Paris Moda Haftası İlkbahar 2021'in Son Durağından Çarpıcı Görünümleri
GÜNCELLEME TARİHİ: 1 Ekim 2020
Paris Moda Haftası İlkbahar 2021'in Son Durağından Çarpıcı Görünümleri
Nanushka
Paris Moda Haftası İlkbahar 2021'in Son Durağından Çarpıcı Görünümleri
Paris Moda Haftası İlkbahar 2021'in Son Durağından Çarpıcı Görünümleri
Paris Moda Haftası İlkbahar 2021'in Son Durağından Çarpıcı Görünümleri
Cecile Bahnsen
Paris Moda Haftası İlkbahar 2021'in Son Durağından Çarpıcı Görünümleri
Paris Moda Haftası İlkbahar 2021'in Son Durağından Çarpıcı Görünümleri
Grace Wales Bonner
Jamaikalı sanatçı Jeano Edwards'ın orijinal filmi ve Reflections on Essence adlı dijital bir yayın aracılığıyla 2021 ilkbahar koleksiyonunu sergiledi. Bonner, geçen sezon Britanya ile Karayipler arasındaki diasporik bağlantıları araştıran üç bölümlük bir koleksiyon serisine başladı. Essence, triptikte ikinci ve Jamaika'daki seksenlerin başındaki dans salonu müzik sahnesini araştırıyor. Koleksiyondaki erkek giyim esintisi, Adidas eşofmanlarının ve diğer spor takımlarının yeniden işlenmesi ve yeniden yorumlanması anlamına geliyordu. Kadınların görünüşü, beyaz, krem ve siyahtan oluşan yumuşak ve kolay bir palette yapılmış, daha gevşek ipekler ve kroşelerle serpiştirilmiş gömleklerle, terzilikle daha gösterişli. —Kerry Pieri
Paris Moda Haftası İlkbahar 2021'in Son Durağından Çarpıcı Görünümleri
Paris Moda Haftası İlkbahar 2021'in Son Durağından Çarpıcı Görünümleri
Paris Moda Haftası İlkbahar 2021'in Son Durağından Çarpıcı Görünümleri
Dior
Moda ve entelektüel kültür sık sık Dior'da buluşuyor ve Maria Grazia Chiuri'nin geniş toplumsal dönüşüm döneminde tasarlanan bahar 2021 koleksiyonu da bir istisna değildi. Roma'da yaşayan tasarımcı, bu yılın başlarında COVID-19'dan hayatını kaybeden İtalyan sanat eleştirmeni ve küratör Germano Celant'ın 1997 tarihli makalesi "Terzilik Düşünmek'dir" den ilham aldı. Celant, "Dilin yanı sıra kıyafetleri de kesmek," diye yazdı. "Bir bedeni veya bir şeyi temsil etme ve görmeye ilişkin geleneksel anlayışlara bir müdahaledir ve bu nedenle yeni bir his yaratır." Chiuri, kurucusu Christian Dior'un ikonik Bar ceketine, klasik yaban arısı-bel silüetini elde etmek için sıkıca sıkıştırılmasına veya dantel elbiseler ve geniş paçalı pantolonların üzerine bol giymeyi olanak tanıyan bağcıkların eklenmesiyle "yeni bir his" getirdi. Ayrıca, yeniden keşfedilen basit beyaz gömlek (sırayla bir tunik veya elbise haline geldi) ve her ikisi de belirgin bir şekilde öne çıkan, bol kabanlar içinde en sevdiği iki kadın yazarın (Susan Sontag ve Virginia Woolf) kişisel gardıroplarına da baktı. - Alison S. Cohn
Paris Moda Haftası İlkbahar 2021'in Son Durağından Çarpıcı Görünümleri
Paris Moda Haftası İlkbahar 2021'in Son Durağından Çarpıcı Görünümleri
Paris Moda Haftası İlkbahar 2021'in Son Durağından Çarpıcı Görünümleri
Paris Moda Haftası İlkbahar 2021'in Son Durağından Çarpıcı Görünümleri
Alaïa
