YAZIYI GÖNDER
Adınız, Soyadınız
E-posta Adresiniz
Alıcı E-posta
Mesajınız
www.harpersbazaar.com.tr

Karbonhidratla barışın!

Küçük ve ustaca dokunuşlarla, karbonhidratları yani en çok sevdiğiniz yiyecekleri yasaklılar listesinden çıkarabilir ve onların verdiği enerji ve mutluluk gibi özel nimetlerinden de yararlanabilirsiniz.

Hiç düşündünüz mü, neden sevdiğimiz tüm yiyecekler genelde kilo yapar? Bazı uzmanlara göre bunun nedeni çikolata, pizza, makarna gibi yiyecekleri mutlu çocukluk günleriyle özdeşleştirmemiz. Diğer bazı uzmanlarsa, özellikle karbonhidratların vücudun serotonin hormonu salgılamasını sağladıklarını belirtiyor ve bu besinlerin tüketiminden sonra yaşanan mutluluk hissinin buna bağlı olduğunu anlatıyorlar. Neden her ne olursa olsun, bu besinlerin bizi mutlu ettiği ama formumuzu korumayı riske soktuğu da bir gerçek. Şimdi belki siz de, "bu kuralı değiştirmenin bir yolu yok mu" diye soracaksınız. Öyleyse, hemen iyi haberi verelim ve uzmanlar bu soruyu "evet" diyerek yanıtlıyor.Karbonhidratlar pek çok kişi için yasaklı besinlerin başında geliyor. Oysa bu pek de doğru bir yaklaşım değil. Çünkü bu besinlerin bize enerji vermek gibi çok önemli işlevleri var ve onları hayatımızdan tamamen çıkarmak oldukça yanlış. Burada önemli olan, tüketilecek karbonhidrat türünün glisemik indeksine yani kana karışma hızına dikkat etmek. Glisemik indeksi yüksek (70 ve daha fazla) besinler hızlı sindirilip, kana çok çabuk karışıyor ve kolayca yağa dönüşebiliyorlar. Oysa glisemik indeksi düşük olan karbonhidratlar (55 ve altı) hem bizi tok tutuyor hem enerji veriyor, mutlu ediyor ve en önemlisi formumuzu korumamıza yardımcı oluyorlar. Peki, bu besinler hangileri?

MAKARNA

Sanıldığının aksine, kaliteli durum buğdayından yapılan pek çok makarna türü, düşük Gİ değerine sahiptir. Makarnanın kilo aldırmasındaki en büyük nedense çoğunlukla yağlı ve kremalı soslardır. Canınız çektiğinde, bir öğün olarak zeytinyağlı domates sosuyla bir tabak makarna hazırlayabilir ve gönül rahatlığıyla yiyebilirsiniz.

PİZZA

Pizza; Gİ değeri orta düzeyde olan bir besindir. Ama küçük değişikliklerle onun değerini düşürebilir ve tadına varabilirsiniz. Bunun için öncelikle, pizzanızın artık hemen her pizzacıda olan tam buğday unuyla ve ince olarak yapılmasını isteyin. Üst malzemeler içinse, yağsız peynir, mantar, zeytin ve sebze seçin; hepsi bu kadar!

PATATES

Evet, bazı besinlerin Gİ değeri yüksektir ama madalyonun öbür yüzünde oldukça önemli bir şey vardır ki, bu da onların son derece besleyici olmasıdır. İşte patates de onlardan biri. Elbette önerimiz, patates kızartması ya da cips yemeniz değil ancak arada sırada da olsa büyük boy bir adet patates ve az yağla yapılmış püreye "hayır" dememeniz.

Elif Nazlı Duran/Cosmopolitan

BİZE ULAŞIN