Sürdürülebilir güzellik

Baharla beraber içimizi güzellikle dolduran, ruhumuza iyi gelen gelişmelere odaklandık.

Giriş Tarihi: 16.04.2020 15:42 Güncelleme Tarihi: 16.04.2020 15:43

Hazırlayan Pelin Hasçalık
Fotoğraflar Andreas Ortner

Dünyaya özen gösteren doğal içerikli markalar ne vadediyor?

CAUDALIE
25 yıldır değerlerinden taviz vermeyen Caudalie, temiz güzellik felsefesi kapsamında, formüllerinde cilde ve çevreye zarar verme ihtimali olan içeriklere yer vermiyor. 2019 yılında yeni güneş serisini ürettiklerini anlatan Caudalie Ülke Müdürü Yasin Kocaoğlu, bu seriyi geliştirirken cildi ya da doğayı korumak arasında seçim yapmak istemediklerinden bahsediyor. "Her yıl 14 bin ton güneş kremi mercan resiflerinde birikerek mercanların neslinin tükenmesine neden olurken, Caudalie yeni güneş serisi ile mercanları koruma altına alan bir çözüm yarattı. Bütün ambalajlarımız geri dönüştürülebilir materyaller kullanılarak üretiliyor." Doğayı koruma ve ağaçlandırma için çalışan derneklere finansal destek veren marka, spa'larında kullandığı suyu geri dönüştürüyor ve ürün kutularında bitkisel mürekkep kullanıyor.

CLINIQUE
Clinique, cilt bakımı içeriklerinde temel aldığı saflık felsefesini önümüzdeki dönemde ambalajlarına da taşımayı planlıyor. 50 yıldır araştırmalara dayalı içerikler ortaya koyan cilt bakım markası, parabensiz, ftalatsız, parfümsüz formülleriyle güvenli ve etkili çözümler sunuyor. Bunlara ek olarak marka her geçen yıl karbon ayak izini azaltmayı hedefliyor. Haziran ayında başlatacağı Clinique Clean programıyla geri dönüştürülebilir, tekrar doldurulabilir, tekrar kullanılabilir ya da geri kazanılabilir ambalaj üretimine başlayacak. 2025'e kadar ise ambalajlarının yüzde 70'inin daha sürdürülebilir olmasını hedefliyor.

LA MER
La Mer, sürdürülebilirlik olgusunu marka DNA'sının bir parçası olarak görüyor. Türkiye Marka Müdürü Hale Yılmaz markanın misyonunu şöyle açıklıyor: "Denizden aldığımızı denizlere geri vermek ve bunu gelecek kuşaklara bir miras olarak aktarmak." Deniz yosunlarının iyileştirici gücünden ilham alarak, tüm ürünlerin kalbinde yer alan Mucize İksir'i yaratan marka kurucusu Dr. Max Huber, denizlerin korunmasını temel sorumluluk olarak görüyor ve bu nedenle temel içerik olan deniz yosunları tek tek el ile, sürdürülebilir bir süreçle toplanıyor. La Mer, 2017 yılında La Mer Blue Heart Oceans Fund'ı kurdu. Vakıf tarafından tasarlanan projeler dünya çapında gerçekleştiriliyor.

L'OCCITANE
İlk eco–refill yedek ambalajlı ürününü 2008 yılında lanse eden L'Occitane, bugün 16 farklı üründe ekonomik yedek ambalaj satın alma imkanı sunuyor. Bu ambalajlarda, normal ambalajlara göre yüzde 90'a kadar daha az plastik kullanılıyor. Böylece marka her yıl 214 ton plastik üretiminin önüne geçiyor. 2022 yılına kadar hedef, eco-refill ürün rakamını 25'e çıkarmak ve 2025 yılına kadar bu ambalajları kendi kendini doğada yok edebilir hale getirmek. Plastic Odyssey projesinin en önemli ana sponsoru ve ortağı olan L'Occitane, bu projeyle gelişmekte olan ülkelere verilen düşük teknolojili plastiğin geri dönüşümü için çalışıyor ve okyanusların plastik kirliliğini azaltmayı amaçlıyor. Kendi tekneleriyle dünyayı dolaşarak atık ve atık üretimini azaltmayı amaçlayan şirket, dünyanın iyiliği için somut çözümler üretme hedefinde.

