Prenseslerin rallisi
LIFESTYLE

Prenseslerin rallisi

20. kez düzenlenen Richard Mille Rallye des Princesses'in, Fransa kırsalında harika manzaralar eşliğindeki beş günlük asfalt yol macerasını Harper’s Bazaar olarak takip etme fırsatı bulduk.

GÜNCELLEME TARİHİ: 22 Eylül 2019

20. kez düzenlenen Richard Mille Rallye des Princesses'in, Fransa kırsalında harika manzaralar eşliğindeki beş günlük asfalt yol macerası 1 Haziran'da başladı. 1700 kilometrelik olağanüstü zevkli parkuruyla ralli, otomobil yarışı seven kadın sürücülerin artık kaçırmadığı bir buluşma haline geldi. Yarışçı olarak olmasa da bu muhteşem parkurda vintage otomobillerin peşinde, Harper's Bazaar olarak yarışı takip etme fırsatı bulduk.

91 ekip, "regularity" formatında Beauval'e doğru 303 kilometrelik ilk etaba başladığında güneş, Place Vendôme'u süsleyen ünlü sütunun arkasından daha yeni doğmuştu. Richard Mille markasıyla yarışan ve özel konuklara ithaf edilen sekiz Porsche'den biri olan 1 numaralı kırmızı Porsche 356'nın direksiyonunda, markanın genç Amerikalı sürücüsü Aurora Straus da güneş gibi parlıyordu.

20 yaşındaki Straus, son üç yıldır IMSA Continental Tire Sport Car Challenge'da erkeklere karşı yarışan, motor sporları pistlerinin tanıdığı bir isim. Straus, "Ralli boyunca, pek çok kadının cesaretinden ve özverisinden etkilendim" diyor.

"Rallide rekabet son derece yüksekti, bu kadınların birçoğu yıllardır düzenlenen "regularity" rallilerine katılıyorlar. Uzun vadede, pek çok yarışçının uluslararası çapta düzenlenen başka "regularity" rallilerine katılacaklarını umuyorum ve birçoğunun erkeklerin hakim olduğu alanlarda ne kadar iyi rekabet edebildiklerini görünce çok şaşıracaklarını düşünüyorum. Fransa'yı keşfetmek ve "regularity" rallisi hakkında daha fazla şey öğrenmek açısından inanılmaz zaman geçirdim ama en çok da burada tanıştığım olağanüstü kadınlardan etkilendim. Erkek egemen alanlarda kadınların deneyimleri, yarıştan işe ya da lükse kadar çok benzer. Richard Mille ve benim ortak amacımız, bu alanlardaki kadınların hikayelerini öğrenmek, değiştirmek, macera ve rekabeti seven kadınları teşvik etmek. Başka güçlü kadınlarla bir hafta birlikte vakit geçirme ve bir ömür
boyu sürecek ilişkiler kurma ayrıcalığına sahip oldum. Kadınlar birlikte çalıştıklarında inanılmaz şeyler oluyor!"

Orléans çevresindeki tarlalardan Loire Vadisi'nin şatolarına kadar süren ilk gün parkuru, Zoo de Beauval'de sona erdi. İkinci gün, uzakta kıvrıla kıvrıla gözden kaybolan kır yollarında varılacak yer ünlü termal kaplıca Vichy'di. Değişen hava koşulları altında devam eden yarışta çiseleyen yağmur ön camlarda ince bir sis bıraktı ancak motivasyon hâlâ en üst seviyedeydi. Gorges de Chouvigny'deki daracık dönüşler, bükümler ve dik dereceler sert ve hızlıydı. Bitiş çizgisinde, öğleden sonra havası yaratan güneş ışınları Vichy'nin Parc des Sources'daki kestane ağaçları arasından süzülüyordu. İlk beş sırayı paylaşan ekipler arasında sadece sekiz puan fark vardı.

Rallinin üçüncü günü Vichy Aix-les-Bains etabında yarışmacılar Rhône Vadisi'ni geçerken güneş ışığına doydular. Tek günde geçilen Auvergne-Alpler etabında yolculuğun mutluluğu direksiyondakileri heyecanlandırdı. Sürücüler, deniz seviyesinden 1000 metre yüksekte, özellikle bu 20. yarışın en yüksek noktası olan 1501 metrede Grand Colombier Pass başta olmak üzere birkaç yüksek noktada performanslarını sergilediler. GPS'in yasak olduğu rallide Fransa kırsallarında kaybolan yarışçılar da oldu. Sonraki gün tüm yarışın en uzun aşamasıydı.

Son gün öncesinde Saint- Tropez'ye ulaşmak için 400 kilometreden fazla yol kat edilecekti. Günün programı, 1382 metrede Col de Parquetout'da yüzde 10'dan fazla etkileyici dereceye sahip kuzey kanadından başlayarak, dört geçitten oluşuyordu. Hautes Alpes'ten Provence'a inen yarışmacılar Route Napoléon'a doğru yol aldılar. Yarışın beşinci ve son günü, Taradeau'dan ve Rallye des Princesses Richard Mille'in ünlü atası Rallye Paris-Saint-Raphaël'in doğum yeri olan Château Saint-Martin'den geçilerek Cote d'Azur'un incisine ulaşıldı. Saint-Tropez'nin arkasındaki kırsallarda çekişen ilk iki ekip arasında, ana caddeye doğru ilerlerken sadece iki puan ya da saniye fark vardı.

Sonuç? Carole Gratzmuller beşinci kez ve co-pilotu Elisa Noémie Laurent üçüncü kez 56 numaralı Chevrolet Corvette Stingray'leriyle yarışı galip bitirdiler. Son mekanik kükremeler duyulduğunda 200 Prenses'i zafer alkışları bekliyordu. Ralliyi organize eden Viviane Zaniroli mutluluğunu şöyle ifade etti: "Richard Mille Rallye des Princesses'in 20. yılını kutlamak için daha harika bir hafta hayal bile edemezdik. Hava harikaydı, yarış bitiş çizgisine kadar başa baştı ve bu spor mücadelesinin ne anlama geldiğini kusursuz bir şekilde gösteren iki muhteşem galibimiz var. Bu ralli, erkek organizasyonlarının en ünlüsüne bile gıpta edilmesine gerek kalmamasını sağlayan, kadınlara yönelik bir ralli."