Yatağın soğuk yanında uyuyun

Hayır, sevgilinize duyduğunuz özlemi gidermeniz için bunu söylemiyoruz. Araştırmalar gösteriyor ki, yastığın soğuk tarafında uyumak çok daha sağlıklı.

Hazırlayan: Çağla İnce

Uyumadan önce ısı değişiminin olması gerektiğini gösteren araştırmalar serinliği işaret ediyorlar. Uyku için oda sıcaklığının 15 ila 19 derece olması gerektiği de ekleniyor.

Metabolizma, serin yerde uyurken daha iyi çalışıyor ve diyabetik de dahil olduğu metabolik rahatsızlıklar engelleniyor. Sıcak yorgandan kan ter içerisinde uyanmanız da vücudun gösterdiği rahatsızlığın en iyi göstergesi. Ayrıca serin yerdeki uykuda gün içerisinde aldığınız kaloriler de yakılıyor.

Araştırmaların gösterdiği bir diğer şeyse serin uykunun gençleştirdiği. Yani bir nevi güzellik uykusunu soğuk yastığınızla yapıyorsunuz. 19 dereceden düşük yerde uyumanın uyku sırasında sizi sakinleştirdiği ve melatonin hormonu salgılattığı araştırmalarla ortaya çıkıyor.

Eğer uyku sorunu çekiyorsanız da uyumadan önce odayı biraz havalandırmayı ve mümkünse ısıyı azaltmayı deneyin. Hatta rahat edebiliyorsanız çıplak uyuyun. Vücudunuzun daha çabuk uykuya geçtiğini göreceksiniz.
BİZE ULAŞIN