Parfümü çoğaltan bakım
GÜZELLİK

Parfümü çoğaltan bakım

Memo Paris’in ikonik kokularından referans alan yeni banyo serisini markanın kurucusu John Molloy ile keşfettik.

GÜNCELLEME TARİHİ: 30 Aralık 2017

Pelin Hasçalık

Fransız niş parfüm markası Memo Paris, kurucusu John Molloy tarafından parfüm endüstrisinde onu benzerlerinden ayıracak özel bir mantrayla hayata geçmiş bir marka. Fakat Memo Paris parfümlerinin, yüksek oranda natürel içerikle üretildiğinden notalarının tende uzun süre kalıcılığını koruması bir sır değil; bilinen bir gerçek. Memo Paris'in yeni banyo serisi ise markanın bu ikonik koku hafızasını tamamlıyor. Markanın uzmanları tarafından doğal bitki özleriyle yaratılan, paraben içermeyen ve tüm cilt tipleri için özel olarak geliştirilen tüm vücut kremleri, duş jelleri ve şampuanlar referansını markanın ikonik parfümünden alıyor. Bathing Retreat By Memo Paris koleksiyonu, cildi rahatlatan Gentle Body Wash, shea yağı, aloe vera ve bitkisel gliserin özleriyle vücudu nemlendiren Smoth Body Cream ve ellere yumuşaklık katan Soft Hand Cleansing Gel olmak üzere üç grupta, 15 farklı ürünle Beymen mağazalarında yerini alan Memo Paris'in temel fesefesini, kurucusu John Molloy'dan öğreniyoruz.

Yeni banyo ser isi Bathing Retreat'in karakterini siz nasıl tanımlıyorsunuz?
Öncelikle tasarım aşamasının uzun soluklu bir süreçten geçtiğini söyleyebilirim. Ürünlerin öncelikle ciltte muhteşem bir etki oluşturmasını sağladık. Cildi temizlemeli ve nemlendirerek yumuşaklık katmalıydı; aynı zamanda parfüm kullanmışsınız hissi yaratmalıydı. Bu nedenle Bathing Retreat serisinin parfümlerle arasında hiçbir ayırt edici özellik olmamasına özen gösterdik.

Memo Paris'in şişe tasarımlarının ardındaki hikaye nedir? Bir de parfümlerin isimlerine nasıl karar veriyorsunuz?
Grafik tasarıma her zaman ilgiliydim. Bence bir ürünün karakterini oluştururken bu görsel araçtan yola çıkmak harika bir yol. Parfüm isimlerine gelince; koku bana bir rüyayı çağrıştırmalı. Hoş, duyusal ve ilham veren rüyaları...

Kullandığınız ilk parfüm hangisiydi?
Grey Flannel, ilk kullandığım parfümdü. Moda ve tekstile duyduğum tutku, babamın tasarımlarıyla tanıştığım günlere uzanıyor. 18 yaşında moda dünyasında çalışmaya başladım. İskoç kumaşı, yün dokulu elbiseler ve Grey Flannel o gün itibariyle dolabımın ayrılmaz parçası haline geldiler.

Size evi hatırlatan kokular neler?
Umut, barış, kahve, fırında pişen ekmek ve çocuklarımın sesi. Bir de hafifleten aynı zamanda yoğun hissedilen duygular.

Bir kadını kullandığı parfümden yola çıkarak yorumlayabilir misiniz?
Belki onun ruh halini yorumlayabiliriz çünkü içinde bulunduğumuz moda göre farklılaşabiliyoruz. Parfümler bir gün, bir dakika ya da bir ömür boyu sahip olduğunuz özellikleri açığa çıkarmanızda size eşlik eder.

Türkiye'de markanızı ve ardındaki felsefeyi Haker Group temsil ediyor. İşbirliğiniz hakkında neler söyleyeceksiniz?
Bir aile şirketi olarak aynı tarzı benimseyen aile şirketleriyle çalışmak daha ilgi çekici geliyor. Her iki taraf da daha uzun soluklu bir oluşuma odaklanarak markayı geliştirmek için çalışıyor.

Sizce niş parfüm endüstrisinde trend kavramından söz etmek mümkün mü?
Aslında bir trend var: Herkes şirketini satışa çıkarıyor! Yakında hepsini her yerde bulmak mümkün olacak çünkü satış söz konusu olduğunda dağıtımı açmak kaçınılmaz bir sondur. Bağımsız kalmak, orijinal içerikler yaratmak ve farklılık giderek daha da az bulunur hale gelecek. Bence en nadide olan da lüksün özünü oluşturmaya devam edecek.