s'ı anlattı

Fulya Gündoğdu, Fiolas markasıyla organik, şık ve lüks kozmetik ürünlerini evlere taşıyor.

Pelin Hasçalık

"Eskiden beri koku tutkum vardı. Sonunda bu tutkumu, ciddi bir Ar-Ge aşamasının ardından hayata geçirmenin mutluluğunu yaşıyorum. s, mitolojide güç ve ışık anlamına geliyor" diyor ve her konuda organik ürünleri tercih ettiğini söylüyor. Tamamı organik malzemelerden üretilen mum, diffuser, kolonya, oda spreyi ve pozitif enerji spreyinin yanı sıra, sıvı sabun ve kremi kapsayan kişisel bakım seti Fiolas'ın ana ürün grubunu oluşturuyor. Karakteristik esanslarıyla, kullananı her kokusunda başka bir yolculuğa çıkaran Fiolas'ı yakından inceledik.

Kişiye ve kurumlara özel marka kokusu tasarlıyorsunuz. Bu süreç nasıl gelişip tamamlanıyor?
Bu süreçte en uygun kokuyu bulabilmek için çalıştığımız kişi ya da kurumu incelemeye alıyoruz. Türkiye son on senede kurumsal kokuya ağırlık vermeye başladı. Dünyaca ünlü Pazarlama Uzmanı Martin Lindston 'Brand Sense' adlı kitabında, günümüzün ticari mesajlarından pek çoğunun gözleri hedef aldığını ancak gün içinde insanların duygu yüklü anılarını tetikleyen en önemli etkenin koku olduğunu söylüyor. Bu nedenle, markanın kokusu çok önemli. Bu fikirden yola çıkarak, kişinin tarzı ya da kurumun hitap ettiği kitle ve sektörü dikkate alıp çeşitli verileri değerlendirerek, alternatifler sunuyor ve müşteriyle birlikte karar verdikten sonra üretime geçip süreci tamamlıyoruz.

Koku tasarım sürecinde bir burun ile birlikte mi çalışıyorsunuz?
Senede iki kez yurt dışına çıkıp, yeni trend kokuları deniyor ve eğitim alıyorum. Kokuları bu çerçevede değerlendirerek, sektörlere göre güncelliyoruz. Elimizde aynı bir boya kartelası gibi ana ve ara koku örnekleri var. Bunların arasından bir seçim yaparak en uygun oranı, bu konudaki danışmanlarımızla değerlendirerek buluyoruz. Bu konuda bir "burun" olmasam da, kendime güveniyorum. Çünkü uzun araştırma sürecinde, bu konuda kendimi yetiştirdim. Bugüne kadar seçimlerim hep doğru oldu ve müşterilerden övgü aldı.

Organik malzemelerle üretilen bir marka olmak sizin için neden önemli?
İki çocuğu olan bir anne olarak onların sağlığına dikkat ediyor ve her konuda organik ürünleri tercih ediyorum. Mumlardaki soyanın GDO'lu olduğu söylentisi malum. Onun yerine ayçiçek parafini kullanıyoruz, camlarımız da organik ve üfleme yöntemiyle yapılıyor. Alerjen değil; bunu astım hastası olduğum için çok net deneyimliyorum. Evde sürekli bu ürünleri kullanıyor ve en ufak bir rahatsızlık duymuyorum. Bu sebeple daha da güvenle ve iç huzuruyla öneriyorum. Organik denince akla, gösterişsiz ve fazla sade ambalajlar geliyor. Oysa ki; bence ambalaj da içerik kadar önemli olmalı.

Mumların eridiğinde krem olarak kullanılabilmesi ve çıralar ın Amerika'dan gelmesi onları özel yapan detaylardan… Bu fikirlerin oluşum sürecini anlatır mısınız?
Dünya genelinde kimsesiz çocukların eğitimine katkıda bulunmanın yanı sıra, kadınlara istihdam da sağlıyoruz. Çırayı aldığımız uluslararası firma, tarımı desteklemek adına çiftçiye yardım ediyor ve yılda 10 bin ağaç dikiyor. Bunu yıllık cirosunun yüzde 10'uyla hayata geçiriyor. Sosyal sorumluluk anlamında bu da benim için önemli. Mumların eridiğinde krem haline dönüşmesi, haliyle ürünümüzü daha fonksiyonel kılıyor. Ayrıca mumun içindeki çıra yandığında çıkardığı ses ile şömine hissi veriyor.

Ev kozmetiği ürünleriniz hangileri?
Mum, oda spreyi, sıvı sabun, oda kokusu, kolonya ana ürünlerimiz. Satış noktalarımız gün geçtikçe artıyor. Şu anda tüm Vakkorama mağazalarında ve butik noktalarda satıştayız. Lidyana.com, perabulvarı.com, altıncıcadde.com, evmanya.com. Ayrıca www.fiolas.com internet sitemiz üzerinden de direkt satış yapıyoruz.

BİZE ULAŞIN