Su kültürünü lokalize etmek
LIFESTYLE

Su kültürünü lokalize etmek

Aslı Filinta, Hayat Su’nun ‘sağlıklı yaşam’ odaklı yaklaşımını, Türk ve İslam sanatından ilham alarak markanın Dört Mevsim projesinde şişelere aktardı.

GÜNCELLEME TARİHİ: 27 Aralık 2017

Hayat Su, sağlıklı yaşam için dört mevsim su tüketiminin gerekli olduğunu altını çizmek üzere 'Dört Mevsim' projesini modayla ilişkilendirerek hayata geçiriyor. Bunu da suyla hayat bulma fikrini Aslı Filinta'nın yorumlamasını isteyerek yapıyor. Modern, yenilikçi ve lokal motifleri modernize eden Filinta'nın yarattığı Hayat Su şişeleri, dört farklı boyuta ve dört mevsimi yansıtan desenlere sahip. Projenin detaylarını tasarımcıdan ve Danone Hayat Su Pazarlama Direktörü Elif Kaypak Emiroğlu'ndan öğreniyoruz.

Hayat Su'dan gelen işbirliği teklifini nasıl değerlendirdiniz?
Aslı Filinta:
Her zaman sağlıklı yaşamın olmazsa olmazının su olduğunu savunan biriyim. O nedenle Hayat Su gibi köklü bir markadan işbirliği teklifi geldiğinde çok mutlu oldum. Tasarım sürecinde keyif alarak çalıştım ve şimdi projenin sonucunu gördüğümde aynı mutluluğu yaşıyorum.

Dört Mevsim projesi moda tasarımcısı perspektifinizden nasıl bir anlam ifade ediyor?
A.F.: Türkiye'de yaşadığımız ve sahip olduğumuz eşsiz kaynakların güzelliğinden yola çıkarak işbirliğimizde tema olarak Dört Mevsim'i işlemeye karar verdik. Aynı zamanda bu proje ile sağlıklı hayat için dört mevsim su tüketiminin gerekliliğine vurgu yaptık.


Elif Kaypak Emiroğlu

Projede ünlü tasarımcı Aslı Filinta ile iş birliği yapmaya nasıl karar verdiniz?
Elif Kaypak Emiroğlu:
Aslı Filinta'nın genç ve dinamik bakış açısından çok etkilendik. Kendisi modern, yaratıcı, lokal motifleri modernize eden, canlı renkleri kullanan özgün bir tasarımcı olarak Hayat markasıyla örtüşüyor. Sağlıklı yaşamın olmazsa olmazının su olduğunun bilinciyle projeyi en az bizim kadar sahiplendi, içselleştirdi. Aslı insanları su tüketimine teşvik edecek yeni fikirler sundu, markayı kendi markası gibi benimsedi. Bu da bizim için çok değerliydi. Projeye olan inancı ve su tüketimi konusundaki bilinci bu kadar güzel desenlere imza atmasını sağladı.

Bu proje için desen tasarlarken ilham kaynağınız neydi?
A.F.: Aslı Filinta markasının Türk ve İslam Modern Sanatları'ndan esinlenerek ortaya çıkan modern bir tasarım dili var. Ülkemizde dört mevsimi yaşamanın ayrı güzelliği olduğunu düşünerek renkleri ve motifleri her mevsime göre farklı kullandım. Hayat Su markası, tasarım sürecinde beni oldukça serbest bıraktı. Tasarımcıya karşı ortaya koydukları güven ve inanç çok etkileyiciydi. Bu sayede ortaya çıkan canlı, renkli, özgün ve lokal etkileri barındıran uluslararası tasarımlar Hayat Su markasının imajı ile örtüştü. Bu kadar köklü bir marka ile bu şekilde uyumlu çalışabildiğim için kendimi çok şanslı hissettim. Ayrıca bu proje sayesinde, su tüketimine hem daha renkli hem de daha keyifli bir alternatif yarattığımızı düşünüyoruz.

Su tüketiminin artırılması için ne gibi çalışmalar yapılabilir?
E.K. E.: Hayat Su markası olarak herkesin sağlıklı bir hayata sahip olma hakkı olduğunu düşünüyoruz. Yapılan araştırmalara göre ülkemizde önerilen su tüketim seviyelerinin yarısı oranına ulaşılıyor ve ne yazık ki genelde yaz mevsiminde, havaların sıcak olduğu dönemlerle sınırlı kalıyor. Oysa suyun dört mevsim tüketilmesi sağlıklı bir hayatın anahtarı. Bu kapsamda sağlıklı yaşamın önemini tüketicilere anlatmayı ve su tüketim bilincini oluşturmayı sorumluluğumuz kabul ediyoruz. Tam da bu noktada hayata geçirdiğimiz Facebook üzerinden ulaşabileceğiniz Hayat Su Hatırlatıcı ile su içmeyi unutanlara günde altı kez düzenli olarak hatırlatmada bulunuyoruz. Günümüzde sağlık trendinin de gelişimiyle birlikte, toplumda bir miktar artan farkındalığa, 'sağlıklı yaşam' odaklı bir yaklaşım benimseyerek marka olarak katkı sağlamayı hedefliyoruz.