Ustalarla yan yana!

Richard Mille, Londra’daki Frieze Sanat Fuarı’nın destekçisi olunca, taşıdıkları el işçiliği ve teknik beceriyle birer sanat eserinden farksız olan tasarımlarını Pazarlama Direktörü Tim Malachard ile ele aldık.

Güneş Uysalefe

Haute Couture defileleri sonunda merak etmez misiniz; podyumda belki sadece bir dakikalığına gördüğümüz muazzam tasarımlara sonra ne oluyor? Kim, nerede, nasıl giyiyor o eşi benzeri olmayan zanaat eseri elbiseleri? Şanslıysak bir kırmızı halı davetinde, bir yıldız üzerinde, belki bir moda çekiminde onları tekrar görüyor ve hayranlıkla bakabiliyoruz, işte o kadar. 'in ultra limitli sayıda hazırlanan saat koleksiyonları da biraz bu merak ve özlem duygularını uyandırıyor; bilhassa sadece birer adet üretilen, kimi zaman daha kimseler eline alıp inceleyemeden sahibine ulaşan çok özel tasarımları...

Frieze'in bu yılki destekçileri arasında yer alan İsviçreli marka, 4-7 Ekim tarihleri arasında fuarın Frieze Masters adlı sanat efsanelerine ayrılan alanı içine kurulan salonunda işte böyle bir özel seçki sergiledi. Cyril Phan ya da kısaca Kongo olarak bilinen sokak sanatçısının yorumladığı RM 68-01 Tourbillon gibi değerli parçalar, Lucian Freud'dan Pablo Picasso'ya, tarihi Afrika kabile sanat eserlerinden antik heykellere, başyapıtlarla yan yana ziyaretçilerle paylaşıldı. Tıpkı sanat gibi tarihe ve zamana şahitlik eden yaratımlar hazır sahiplerinden bu vesileyle ödünç alınmışken, onları yakından ve yerinde inceledik, Richard Mille Pazarlama Direktörü 'a birkaç soru yönelttik.


Richard Mille Uluslararası Pazarlama Direktörü Tim Malachard

Frieze'in Richard Mille için doğru sanat organizasyonu olduğuna nasıl karar verdiniz? Sponsor olarak işbirliğine gitmeniz nasıl gelişti?
Richard Mille yeni alanlar ve fırsatlar arayışında olmayı seven bir marka. Otomobil dünyasında güçlü bir varlık gösteriyorduk ama çağdaş sanata da destek vermek istiyorduk. Bundan iki yıl önce sokak sanatçısı Cyril Kongo ile hazırladığımız RM 68-01 Tourbillon Kongo modelinin lansmanını takiben Frieze mantıklı bir seçenekti. Frieze saygın bir uluslararası sanat fuarı ve sanat piyasasındaki yeri Richard Mille için mükemmel bir ortak olması demekti.

Fuardaki standınızın çağdaş sanat eserlerinin bulunduğu alan yerine efsane yetenekler ve antikaların sergilendiği Frieze Masters'da olmasının özel bir sebebi var mıydı?
Richard Mille köşesinin konumu, markanın varlığını en iyi şekilde vurgulamak için organizatörler ile ayarlandı.

Sergilediğiniz tasarımlardan anlaşılacağı üzere saat işçiliği de bir sanat formu. Burada sergilenen saatleri hangi kriterlere göre seçtiniz?
Markanın başarısına büyük katkıda bulunmuşluğu olan farklı tarihi parçalar sergi için seçildi. Karakteristik ve ekstrem teknikler barındıran bu tasarımlar, RM 07-02 Ladies Sapphire'dan tüp benzeri yapısal mekanizmalı RM 012 Tourbillon'a uzanan bir çeşitlilik gösteriyordu. Amacımız, markanın 17 yıl içinde geliştirdiği zanaat becerilerini ziyaretçilerle buluşturmaktı.

Özellikle aralarından biri çok özeldi; içine değerli taşlarla kaplı bir çiçek motifinin yerleştirildiği bu modelin yapım aşaması hakkında bize neler söyleyebilirsiniz?
Bahsettiğiniz RM 19-02 Tourbillon Fleur adlı model 2015 yılında lanse edildiğinde büyük ses getirdi. Markanın ilk automaton mekanizmalı tasarımıydı ve kasa içindeki bu çiçek açılıp kapanarak büyülü bir etkiye yol açıyordu. Geliştirilmesi yıllar aldı; ekstrem teknik ve sanatı buluşturan nadide bir projeydi. Markanın tarihindeki en kompleks tasarımlarından biri olan bu saate, el boyaması uygulanan yapraklar sanatsal bir boyut kazandırdı.

Kadın saatlerinizin yüzü olan Margot Robbie'ye gelirsek; kendisi hangi karakter özellikleriyle elçilik görevine layık görüldü?
The Wolf of Wall Street, The Legend of Tarzan ve Suicide Squad gibi çeşitli kapalı gişe filmlerde üstlendiği rollerle Margot Robbie genç ve yıldızı yükselen bir oyuncu. Yer aldığı yapımları seçişindeki özgürlükçü yaklaşımı, gerçek bir duruş ve yetenek sergileyişi bizi etkiledi. Markamız çok genç ve Margot Robbie de bizim felsefemizle uyuşuyor. Ayrıca çok sıcak biri; memleketi Avustralya'da imkanları kısıtlı kimselere çok yardımı dokunuyor.


RM 052 Tourbillon Skull adlı model

Sosyal medya ve celebrity kültürünün geldiği nokta ilginç. Richard Mille'in paylaşıma doyamayan bu jenerasyona yaklaşımı nasıl?
Sosyal medya ve Instagram'da olabildiğince özgün kalmayı, kim olduğumuzu ve ortaklarımızla nasıl çalıştığımızı yansıtmayı amaçlıyoruz. Instagram jenerasyonu her şeye hakim ve sevdikleri markaya dair her şeyi bilmek isteyenlerden oluşuyor. 2016 yılında 100.000 takipçimiz varken, bugün 515.000'e ulaştık ancak markanın benliğine sadık kalacak paylaşımlar yapma konusunda çok dikkatli davranıyoruz.

Markanın lükse getirdiği tanım nedir?
Pek çok sektörde 'lüks' kelimesinin anlamı istismara uğradı. Lüks bizim için kişilik, ayrıcalık ve müşterilerimizin ihtiyaçlarını tatmin etmek demek.


Sokak sanatçısı Kongo ile hazırlanan tasarımdan detaylar

Richard Mille markası için çalışıyor olmanın size sağladığı kişisel tatmin nedir?
Böyle bir marka için çalışıyor olmaktan dolayı kendimi daima şanslı sayıyorum. Her gün beraberinde başka bir yeniliği getiriyor ve marka içindeki enerji sayesinde her konu mükemmeliyetçi bir yaklaşımla ele alınıyor. Benim kişisel tatminim ise müşterilerimizin sadakatini ve tutkusunu gözlemlemeye ve onları asla hayal kırıklığına uğratmadığımdan emin olmama dayalı.

Richard Mille'in Türkiye'deki ilk mağazasını açtığını görmek bizi mutlu etti. Yakın gelecekte başka ne gibi projeleriniz var?
Türkiye oldukça enerjik bir ülke ve burada bir Richard Mille butiğinin olması da Türkiye'de gördüğümüz potansiyelin, yıllar içinde edindiğimiz Türk müşterilerin bir dışavurumu gibi. Türkiye'deki her müşterimizle güçlü ilişkiler kurmak için can atıyoruz diyebilirim.

BİZE ULAŞIN