Alaïa tamamen hassasiyetle ilgilidir ve bizi büyülemeye hazır titiz ayrıntılara sahip. Kare yakalı elbise, hassas bir çarpıntı ile yukardı doğru yakalarla; gömlek elbiseler, açık bir sırt ve geniş bir kemerle sıkıştırılmış pileler ile kendini hemen öne çıkarır; ve kıpkırmızı astarlı bir askılı elbise de tüm dikkati hemen kendine toplar. Dolayısıyla bu bahar, bodycon'u pratik olarak tanımlayan etiketten beklediğimizden biraz daha rahat olsa da, her şey dişi şıklığa yönelik. Paris sokaklarında çekilen görüntülerin kendileri bile, giyineceği gelecek bir zamana hitap ediyor. —Leah Melby Clinton
Paris Moda Haftası İlkbahar 2021'in Son Durağından Çarpıcı Görünümleri
Paris Moda Haftası İlkbahar 2021'in Son Durağından Çarpıcı Görünümleri
Paris Moda Haftası İlkbahar 2021'in Son Durağından Çarpıcı Görünümleri
Paris Moda Haftası İlkbahar 2021'in Son Durağından Çarpıcı Görünümleri
Marine Serre
Bahar koleksiyonu, kapsamlı bir distopya destanından kalma bir gardırop gibi geliyorsa, bunun sebebi öyle olmasıdır. Tasarımcı, koleksiyonun bir parçası olarak "acil değişim ve adaptasyon ihtiyacını" araştıran kısa bir film oluşturdu ve giysilerimizi elle tutulur bir değişimle etkilemek için araçlar olarak kullandı. Serre, yaratıcılık ve pratikliğin karşılıklı etkileşimine odaklanıyor, aldatıcı bir şekilde şık silüetleri cesur stilin arkasına saklıyor ve biyolojik olarak parçalanabilir naylon ve geri dönüştürülmüş hareli gibi yeniden dönüştürülmüş ve yeniden tasarlanmış kumaşları deniyor. —Leah Melby Clinton
Paris Moda Haftası İlkbahar 2021'in Son Durağından Çarpıcı Görünümleri
Paris Moda Haftası İlkbahar 2021'in Son Durağından Çarpıcı Görünümleri
Paris Moda Haftası İlkbahar 2021'in Son Durağından Çarpıcı Görünümleri
Coperni
Hepimiz birlikte modanın geleceğine baktığımızda, daha çok çalışmak ve daha fazlasını yapmak için giysilerimize ihtiyaç duyacağımız ve aynı zamanda onları giymekten aldığımız saf zevk düzeyini yükseltmemiz gerektiği aşikar hale geldi. Coperni, bakteri, UV ışınları ve kırışıklıklarla savaşan ve özel ceketler için güzel bir şekilde manipüle edilmesine izin veren teknik bir forma ortaya çıkaran bu iki aşamalı mücadeleyi doğrudan karşıladı. Fermuarlar, taytlar ve ringde bir boksöre yakışacak parlak şortlarla sportif bir hava da mevcut. Koleksiyon, yağmurlu bir Paris çatısında gösterilmiş olsa da, kesinlikle bir Kaliforniyalı havası var. —Leah Melby Clinton
Paris Moda Haftası İlkbahar 2021'in Son Durağından Çarpıcı Görünümleri
Paris Moda Haftası İlkbahar 2021'in Son Durağından Çarpıcı Görünümleri
Paris Moda Haftası İlkbahar 2021'in Son Durağından Çarpıcı Görünümleri
Thebe Magugu
Thebe Magugu'nun keskin, özel parçalar ve akıcı elbiseler arasında gidip gelen ilkbahar 2021 dizisi, birden çok stil kişiliğine sahip gibi görünüyorsa, öyle olduğundandır. Johannesburg merkezli tasarımcı ve 2019 LVMH Ödülü sahibi tasarımcı, Magugu'nun koleksiyonu, Güney Afrika'nın gelenekleri, kültürü ve ırksal dinamiklerinin devam eden bir keşfi ve bu sezon ipuçlarını, ülkenin eski Apartheid hükümetiyle çalışan eski casuslarla yaptığı bir dizi röportajdan alıyor. Baskılar, pamuklu bluz üzerinde bir vesikalık fotoğraf ve parmak izlerinden yapılmış mendil etek ucu üzerinde trompe-l'oeil puantiyeli desen de dahil olmak üzere otantik belgelere sahiptir. —Alison S. Cohn
