YAZIYI GÖNDER
Adınız, Soyadınız
E-posta Adresiniz
Alıcı E-posta
Mesajınız
www.harpersbazaar.com.tr

10 adımda sağlıklı yaşam

İngiltere’nin ünlü diyetisyenlerinden Doktor Gillian McKeith’ın beslenme alışkanlıkları ve sağlıklı yaşam önerilerini topladığı You’re What You Eat-Bana Ne Yediğini Söyle isimli kitabından derlediğimiz öneriler, hayat kalitenizi yükseltecek.

1. SABAHLARI ILIK SU İÇİN
Sabah uyanır uyanmaz içeceğiniz (birkaç limon damlasıyla çok daha iyi olur) bir bardak ılık su doğrudan bağırsaklarınızı temizler. Akşamları da yatmadan önce ılık su içmeyi ihmal etmemelisiniz.
2. SAKİNKEN YİYİN
Üzgün veya sinirliyseniz yiyecekleri gerektiği gibi sindiremezsiniz. Sakin olduğunuz zaman yemek yiyin; sindirim sisteminiz çok daha iyi çalışır.
3. BEDENİNİZİ DİNLEYİN
Canınızın hangi yiyecekleri istediğini not edin. Eğer herhangi bir yiyeceği gerçekten çok istiyorsanız tüketin ve hatta o yiyeceğin tadını çıkarın; vücudunuz içeriğindeki bir besin maddesine ihtiyaç duyuyor olabilir. Markette taze meyve ve sebzelerin bulunduğu bölüme doğru yürüyün. Hangisi size iştah açıcı görünüyorsa ona yönelin.
4. YİYECEKLERİ GRUPLANDIRIN
Bir öğünde birbiriyle etkileşime girmeyen yiyecekleri tüketin. Örneğin et ve balıkla beraber meyve yerseniz şişkinlik yapar, tek başına meyve ise gaz yapmaz. Sebze ve meyve de birarada tüketildiğinde rahatsız edebilir. Hazmı kolaylaştıracak yiyecek gruplarını bir arada tüketmek daha sağlıklıdır.
5. YEŞİLLİK SUYU İÇİN
Haftada bir gün kendinize yeşillik suyu hazırlayın. Pek çok yeşil sebzenin karışımıyla hazırlanan yeşil içecekler, klorofil açısından zengin olduklarından kanı temizler, kırmızı kan hücresi yapımına yardımcı olur, bedeni arındırır ve enerji verirler. 1 havuç, 1 salatalık, 4 kereviz sapı, 1 rezene sapı, biraz ıspanak yaprağı, bir parça taze zencefil, bir dal maydanoz ve bir avuç yonca filizini (isteğe bağlı) blendırdan geçirip suyunu için.
6. BÖBREK MASAJI
Böbrekler, yaşamsal önem taşıyan organların başında gelirler. Bu yüzden her günün sonunda böbreklerinize masaj yapmanız onları rahatlatır. Yatmadan önce ellerinizi belinizin arka tarafına götürüp böbreklerinizi bulun. Böbrekler kalçanın üstünde, belin altında yer alırlar. Ellerinizden vücudunuza ılık, beyaz bir ışığın aktığını imgeleyin. Bu ısı ile ışığı böbreklerinize ilettikçe elleriniz ısınsın. Işığı imgelerken bir yandan böbreklerinize yumuşak hareketlerle masaj yapın.
7. VÜCUT MASAJI
Banyoya girdiğinizde (veya duşta) bedeninizi ıslatmadan önce bir kese veya lifi sıcak suyla ısıtın ve ayaklarınızdan başlayarak bacaklarınıza, kalçanıza ve kollarınıza -her zaman kalbe doğru hareketlerle- masaj yapın. Bu masaj, kan dolaşımını harekete geçirir, enerji meridyenlerini açar ve hatta sindirimi kolaylaştırır.
8. CİLT FIRÇALAMA
Haftada bir kere lenflerinizi harekete geçirmek için cildinizi kuru bir cilt fırçasıyla fırçalayın. En iyi sonucu almak için ufak ve sağlam bir fırçaya ihtiyacınız var. Topuklarınızdan başlayın ve vücudunuzun tamamını fırçalayın.
9. ERKEN YATIN
Yatağa ne kadar erken girerseniz kendinizi o kadar iyi hissedersiniz. Karaciğeriniz ve safra keseniz arınma işlemlerini 23.00-02.00 saatleri arasında yapar. Gece saat 23.00'ten önce yatakta olmazsanız doğal temizlenme sürecini engellemiş olursunuz.
10. SADECE DURUN
Sabahları kalktığınızda kendinize beş dakikalık zaman ayırın ve bu zaman zarfında durun! Bunu günün telaşından önce kısa bir sükûnet zamanı olarak düşünün. Herhangi bir aktivitede bulunmayın, herhangi bir sorunu düşünmeyin. Kısaca; sadece var olun. Gözleriniz açık veya kapalı olabilir, fark etmez. Kendiniz için birkaç değerli dakika ayırın. Daha sonra çok iyi hissedeceksiniz.
BİZE ULAŞIN