Yonca Muslubaş ile çocuk modası hakkında...
Çocuk giyiminde, modaya farklı bir bakış açısı kazandıran Nuuba&theGang sitesinin kurucusu Yonca Muslubaş, başarılı reklamcılık kariyerini, tasarıma ve çocuklara duyduğu aşkı için ikinci plana atarak bebek ve çocuklar için tasarım giyim sunan online mağazasını açtı. Bu karar aşamasını ve sitesinin başarısını CafeRuj'a anlatan Muslubaş aynı zamanda çocuk modasıyla ilgili sorularımızı da cevapladı.
Cafe Ruj / Bade Çakar
Yonca Muslubaş ile çocuk modası hakkında...
Yonca Muslubaş ile çocuk modası hakkında...
Yonca hanım 15 yıllık reklamcı bir geçmişiniz var. Başkan yardımcısıyken bir anda alışveriş sitesi kurmaya karar vermişsiniz. Bu değişimin nedenleri nelerdi?
Evet benim 15 yıllık bir pazarlama iletişimi ve reklamcılık geçmişim var. Son olarak Manajans/JWY’de Ajans Başkan Yardımcılığı görevini üstlendim. Bu yıllar içerisinde Unilever, Nokia, Shell, Ülker, Anadolu Grubu gibi hem global, hem lokal firmalarla çalıştım. Yaratıcı bir endüstride çalışmak benim olmazsa olmazımdı ve işimi büyük bir heyecanla ve keyifle yaptığımı söyleyebilirim. Zor ve stresli bir alandır reklamcılık. Yoğun çalışmak bir reklamcı için sıradan bir durumdur. Benim hayalimde hep kendi markamı yaratma, kendi vizyonumu hayata geçirme vardı. Çocuklarım olduktan sonra bu hayalin konusu kendini belli etti. Aslında işimin de etkisiyle özgün tasarıma, estetiğe, yaratıcılığa çok değer veriyorum ve bunu her alanda önemsiyorum. Bu perspektiften bakınca, çocuklarım doğduktan sonra, onlar için seçeneklerin çok sınırlı olduğunu gördüm. Bu ihtiyaçla Nuuba&theGang’in tohumu atıldı. Tabi bu süreç hemen olmadı. Bazı keyifli tesadüfler de beni bu yola girmemde yardımcı oldu.
Hikayenin detaylarına gelince; dünyanın en özgün varlıkları çocuklar için, özgün ve özel seçenekler bulmanın pek de mümkün olmadığını fark ettim. Aynılığa mecbur kalmayı kendi giyimimde dahi sevmiyorum. Özellikle çocukları tek kalıba sokmanın onun hayattaki yaratıcılığını kısıtlayan bir faktör olduğuna inanıyorum. Sadece ben değil pedagoglar da bu konuyu çok önemsiyor. Her çocuk ayrı bir karakter. Benim iki çocuğum var tüm huyları, tüm yetenekleri, tüm özellikleri birbirinden ayrı.
İkinci çocuğum yani kızım doğduğu dönemde seyahat rotamızı tasarım dillerini çok beğendiğimiz İskandinav ülkelerine çevirmiştik. Helsinki, Stockholm ve Kopenhag gezilerinde çocukların giyimlerine ve tarzlarına bayıldık. Parlak, canlı renkler, güçlü desenler, harika düşünülmüş detaylar ve bir o kadar sade, rafine, dozunda tasarımlar. Çocuklar çocuk gibi. Hepsi giydikleri kıyafetlerinin içerisinde rahat, mutlu ve özgün. Tüm bu kavramlar, duygular, hayaller, istekler bir kapta buluşup eridi, yeniden oluştu ve Mayıs 2012’de Nuuba&theGang nuuba.com.tr ‘de dünyaya geldi.
Yonca Muslubaş ile çocuk modası hakkında...
Nuuba&theGang çocuk ve bebek giyim için yaratılan bir site. Peki sizi, diğer alışveriş sitelerinden ayıran özellikler neler?
Aslında bizi diğer sitelerden ayıran özellik Türkiye’de hatta yurt dışı seyahatlerinde bir kolaylıkla bulamayacağınız özel tasarımcıların ürünlerini özenle seçip bir araya getiremiz. Nuuba&theGang kurulurken bunun bir platform olmasını hayal ettim. Her tarza, her zevke ve her yaşa uygun tasarımlar için yola çıktım ve bir çok fuar gezerek 1 yıl içinde 30’dan fazla markayı çatımız altına aldım. İskadinav markalarla başlayan yolculuk Avrupa’ya da sıçradı, şu anda ise Amerika’ya kadar uzanan bir ağa sahibiz... İleride ise kitaptan aksesuara bir çocuğun ihtiyacı olan bir çok ürün grubunu daha eklemeyi planlıyoruz....
