in yaşı var!

Vitaminler sağlıklı yaşamın vazgeçilmezi. Ancak ‘Her yaşın bir vitamini var’ diyen uzmanlar, hangi yaşta hangi vitamini tüketmemiz gerektiğini şöyle sıralıyor...

20'Lİ YAŞLAR: Bu dönemde ergenlikte yaşanan hormonal değişimler ve cilt sorunlarına karşı A i alınabilir. Öte yandan adet döneminde yaşanan kan kaybı ve yapılan diyetler, kansızlığa yol açabilir. Bunun için kırmızı et ve ıspanak, brokoli gibi sebzeler tercih edilmelidir.

30'LU YAŞLAR: Genellikle kadınların anneliğe adım attığı bu dönemde, sağlıklı bir hamilelik için folik asit almak gerekiyor. Bu döneminde kalsiyum kaynağı olan D vitamini de alınması gereken vitaminlerden. Süt ve süt ürünlerinde bulunan kalsiyumu, lahana, kabak ve konserve balıklardan alabilirsiniz.

40'LI YAŞLAR: Antioksidan özelliği olan C ve E vitaminleri, aynı zamanda kemikler için kalsiyum desteği sağlayan D vitamini bu dönemde ihtiyaç duyulan vitaminlerdir. Antioksidan vitaminler, kalp sağlığınızı korurken, cilt yaşlanmasına karşı da etkili olacaktır.

50'Li YAŞLAR: Bu yaş grubundaki kadınlar, 40'lı yaşlarda aldıkları vitaminlere devam etmelidir. Ancak E vitamini desteğini artırmalılar. Çünkü bu vitamini, kalp, sinir, bağışıklık sistemleri için de faydalıdır. Ayrıca vücuttaki ödem, kramp için de E vitamini yardımcı olacaktır.

60'LI YAŞLAR: Bu dönemde kalsiyum ve D vitaminine ağırlık verin. Aynı zamanda, çinko ve B12 vitamin desteği bu dönemde sağlık için büyük önem taşır. B vitamini, et, süt ve yumurtada bulunuyor.

BİZE ULAŞIN