NUXE
Ambalaj ve broşürlerinde sürdürülebilir şekilde yönetilen ormanlardan elde edilen bitki bazlı mürekkep ve kağıtlar kullanan Nuxe, atık türüne bağlı olarak kullanımı azaltıyor ve geri dönüşüm yönetimi yapıyor. Aynı zamanda biyo-çeşitliliğe saygı duyan, hassas ve kuru ciltlere özel tasarlanan Reve de Miel serisinin ana aktif içeriği olan bala dikkat çekmek ve arıları korumak için yatırım yapıyor. Bu doğrultuda Fransa'nın Vosges bölgesindeki kovanlara sponsor olarak çevrenin korunması için çalışıyor. Tüm ürünler Fransa'da üretilirken, hiçbiri paraben, mineral yağ içermiyor ve hayvanlar üzerinde test edilmiyor. Nuxe'ün 2020'de tanıttığı Nuxe Bio ise tüm bu etik politikaları daha ileriye taşıyan, tamamen organik ve eco-cert sertifikasına sahip vegan bir seri.

THE BODY SHOP
The Body Shop, yüzde 100 vejetaryen ürünleriyle tüm ekosistemdeki canlıları korumayı görev edinmiş bir isim. Doğadan aldığı güçle en iyi hammaddeleri harmanlayan marka, atık bilincini sahiplenerek gelecek nesilleri bilinçlendirmeyi hedefliyor. Geçtiğimiz yıllarda gerçekleşen, kozmetikte hayvan deneylerini tüm dünyada sona erdirmeyi hedefleyen Daima Hayvan Deneylerine Karşı imza kampanyası, zarar görmüş doğal ve vahşi yaşam alanlarını genişletme projesi Bio-köprü ve mağazalarında başlattığı Plastik Geri Dönüşüm kampanyası; uluslararası alanda geçerli B Corp sertifikasına sahip The Body Shop'ın ses getiren projelerinden yalnızca birkaçı.

YVES ROCHER
1959 yılında Fransa'nın Bretanya bölgesindeki La Gacilly kasabasında filizlenen Yves Rocher markası, burada yaratılan sürdürülebilir ekosistemin başarısından yola çıkarak "İnsanları tekrar doğayla buluşturmak" misyonuyla yoluna devam ediyor. 'Doğaya ve cilde saygılı' kavramını benimseyen markanın bu ay raflarda yerini alacak olan Sensitive Camomille serisindeki tüm ürünler yüzde 97'den fazla doğal ve vegan içerikli. 2030 yılına kadar plastik tüketimini yüzde 30 azaltmayı hedefleyen ve makyaj ürünlerinde de bitkisel güzelliğe önem veren Yves Rocher, yenilenen formüllerde doğal içeriklerin artırılması üzerine yoğunlaşıyor. Daha doğal ve daha bitkisel formüllerle geliştirilen Aydınlık Veren Kusursuz Likit Kapatıcı ve Go Green ojeler de Nisan ayının makyaj yenilikleri.

LOVE BEAUTY AND PLANET
İlhamını Unilever Sürdürülebilir Yaşam Planı'ndan alan kişisel bakım ve güzellik markası Love Beauty and Planet, güzellik ve bakım için iyi olan her şeyin dünyaya da iyi gelmesi gerektiği fikrinden yola çıkıyor. Dünyanın 45 ülkesinde tüketicilerle buluşan markanın dünya, insan ve hayvan dostu ürünleri etik ve sürdürülebilir yöntemlerle elde edilen vegan içeriklerden oluşuyor. Ürünlerin formülleri aktif kömür, bitki bazlı temizleyiciler ve esans yağlar içeriyor. Şampuan ve saç kremleri paraben, boya ve silikon; diş macunları ise paraben, SLS, triklosan, yapay renklendirici ve yapay tatlandırıcı içermiyor. Ayrıca daha az su tüketilmesini sağlayan ve şu anda saç kremlerinin formülünde kullanılan hızlı durulama teknolojisi gibi farklı teknolojiler üzerinde çalışılıyor.

AVEDA
1978'de kurulan Aveda, çevre liderliğine ve sorumluluğuna örnek oluşturan beş ilkeye sahip: Hayvanlar üzerinde test yapmayan hayvan dostu üretim, doğal türevli içerikler, ilk defa rüzgar enerjisi kullanan kozmetik şirketi olmak, geri dönüşümlü ambalajlar ve markanın aroma laboratuarlarında geliştirilen purefume aroma. Her yıl farklı projelerle tüm dünyada çeşitli bağış programları gerçekleştiren marka, özellikle su kaynaklarını ve çevreyi korumayı hedefleyen sosyal sorumluluk projeleri aracılığıyla derneklere 60 milyon Dolar'dan fazla bağış yaptı, yapmaya da devam ediyor. Yüzde yüz geri dönüştürülmüş ambalaj kullanan ilk güzellik şirketi olmanın gururunu yaşadıklarını söyleyen Aveda Türkiye Genel Müdürü Fuat Gökçe Kırtay, "Çevreyi koruma bilinciyle, müşterilerimizi kullandıkları ürün ambalajlarını geri dönüşüme sokmaları için teşvik ediyoruz ve ancak bu şekilde döngümüzü tamamlamış sayılıyoruz" diyor.

BİZE ULAŞIN