam alanı kurgulanmış. Aile yadigarı mobilyalar, antika dolaplar ve farklı ülkelerden alınan aksesuarlar bütünleşmiş.
Taş dokunun zarafeti
Dekorasyon özel ilgi alanıma giren, çok zevk aldığım bir konu. Evimde yer alan hiçbir eşya ve objeyi kısa bir sürede, sırf almalıyım diye almadım. Ben eşyaları da, objeleri de çok beğendiğim anlarda alır, biriktirir ve birbirlerine uyumlu bir şekilde yerleştirmeye çalışırım. Bugüne kadar hiçbir eşyayı takım almadım. Değişik mobilya ve aksesuarları toplayıp birbirlerine yakıştırmayı ve kendi dekorasyon zevkim ve tarzım içinde bütünleştirmeyi seviyorum,diyor.
Taş dokunun zarafeti
Bu ev ile ilgili de inşaat öncesinde ve inşaat sürecinde değişik yerlerden topladığım objeleri bir araya getirdim. Hikayesi olan eşyaları seviyorum. Aileden kalan veya dışarıdan topladığım eski eşyaları günümüze ait eşya ve aksesuarlar ile karıştırarak kullandım. Evin bir tarzı, rengi olmasını istedim. En önemlisi de, etrafımda sevdiğim objeleri görmeyi hedefledim. Alaçatı’ya çok yakıştığını hissettiğim provence tarzına yakın, sıcak bir dekorasyon gerçekleştirmeye çalıştım. Keyifli bir ev ve bahçe yaratmak için farklı ülkelerden değişik objeler topladım. Peyzajı ise hala bahçemizin bakımını gerçekleştiren Ramazan Tokmak ile birlikte yaptık.
Taş dokunun zarafeti
Salonun dekorasyonunda, evin yaz-kış kullanılabilmesi göz önünde bulundurulmuş. Şöminenin etrafında kurgulanan salona, iki kişilik deri kanepe ve onu tamamlayan eflatun berjerler yerleştirilmiş.
Taş dokunun zarafeti
Salon ve açık mutfak arasına yerleştirilen antika yemek masasının ayağında kullanılan fildişi rengi patineler, salonun çeşitli bölümlerine konumlandırılan ayna, sehpa ve koltuklarda da göze çarpıyor. Salonun devamındaki veranda da beyaz ile rattanın birlikteliği yurtdışından alınan aksesuarlarla renkleniyor. Verandanın haricinde, havuzun etrafında ve arka bahçede de farklı oturma alanları hazırlanmış. Tüm bahçe mobilyalarında rattan iskeletler ve beyaz tekstiller kullanılmış.
Taş dokunun zarafeti
Taş dokunun zarafeti
Üç adet yatak odasının bulunduğu ikinci katın en belirgin özelliği, yüksek tavanları. Tüm odalar, antika mobilyalarla dekore edilmiş. Modern aydınlatmalar ve yurtdışından getirilen aksesuarlarla harmanlanan yatak odalarında genel olarak ferah yaşam alanları yaratmak öncelikli olmuş.
Taş dokunun zarafeti
Ebeveyn yatak odası antikacılardan alınan mobilyalarla dekore edilmiş. Yatak başı, konsollar ve ayna, Alaçatı’daki bir antikacıdan. Sandık, Hande Alparslan’ın babaannesinden yadigar. Resim Moskova’dan alınmış.
Taş dokunun zarafeti
Arka bahçedeki mobilyalar, Mudo Concept.Ebeveyn yatak odasındaki gardırop antikacıdan, halı ise Halep’teki bir kapalıçarşıdan seçilmiş. Üst kattaki banyoya antikacıdan alınan aksesuarlar eklenmiş. Misafir yatak odasındaki afiş İspanya’nın Sevilla şehrinden, yatak örtüsü Hindistan’dan alınmış.
Taş dokunun zarafeti
Ebeveyn yatak odası antikacılardan alınan mobilyalarla dekore edilmiş. Yatak başı, konsollar ve ayna, Alaçatı’daki bir antikacıdan. Sandık, Hande Alparslan’ın babaannesinden yadigar. Resim Moskova’dan alınmış.
Taş dokunun zarafeti
Veryeriler İnşaat tarafından inşa edilen taş evin dış görünümü.
Taş dokunun zarafeti
Aslıgün Arslanalp’in yatak odasında bir de cumba bulunuyor. Cumbada yer minderiyle hazırlanan bir oturma alanı var. Yastıklar Ikea, makyaj masası olarak kullanılan eski dikiş makinesi ayağı da Kızlarağası Hanı’ndaki bir antikacıdan.
Taş dokunun zarafeti
Açık mutfak ile salonun arasına yerleştirilen yemek masası, aile yadigarı. Ceviz yemek masasının ayaklarına Hande Arslanalp’in isteği üzerine Mehmet Usta tarafından fildişi rengi patine uygulaması yapılmış. Sandalyeler Mudo Concept, avize Fransa’dan alınmış. Üstte Salonun köşesine yerleştirilen sehpa, aileden kalmış. Ayna Kızlarağası Hanı, fenerler Ortaköy’deki bir antikacıdan alınmış. Biblolar ise Mısır, Aswan’dan getirilmiş. Altta Mutfağın duvarındaki aksesuarlar, Moskova’daki bir antika pazarı ve Como Bellagio’dan alınmış. Bakır kevgirler Hande Arslanalp’in anneannesine aitmiş.
Taş dokunun zarafeti
Alaçatı'nın dokusunu yansıtan bu lavanta kokulu ev iddiasız,sakin ve huzurlu bir yaşam alanı..