Yonca Muslubaş ile çocuk modası hakkında...
Geçen sene 10 marka ile açtığınız sitenizde şuan 30’dan fazla marka var. Bu başarılı büyümenizi neye bağlıyorsunuz?
Aslında biz de bunun heyecanını yaşıyoruz. İlk aşamada 10 marka bile yönetmesi zor gibi geliyordu ama bu işin içine girince o kadar başarılı markalarla tanıştık ki onları Türk çocuklarıyla buluşturmamak olmazdı. Markalar ve ürünler çok sevildi ve biz kendimize bir harita çizdik. Aldığımız geri dönüşler de doğru markalar seçtiğimizi destekliyor. Bundan sonrası aynı çizgide olduğumuz yeni markaları da bünyemize katmak...
Yonca Muslubaş ile çocuk modası hakkında...
Sitenizde çoğunlukla İskandinav ülkelerindeki markaları tercih etmenizin bir nedeni var mı?
Aynılık, tekdüzelik ve sıradanlık kavramlarının insanın özüne aykırı olduğunu düşünüyorum. Hele çocuklarla aynılık, tekdüzelik hiç bir şekilde örtüşmüyor. Henüz, toplum tarafından törpülenmemiş, bir kalıba sokulmamış çocuklardan daha özgün, daha renkli bir varlık daha yok. Bu nedenle çocukların ruhlarını yansıtan, farklılıklarını, canlılıklarını ortaya koyan özgün tasarımlarla iç içe olmaları gerektiğine inanıyorum. İskandinavlar tasarımın her alanında ezber bozmayı, estetik, fonksiyon, yaratıcılık ve kaliteyi bir arada kullanmayı çok iyi biliyorlar. Bebek ve çocukları erken yaştan görsel olarak stimüle edilmelerinin görsel zekalarını geliştirdiğini de biliyoruz. Yalın ve hatta tekrar eden desenler, geometrik ve organik şekiller, renkler, renk kombinleri, illüstrasyonlar oyuncak, kitap gibi eğitici malzemeler gibi giysilerde de kullanılıyor. Tüm bunlar çocukların görsel zekalarının gelişmesi, hayal güçlerinin zenginleşmesi için çok faydalı. Örneğin gerçek bir baykuş yerine grafik bir anlatımla baykuşa benzeyen bir çizim çocuğun o gerçekliği hayal etmesini sağlıyor. Ya da ilk bakışta ne olduğunu anlamlandıramadığınız çizim ve silüetler çocukların hayal dünyasını zenginleştiriyor. Bunun yanı sıra daha sofistike bir yaklaşım daha var. Örneğin bir tshirt çok zengin bir kolajın, çok iyi bir fotoğrafın veya çizgi bir dünyanın tuvali görevini görüyor. İskandinav tasarım kültürü, yaratıcılığı son derece yalın ve fonksiyonel dille sunuyor. Bu açıdan gerçekten çok özgünler. Zaten bizi İskandinav markalarına çeken de bu noktalar oldu.
Çocuk giyiminde de renk, desen, illüstrasyon kullanımında en yenilikçi ve farklı tasarımları çıkaran markaların büyük kısmının İskandinav markaları olduğunu gördük. Bizim de amacımız çocuk giyiminde çocuklar gibi özgün ve özgür tasarımlar sunmak olduğu için İskandinav markalarına ağırlık veriyoruz. Yeni sezonda bu konsepte ve çizgiye uyan farklı ülkelerin yaratıcı markaları da aramıza katılmaya başladılar. İsveç, Danimarka, Hollanda, İsviçre, İngiltere, Almanya, Avusturya, İspanya, Amerika ve hatta Türkiye’den de tasarımcıların bulunduğu çok zengin ve keyifli bir dünya oluştu.
Yonca Muslubaş ile çocuk modası hakkında...
Moda artık çocuklar içinde çok önemli. 2014 Sonbahar-Kış stilleri şimdiden konuşulmaya başlandı. 2013 Sonbahar-Kış trendleri çocuklar için nasıl?