Paris Moda Haftası İlkbahar 2021'in Son Durağından Çarpıcı Görünümleri
Paris Moda Haftası İlkbahar 2021'in Son Durağından Çarpıcı Görünümleri
Dries Van Noten
Geçen bahar Hollandalı tasarımcı Dries Van Noten'ın büyük sorular sormasını sağladı: Gelecekte ne önemli olacak? Gelecekte hala moda olacak mı? Sanatçı Viviane Sassen ile Rotterdam'da bir plajda çektiği bahar 2021 seyir defterine göre cevap, yankılanan bir evet. "Gerçekten 'moda iyimser' olan bir şey yapmak istedim," diyor. Bu güdü, canlı bir ruh halini değiştiren renk bolluğuna çevrildi; pamuklu organzalar lehine olağan ağır miras jakarlara gitti. Van Noten, psychedelic hareketinden onlarca yıl önce, doğrudan selüloit üzerine boyayan 20. yüzyılın başlarında sanatçı olan Len Lye'nin renkli deneysel filmlerinden ilham aldı.
—Alison S. Cohn
Paris Moda Haftası İlkbahar 2021'in Son Durağından Çarpıcı Görünümleri
Paris Moda Haftası İlkbahar 2021'in Son Durağından Çarpıcı Görünümleri
Kenzo
Felipe Oliveira Baptista'nın yönetimindeki yeni Kenzo, sosyal uzaklık dönemi için yapıldı. Tasarımcı, geçen sezon Fransız evi için ilk koleksiyonunu hava geçirmez şekilde kapatılmış plastik bir balonun içinde gösterdi ve koleksiyonun neredeyse yarısını kaplayan dev arıcı şapkaları sayesinde lütfen bahar için mesafeli hislerinizi koruyun mesajını verdi. Oliveira Baptista, gösteri notlarında, "Büyüleyici kıyafetleri ve şapkaları ile bugün empoze edilen ve ihtiyaç duyulan mesafeyi çok güçlü bir şekilde yansıtan arıcılar," diyor ve koleksiyonun "gezegenin düzenleyicileri olan arılara bir övgü" olduğunu da belirtti. İklim değişikliğinden dolayı varoluşsal bir tehditle karşı karşıya olan doğanın tüm önemli tozlayıcılarına odaklanma, dijital bir "ağlama" etkisi verilen arşiv Kenzo baskılarında da güçlü bir şekilde karşımıza çıktı. —Alison S. Cohn
Paris Moda Haftası İlkbahar 2021'in Son Durağından Çarpıcı Görünümleri
Paris Moda Haftası İlkbahar 2021'in Son Durağından Çarpıcı Görünümleri
Paris Moda Haftası İlkbahar 2021'in Son Durağından Çarpıcı Görünümleri
Paris Moda Haftası İlkbahar 2021'in Son Durağından Çarpıcı Görünümleri
Balmain
Kapının hemen dışında Olivier Rousteing'in kesinlikle karantina altına alınmayan bir yaşam için tasarlandığını hissettiren bir koleksiyon var. Neon, katedral omuzları ve çok sayıda ışıltı vardı, hepsi tipik olarak maksimum beğeni için bir izleyiciye ihtiyaç duyan öğeler. Balmain'in seksi tavrının eve bağlı kalmaya dayanmaması şaşırtıcı olmasa da, tasarımcının geç saatlerde biraz daha rahat bir hayata alıştığını düşündüren başka tavizler de vardı (bisiklet şortları ve spor ayakkabılar gibi). Ve gerçekten oldukça zarif bir tasarım anında, sonunda sunulan tüm ışıltılı akşam parçaları seti çıplak ayakla sundu; bu, akışkan giysilerin merkez sahneye çıkmasına izin veren ancak aynı zamanda dokunaklı bir şekilde gerçek hissettiren bir seçim. —Leah Melby Clinton