Parfümdeki nüanslar
GÜZELLİK

Parfümdeki nüanslar

İngiliz parfümör Roja Dove, koku tutkusunu kendi adını taşıyan parfüm evi aracılığıyla dünyayla paylaşıyor.

GÜNCELLEME TARİHİ: 7 Kasım 2018

Pelin Hasçalık

Kendinize ait bir parfüm evi kurmaya nasıl karar verdiniz?
21 yaşından beri parfüm sektöründe yer almama rağmen Roja Parfums'ü 2011 yılında kurdum. Bu kararı vermemde aslında Harrods satın alma direktörü arkadaşımın sorduğu bir soru etkili oldu: "Hayatın boyunca başkalarının işini geliştirdin, ne zaman kendin için bir şeyler yapacaksın?" O dönem aynı zamanda ailemi kaybetmenin verdiği acıyı yaşıyordum ve aile adını Roja Parfums ile sürdürmeye karar verdim.

Koku tasarlamak ender rastlanan bir yetenek gerektiriyor. Yeni bir parfüm tasarlamaya nereden başlıyorsunuz?
İlk olarak baştan çıkarıcı bir isim seçmekle başlıyorum, ardından bu ismi tamamlayabilecek bir kişi hayal ederek kokuyu tasarlıyorum. Örneğin Fetish deri notalarla seksi bir kadına referans olurken, Innuendo gizemli karakteriyle merak uyandıran bir parfüm. İşim sebebiyle çok sık seyahat ettiğim için çok şanslıyım, dünyadaki pek çok güzelliği görme ve onlardan ilham alma fırsatı buluyorum.

Karakterimizi tamamladığına inandığımız ideal parfüme nasıl ulaşırız?
Çoğu kişi parfümün kokusundan çok markanın pazarlama stratejisinden etkilenebilir. İlk olarak parfümü kağıt üzerinde koklamanızı öneririm. Alkol içerik anestezik bir etki sağlayacağı için deneme aşamasında burnunuz kolaylıkla yorulabilir. Parfümdeki nüansları anlamak için koku kağıtlarını parfümden uzak kalarak koklamanızı tavsiye ederim. Bu şekilde elinizde tek bir seçenek kalana dek eleyerek devam edin. Sonrasında parfümü direkt olarak teninize uygulayarak test edin.

Kişisel stil ile parfüm seçimi arasında bir bağlantı olduğunu düşünüyor musunuz?
Kesinlikle var! Feminen parfümler üç aileden oluşur; çiçeksi, şipre ve oryantal. Çiçeksi notaları seven kadınlar genellikle kaygısız, karmaşık olmayan özelliklere ve daha feminen zevklere sahiplerdir. Şipre notalara yönelenler odunsu ve yosun bazlı kokulardan hoşlanırlar. Karmaşık, baskın karakter özelliklerine ve sofistike stil seçimlerine sahiplerdir. Oryantal severler ise lüks tutkuları ve duyusal zevkleriyle bilinirler, stilde görkemli kumaş ve renk seçimlerine yönelirler.

Türkiye'de Haker Group ve Beymen ile kurduğunuz işbirliği için neler söylersiniz?
Haker Group ile 2017'de çalışmaya başladık ve bu yıl markamızı tanıttık. Tüm ülkelerde olduğu gibi, parfümlerimizin Türkiye'deki kullanıcılar tarafından da büyük ilgiyle karşılanacağı konusunda kendimize güveniyoruz.