Nuuba&theGang’in 2013 sonbahar kış sezonu ise soğukları ısıtacak kadar renkli ve hareketli diyebiliriz. Geçen yılda bizimle olan ve çok sevdiğimiz Albababy, Molo Kids, Maxomorra, 4Funkyflavors gibi markalara Muru, Mimpi, Corby Tindersticks gibi yenilerini de ekledik. Bu kış erkek çocukları nuuba.com.tr’yle sonbaharı süper kahramanlar gibi karşılayacaklar.. Mesela Barcelona Fashion Awards ödüllü Yporque’nin, Urban Heroes konseptli sweatshirt ve hoodie’leri onlar için giyinmeyi oyuna dönüşüyor. Ironman, Ninja, Kurt Adam gibi modellerle çok cool daha olacaklar. Yine yeni sezonda Nuuba&theGang’in Amsterdam’lı yeni markası Mimpi kızların doğumgünü partileri, sinema gezileri, ev eğlencelerine eşlik edecek. Urban Ethnic konseptli yeni Mimpi koleksiyonundaki elbiseler, etekler, bluzlar ve pançolar tarz sahibi kızlar için birebir.
Minik müşterileri için en büyük sürprizini bu sezon Finlandiya’lı Muru ile yapıyoruz. Kendine özel organik dokuma kumaşları, aslanlara, tilkilere, timsahlara, kedilere ev sahipliği yapan çok özel desenleriyle Muru, her çocuğun sevgilisi olacak. Ben de bir anne olarak kışın çocuklarıma süveterler bulamama sıkıntısı yaşamıştım. Bu sezon Muro ile bunu çözüyoruz.. Birbirinden güzel süveterler hem sıcacık tutacak hem de çok eğlenceli desenleriyle kısa sürede çocukların vazgeçilmezi haline gelecek. Muru’daki Hoodie’ler, jumper elbiseler, süveterler ve bluzlar da eğlenceli tasarımlara sahip. Kışı renkli, geometrik ve çizgisel desenli, hayvan ve meyve figürleriyle süslenmiş yüzlerce ürünler sezonu karşıladık. Umarım çocuklar ve anneleri de ürünleri en az bizim sevdiğimiz kadar severler...
Yonca Muslubaş ile çocuk modası hakkında...
Sizinde 2 çocuğunuz var, sitenizde satışa sunulan ürünleri özenle seçtiğinizi biliyorum. Peki, çocuklarınız Nuuba & The Gang hakkında ne düşünüyor?
İkisi de kısa sürede Nuuba&theGang bağımlısı oldu. Zaten ben kendi istedikleri giyme konusunda özgür çocuklar yetiştirmeye çalışan bir anneyim. Oğlum da kızım da yeni ürünler gelince benim gibi heyecanlanmaya başladılar. Kendileri benim bile aklıma gelmeyecek çılgınlıkta kombinler yaratıyorlar. Bazen sipariş edilecek ürünleri birlikte seçiyoruz. Ne de olsa bizim kullanıcılarımız ta kendileri.
Yonca Muslubaş ile çocuk modası hakkında...
Gelecekte Nuuba&theGang’de bizi neler bekliyor? Düşündüğünüz, planladığınız yenilikler neler?
Bu sezon için en taze yeniliğimiz de yaş aralığımızı 0-8’den 0-14’de kadar genişletmemiz. Geçen sene de büyük yaş grupları için ürünler getirmiştik. Ancak bu sezon daha geniş bir koleksiyonla tarzını oturtmak isteyen pre-teenler için keyifli tasarımlar sunuyoruz.
Yonca Muslubaş ile çocuk modası hakkında...
Aslında bir çok hayalimiz var... Bunları zamana yayarak ilerlemek istiyoruz. İlk aşamada mağazalara girmek istemiştik ve Karaköy’deki Brandzoo ile anlaştık.. Arkasından Kemerburgaz’da yeni açılan Kimimomomo ile bir iş birliği içine girdik.
Yonca Muslubaş ile çocuk modası hakkında...
Bu ürünlerimizi görerek almak isteyenler için keyifli bir gelişme oldu. Yakın zamanda hayata geçirmek istediğimiz ve bizi en heyecanlandıran proje ise Nuuba&theGang’in kendi markası altında ürünlerini tasarlamak. Ekip olarak ihtiyaçları ve tasarımın dinamiğini iyi biliyoruz. Bu anlamda en kısa zamanda iyi bir koleksiyon hazırlamak için kolları sıvadık. Umarız heyecan yaratacak yeniliklere imza atarız... Bunun için çok çalışıyoruz.