Doğal olarak iddialı
GÜZELLİK

Doğal olarak iddialı

Voonka Pazarlama Direktörü Hande Yalçın, son zamanların en popüler güzellik trendlerinden gıda takviyelerini ve markanın yeni projelerini anlatıyor.

GÜNCELLEME TARİHİ: 15 Haziran 2019

Sizi tanıyabilir miyiz? Eğitiminizden ve kariyer geçmişinizden bahseder misiniz?
Özel Eyüboğlu Lisesi'nin ardından Koç Üniversitesi uluslararası ilişkiler bölümünden mezun oldum. Galatasaray Üniversitesi pazarlama iletişimi programını bitirdikten sonra medyada kısa bir tecrübem oldu, sonra kariyerime pazarlama tarafında devam ettim. 12 sene boyunca birçok uluslararası ve yerli gıda takviyesi ve dermokozmetik markasının pazarlamasını yönettim. Voonka ile 2015 yılında Eczacıbaşı İlaç Pazarlama'da tanıştım ve markanın pazarlama müdürlüğü görevini yürüttüm. 2018'den beri Kampotu firması çatısı altında Voonka ve Doctor Mito markalarının pazarlama direktörlüğü görevini sürdürüyorum.

"Değişimi cildinde hisset" sloganı ile girdiğiniz güzellik destek alanında, Türkiye'nin ilk likit kolajen ürünleriyle oldukça iddialısınız. Voonka Beauty'i nasıl anlatırsınız?
Yaşlanma, sigara ve alkol, vücuttaki oksijen azlığı, beslenme yetersizliği ile güneş ve diğer dış etkenler nedeniyle 20'li yaşların ortalarından itibaren vücutta kolajen sentezi azalır. Kolajen kaybı sonucunda deri esnekliğini, parlaklığını ve yumuşaklığını kaybeder, donuklaşır, kırışır ve kahverengi lekeler başta olmak üzere renk değişiklikleri oluşur. Bu gibi cilt problemleri ortaya çıkmadan kolajen takviyesi almak süreci yavaşlatmakta. Türkiye'de cilt sağlığı için geliştirilmiş kolajen içeren ürünler ilk olarak Voonka tarafından 2017 yılında sıvı formda kullanıma sunuldu. 2018 yılında tablet ve saşe formları, 2019 yılının Nisan ayında ise yeni lansmanını yaptığımız çiğnenebilir formu geliştirilmiş ürün gamı oluştu. Gıda takviyesi olarak kolajen kullanımını desteklemek ve kombine kullanım için krem, maske ve jel formlarda ürünlerimiz de mevcut. Birden çok kolajen çeşidi var. Yaygın olarak Tip I ve Tip II kolajen kullanılıyor. Tip I kolajen cilt sağlığı için, Tip II kolajen eklem sağlığı için öneriliyor. Kolajen ürünlerinde önemli olan hidrolizat şeklinde, yani küçük parçalara ayrılmış, vücudun kullanabileceği şekilde olan ürünlere yönelmek. Kolajen takviyesini hyalüronik asit, C ve B vitaminleri ile birlikte kullanmak ise vücut tarafından emilimi ve etkinliği artırıyor.

Gelelim Özlem Süer ile yaptığınız işbirliğine; Voonka Beauty ailesinin tasarımlarını kendisine emanet ettiniz. İşbirliğiniz ne zaman başladı, devam edecek mi?
Özlem Süer ile işbirliğimiz 2018 Eylül ayındaki Moda Haftası ile başladı. Özlem Süer İlkbahar/Yaz 2019 Healer koleksiyonunun sunulduğu defilede güzel bir konsept uyuşması oldu. Tema Türkiye'deki şifalı otlardı. Voonka'nın ruhu ise tamamen bu doğala, şifaya, enerjiye odaklıydı. Defilede Voonka'nın ilhamıyla Özlem Süer tarafından tasarlanan kıyafetler sergilendi. Sonrasında ise işbirliğimiz Voonka Beauty ailesinin yenilenen yüzü için tasarladığımız ambalajlarla devam etti. Sürdürülebilirliğin büyük önem taşıdığı günümüzde, güzelliği bambaşka form ve konseptlerde irdeleyen Özlem Süer ve Voonka projelerinin devamı bizi çok mutlu eder.

Yeni tasarımlar ile ilgili tüketicilerden gelen yorumlar nasıl?
Dolaylı yoldan da olsa etki ettiğimiz temel unsur insan sağlığı. Biz tüketicilerimizin besinlerle yeterince alamadıkları gereksinimlerini ürünlerimizle karşılamaya çalışıyoruz. Sağlıklarını koruyarak yaşam kalitelerini artırmayı hedefliyoruz. Odaklandığımız konu müşteri-satıcı ilişkisinin ötesinde bir paydaşlık ilişkisi. Özlem Süer ile yaptığımız bu projeyle de bu paydaşlık ilişkisini daha samimi bir ortama taşıdık. Yenilenen ambalajlardaki
floral, renkli doku kadınları heyecanlandırıyor. Şu ana kadar gelen tepkiler çok pozitif, bu yorumların sayısının giderek artacağını düşünüyorum.

Voonka ailesi olarak gelecek planlarınız neler?
2012 yılında kurulan ve 2013 yılında dört ürünle başladığımız bu yolculukta beş yıl içinde 65'ten fazla ürüne ulaştık. Sıvı, toz, tablet, yumuşak ve sert kapsül, krem, jel tüm formlarda ürünlerimiz var. Çok genç olmamıza rağmen sektörün öncü firmalarından biri olduğumuzu rahatça ifade edebiliriz. Tüketicilerimiz birçok ürünle ilk defa bizimle tanışıyorlar. Bu bizi hem mutlu ediyor hem de dinamik tutuyor. Gelecekte öncelikle ürün grubumuzu genişletmeye yönelik AR-GE çalışmalarımıza hız vereceğiz. Farklı ihtiyaç gruplarına yönelik ürünler geliştiriyoruz. Bu ürün grupları ile belli rahatsızlıkları nedeniyle yeterince beslenemeyen tüketicilerimizin yaşam kalitelerini artırmayı hedefliyoruz.