Mutlu hissettiren saçlar

Saç stilisti Sabit Akkaya ile büyüyen markası ve saça dair uyguladığı özel teknikler üzerine konuştuk.

Giriş Tarihi: 21.03.2020 12:48 Güncelleme Tarihi: 21.03.2020 12:49

Sizi Cannes Film Festivali'ne katılan ilk Türk kuaför olarak tanıdık. Yeni dönemde yurtdışından teklifler var mı?
Ülkemizde son birkaç yıldır popülerliğini koruyan Hint düğünleri için salonlarımızda demo çalışmaları yapıldı ve çok beğenildi. Bu tarz bir düğün için ekibimle beraber davet aldık ve bu sayede Geleneksel Hint Düğünü ile bir ilki yaşayacağız. Aynı zamanda bu yıl kendi ülkelerinde çok prestijli olan Sırbistan'daki bir festivale de davet aldık. Farklı kültürlerin sentezini yapmak beni ve ekibimi her zaman çok heyecanlandırmıştır. Daha önceden deneyimlediğimiz gibi, bu davet ve organizasyonlara katılmak markamın vizyonu ve dünyada bilinirliğini artırmak için önem taşıyor. Bu nedenle, takvimimiz uygun olduğu müddetçe katılım sağlamaya çalışıyoruz.

Bugüne dek önemli isimlerle çalışarak, birçok başarıya imza attınız. Bu yıl için planlarınızdan bahseder misiniz?
Bu sene de alanında çok başarılı ve kıymetli modacılarla ve koreograflarla beraber koleksiyon ve defile çalışmalarımız devam ediyor. Yurtdışında modayla anılan çok önemli iki şehirde yıllık planımızda yerini alan projelerimiz olacak. Yakın zamanda sabırsızlıkla beklediğimiz çok önemli lokasyonlarda sürpriz açılışlarımız olacak. Ekibimle çok heyecanlı ve mutluyuz.

Sosyal sorumluluk projelerine katılım sağlıyor fakat tamamını duyurmuyorsunuz. Düşüncelerinizi öğrenebilir miyiz?
Sosyal sorumluluk projelerine, bazen gün içinde birden fazla yerde olmamız gerekmesine rağmen elimizden geldiğince destek olmaya çalışıyoruz. Küçük dokunuşlarla kocaman yüreklere sıcaklık sağlamanın, bir tebessüm yaratmanın, insanların hayatlarına dokunmanın tarifi yok sanırım. Fakat bazı sosyal sorumluluk projelerinin gizli yapılması gerektiğine inananlardanım. Bu nedenle fazla paylaşım yapmamaya çalışıyorum. Bazen yıllık plan toplantılarımızda gizli tuttuğumuz sosyal sorumluluk projelerine aktif katılım için fikirler geliştiriyoruz.

Sabit Akkaya markasının dünya çapında bir marka olmasının ardında neler var?
Nasıl bir yol çizdiniz, neleri kıstas aldınız? Ekibimde bulunan çalışma arkadaşlarımın uzmanlıkları doğrultusunda, gerekli teknik ve sanatsal yeterliliklerini geliştirmeleri için alanında uzman kişilerin verdiği workshop'lara ve kişiye özel eğitimlere katılım sağlıyoruz. Lokasyon olarak otel içinde bulunmamız bize büyük avantajlar sağlıyor. Özellikle onların da desteği ile son dönemde lüks toplantı salonlarında yaptığımız, bize özel şekillendirilmiş mindfulness eğitimleri ile ekibimin motivasyonunu yüksek tutmayı sağlıyorum. Daha önce İngiltere, Fransa, İtalya, İspanya, Rusya, Almanya, Brezilya gibi ülkelerde düzenlenen, çalıştığımız büyük markaların vizyoner fuarlarına ve önemli akademilerin eğitimlerine katıldık ve katılmaya devam ediyoruz. Eğitimlere önem vermemin amaçlarından biri de dünyada gelişen global trendleri takip etmek ve kişiye bağlı hizmetten ziyade markanın hizmet kalitesini bir standartta tutmak istiyor olmam. Değişmeyen köklü ekibim bu isteğime her zaman olumlu dönüşler almama yardımcı oluyor.

Hangisini tercih edersiniz; trendlerin peşinden gitmeyi mi, yoksa kendi modanızı oluşturmayı mı?
Trend olan bazı renklerin tonunu yakalamak için saça büyük ölçüde zarar veren açıcı kimyasallar kullanılıyor. Özellikle geçen dönemlerde moda olan kar grisi, platinin beyaz yakın tonlarında saç modası büyük bir tahribat yarattı. Bizler de misafirlerimizi, bu kimyasalları kullanmamak için ikna etmeye çalıştık. Neyse ki bu renkler yerini vintage olarak adlandırdığımız sıcak renklere bıraktı. Moda haftalarında da dikkat çeken, her zaman kendime ilke edindiğim, natürelliğe dönüş trendi sayesinde çok mutluyum. 2020'de yüz hatlarına uygun asimetrik kesimler, yeni nesil perma, katlar, bob kesim, kahkül, pixi tarzlar ve örgüler ön planda. Fakat bu kesimlerin rahat ve günlük kullanıma uygun olması gerekiyor. Facelight ve sunlight ise tercih edilenler arasında yerini koruyor. Uzun saçlarda yeni nesil perma dediğimiz, gerekirse saçın belli bölgelerine uyguladığımız, yurtdışından getirdiğimiz özel bigudilerimiz ile güzel dönüşler aldığımız bir trend yakaladık. Bu sayede özel tekniklerle saça zarar vermeden, hacmini kaybetmiş sönük saçlara yeni nesil bukleler ile aranan yoğunluğu kazandırıyoruz. Bütün yaş gruplarına önerebileceğim şey, kendilerini mutlu hissettikleri, natürel saç renklerini ve kesimleri tercih etmeleri.

Meslekte yükselmenizdeki en büyük şansınız ne oldu?
Bulunduğum otel markaları ve lokasyonları en büyük şansım diyebilirim. Otelcilik deneyimine ilk adım attığım ve bana çok değer katan Swissotel'de başlayan büyüme hikayem, ardından ilk şubeleşme adımım olan Conrad, hemen sonrasında değerli bir markanın ilk görüşmesinde uzlaşmanın heyecanını Raffles'la yaşamamla devam etti. Daha sonra bu heyecanım bitmeden Fairmont gibi bir markayla büyüyerek ve yeni açılan saygın otel markalarının ilk tercihlerinde yer alarak kurumsal bir marka haline geldik. Girdiğimiz yol mükemmel bir sanat çalışması ve global değerleri birbirine kenetleyen bir sistem. Bu sistemin içerisinde oluşturduğumuz markamızla, misafirlerimizle, ekibimizin profesyonelliği, eğitimi, disiplini, çalışma prensiplerimiz ve hizmet anlayışımızla çekirdek bir aile iken artık uluslararası platformlarda da markamızı tanıtmak, ülkemizi temsil etmek amacı ve planı içindeyiz. Başarımın ardındaki değişmeyen prensipler; çok çalışmak, hak yememek, herkesin hakkını korumak, adil, saygılı ve sadık olmak diyebilirim.

BİZE ULAŞIN