Şükrü Bekdikhan moda haftasını değerlendirdi
LIFESTYLE

Şükrü Bekdikhan moda haftasını değerlendirdi

Mercedes-Benz Türk Otomobil Grubu İcra Kurulu Üyesi Şükrü Bekdikhan, Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul'un 13. sezonunu değerlendirdi.

GÜNCELLEME TARİHİ: 6 Nisan 2019

Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul'a isim sponsorluğunuzun 13. sezonunu geride bıraktınız. Geçmişten bugüne etkinliği nasıl değerlendiriyorsunuz?
Etkinliğin Mart 2013'ten beri aralıksız isim sponsoruyuz. Geride kalan altı seneye dönüp baktığımda, Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul'un en büyük başarısının uzun yıllardır aralıksız şekilde devam etmesi olduğunu söyleyebilirim. MBFWI Türk moda sektörünün en önemli etkinliği ve biz bu etkinlikle Türk marka ve tasarımcılara destek veren bir platform sunuyoruz. Her sezon daha da artan bir ilgiyi gözlemlemek mümkün, özellikle bu sezon MBFWI seçici kurulu rekor seviyede başvuru arasından programı oluşturmakta çok zorlandı.

Bu sezon özellikle genç tasarımcılar çok konuşuldu. Siz MBFWI'nin genç tasarımcılara desteği hakkında ne düşünüyorsunuz?
MBFWI'nin en önemli misyonlarından biri genç ve yetenekli isimleri destekleyerek, onlara tanıtım ve satış imkanı sunan bütünleşik bir platform sağlamak. Geçmiş sezonlarda ilk defa koleksiyonlarını MBFWI çatısı altında sergilemiş olan tasarımcılardan Gülçin Çengel, MiiN by Kadir Kılıç, Giray Sepin, Meltem Özbek, Bashaques', Sudi Etuz gibi isimler bugün farklı ülkelerde satış noktalarına sahipler. Son iki sezondur ise Emre Pakel, Selen Akyüz, Tuğçe Özocak, Şebnem Günay MBFWI podyumunda dikkat çeken isimler. Birkaç sene sonra onların da global ölçekte çok daha fazla konuşulacağından şüphem yok.

İsim sponsorluğu dışında moda haftasında farklı destekleriniz de oluyor mu?
Her sezon isim sponsorluğumuzu, Türk moda sektörünün farklı aktörlerine verdiğimiz desteklerle tamamlıyoruz. Daha önce Türk moda fotoğrafçılığının yetenekli isimleriyle işbirliklerimiz oldu. 10. sezonda geçmişte desteklediğimiz 10 tasarımcı, ikonik Mercedes-Benz yıldızını kişiselleştirdi ve bu tasarımları bir sergi ile sunduk. Mercedes-Benz Uluslararası Tasarımcı Değişim Programı kapsamında Lug Von Siga'yı Madrid'e, Sudi Etuz ve DB Berdan'ı Tiflis'e götürerek koleksiyonlarını sunduk. Bu sezon da Özgür Masur'un Sonbahar/Kış 2019 koleksiyonu Mercedes-Benz presents Özgür Masur ismiyle podyuma çıktı. Ayrıca Data ve Teknoloji Modaya Nasıl Yön Veriyor? başlıklı, sektörün geleceği için çok değerli bir paneli de MBFWI çatısı altında sahiplendik.

Sizce İstanbul, Mercedes-Benz'in desteklediği diğer moda haftaları arasında nasıl bir konumda?
Sydney, Berlin, Tiflis ve Rusya ile benzer özellikler taşıyor ve dünyanın yükselen alternatif moda başkentleri arasında bir adım öne çıkıyor. Bunu hem tasarımcılarımızın kendine has tasarım diline, hem de İstanbul'un dinamik kimliğine borçluyuz.

MBFWI'nin geleceği hakkında ne düşünüyorsunuz?
Mercedes-Benz olarak dünya çapında gelişmekte olan moda pazarlarına destek veriyoruz. İstanbul da bu bağlamda dünyanın alternatif moda merkezlerinden biri olma yolunda. Ülkenin halihazırda sahip olduğu güçlü tekstil sektörü; yetenekli tasarımcılar ve uluslararası bir vizyonla birleştiğinde, Türk tasarımının dünyada söz sahibi olmaması için hiçbir sebep yok. İstanbul ise gerek zengin kültürel kimliği, gerekse kendine has enerjisi ile milyonları kendine çekiyor. Tüm bunları bir arada değerlendirdiğimizde, Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul'un ilk aşamada bölgesel, ikinci aşamada küresel bir moda merkezi olarak konumlanması kaçınılmaz.

Bir otomobil markası olarak moda ile işbirliğiniz nasıl karşılanıyor?
Mercedes-Benz olarak zarafet, stil, yenilik ve mükemmellik, tasarım felsefemizin temelini oluşturuyor. Aynı öğelerin moda sektöründe de karşılığını bulduğunu, bu vesileyle tasarım ortak paydasında moda ile benzer değerleri paylaştığımızı düşünüyoruz. Mercedes-Benz, bu düşünce ışığında moda sektörüne olan desteğine 24 yıl önce başladı ve bugün dünyada 60'tan fazla moda haftasını destekliyor.