Yeni olfaktif hikaye: HOC Perfume
GÜZELLİK

Yeni olfaktif hikaye: HOC Perfume

Histoire Olfactive Collective (HOC), sadece kokunun değil, aynı zamanda yaratıcılarının da etrafında şekillenen niş ve sürdürülebilir bir marka olmayı hedefliyor.

GÜNCELLEME TARİHİ: 21 Ocak 2020

10 yıldan fazladır moda endüstrisinde çalışan Gürcü-Rus kökenli Parisli Masha Zanier tarafından kurulan Histoire Olfactive Collective, modern koku alma tarihini yazan dünyaca ünlü parfümörlerle işbirliği yapıyor. Her yıl ünlü parfümörler, HOC ile bir hikaye oluşturmaya davet ediliyor ve bu koleksiyon sadece 5000 parça ile sınırlandırılıyor.

Koleksiyonun ilk üç parfümü bir Firmenich parfümörü olan Vincent Schaller tarafından harmanlandı. Firmenich'deki 25 yıllık kariyeri boyunca Vincent 350'den fazla koku yarattı ve Le Labo, Max Mara, Paul Smith, Ferragamo vb. gibi ünlü markalarla çalıştı. Şu anda Londra'da yaşayan Vincent Schaller, HOC'in özünü kavramaya ve "Kendi Londra'sının" hikayesini aktarmaya çalıştı.


Vincent Schaller - Masha Zanier

Masha Zanier, dünyanın en büyük parfüm şirketlerinin üst düzey yöneticileriyle tanıştıktan sonra MBA sırasında HOC konseptini geliştirdi. Parfümeri her yıl 1000 yeni parfüm ile milyar dolarlık bir endüstri iken, sadece 150 parfümün olduğunu ve isimlerinin çoğunun bilinmediğini fark etti.

Her yıl parfümörlerden biri HOC ile birlikte tarih seçecek ve seçtikleri bir temayı keşfedecek: favori yerler, kitaplar, insanlar, filmler ve sevilen şehirler. Bu modern felsefe, şifreli bir şehrin haritası olan ve kullanıcısını bireysel bir yolculuğa gönderen kendine özgü bir kapağa sahip zarif bir şişe içinde kapsüllendirilecek.

Parfümlere olan tutkusundan ilham alan Masha, gölgede kalan sanatçıları keşfediyor. HOC, sanatçı, endüstri ve tüketici arasındaki boşluğu kapatmayı, yeni olfaktif deneyimlerin yaratılmasının arkasındaki sanatçıları tanıtarak benzersiz kişiliklerini ortaya koymalarını hedefliyor.