Mercedes Benz olarak özgün ve yaratıcı tasarımcıları destekliyoruz
MODA

Mercedes Benz olarak özgün ve yaratıcı tasarımcıları destekliyoruz

İstanbul Moda Haftası'nın sponsoru Mercedes-Benz Otomobil Grubu'ndan Pazarlama ve Satış Türkiye Direktörü Şükrü Bekdikhan ile Mercedes-Benz Moda Haftası İstanbul'a dair konuştuk.

GÜNCELLEME TARİHİ: 18 Kasım 2016

Mercedes-Benz markasının moda ile uzun bir birlikteliği olduğunu söyleyebiliriz. Bu süreçten kısaca bahsedebilir misiniz?

Geçtiğimiz yıl Mercedes-Benz, moda sektörüne globalde verdiği desteğin 20. yılını geride bıraktı. Bugün Mercedes-Benz, Berlin, Moskova, İstanbul, Pekin'den Paris, Milano ve Londra'ya farklı moda etkinlikleri ile işbirliklerine imza atıyor. Uluslararası moda sahnesinde bugün 40'tan fazla ülkede 50'den fazla moda platformunu destekleyen Mercedes-Benz, hem genç ve yetenekli tasarımcılara hem de moda dünyasının duayen isimlerine sahip olduğu benzersiz ağın bir parçası olma fırsatı veriyor.

Moda ile Mercedez-Benz hangi ortak paydada buluşuyorlar?

İnsanlar her zaman kişisel hayatlarına dokunan öğelerle ilgileniyorlar ve markalar bu öğeler arasında önemli bir yere sahip oluyor. Markalar bireylerin şahsi zevk ve stil anlayışlarının bir yansıması konumunda bulunuyor. Tam da bu yüzden, Mercedes-Benz markasının iletişim felsefesinde, hedef kitlelerin yaşam alanları ve tercihlerine dokunmak en merkezde yer alıyor.

Tasarım ise otomobil ve moda dünyasının ortak paydası, Mercedes-Benz markasının da köklü geçmişinin ve başarısının en büyük sırrı diyebilirim. İşte bu iki unsuru birleştiren moda işbirliklerimiz sayesinde hem markamızın kimliğinde yer alan tasarım ruhunu hedef kitlemizin yaşam alanlarına dokunduruyoruz hem de tasarıma önem veren yepyeni bir kitle ile markamızı bir araya getirme fırsatı yakalıyoruz.

Özellikle gelişmekte olan moda pazarlarına ve tasarımcılarına Mercedes-Benz olarak nasıl bir destek veriyorsunuz?

Global ölçekte 2009 yılından bu yana faaliyet gösteren "Mercedes-Benz Uluslararası Tasarımcı Değişim Programı" bu konuda çok güzel bir örnek. Bu program aracılığıyla tasarımcılar için benzersiz bir global moda ağı yaratma fırsatı yakalıyoruz. Küreselleşen moda sektöründe yerli tasarımcılar için koleksiyonlarını yeni pazarlarla buluşturmak, yeni satış noktaları kazanmak çok önemli. Bu programa geçtiğimiz sezon İstanbul da katıldı ve Lug Von Siga markası ile Gül Ağış koleksiyonunu Madrid'de sundu. Buna karşılık başarılı İspanyol tasarımcı David Catalan da koleksiyonunu "Mercedes-Benz presents David Catalan" defilesiyle İstanbul'da sergiledi. İstanbul'un bu programda devamlı bir yerinin olması, Türk modasını farklı pazarlara tanıtmak için önceliklerimiz arasında. Bu programın yanı sıra Mercedes-Benz sponsorluğu ile İstanbul'un global takvimde yer alması, etkinliğin sürekliliğinin sağlanması ve buna paralel olarak yabancı basın mensupları ile satın alma sorumlularının artan katılımı her sezon daha da güçlenerek uluslararası platformda etkinliğin kendine yer bulmasını sağlıyor.

Her sezon bir tasarımcıyı destekliyorsunuz? Tasarımcıyı hangi kriterlere göre belirliyorsunuz?

Mercedes-Benz olarak tüm dünyada sponsorluğunu üstlendiğimiz moda haftalarında destekleyeceğimiz tasarımcıları özgün stil, yaratıcılıklarını yansıtan yetenek ve kaliteli işçilik gibi kriterleri göz önünde bulundurarak seçiyoruz. Seçtiğimiz isimlerin tasarımdaki başarıları dışında markalarını geliştirme hedefleri, uluslararası bir vizyona sahip olmaları da bizim için oldukça önemli.

"Mercedes-Benz celebrates" projesi nasıl doğdu ve Bahar Korçan ile nasıl bir araya gelindi?

Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul'un ilk sezonundan bu yana farklı projelerle moda sektörünün farklı aktörlerine destek oluyoruz. İlk 5 sezonda aralıksız olarak genç ve yetenekli tasarımcıları destekleyerek, Özlem Kaya, Zeynep Tosun, Gül Ağış, Hande Çokrak ve Gülçin Çengel'in defilelerini "Mercedes-Benz presents" projesi ile sunduk. Geçtiğimiz sezon Türkiye'de moda kültürünün yaratılmasına büyük emek veren Mehtap Elaidi'nin 15 yılı geride bırakan moda kariyerini onurlandırarak "Mercedes-Benz celebrates Mehtap Elaidi" defilesini sunduk. Bu sezon ise Türk moda sektörünün bugünkü konumuna gelmesi adına dönüm noktası olarak nitelendirilebilecek her noktada ismi yer alan, İstabul'da moda haftasının doğum sancılarına birebir tanık olan ve Türkiye'de moda tasarımcılığı algısını inşa eden Bahar Korçan'ı onurlandırmaktan ve "Mercedes-Benz celebrates Bahar Korçan" sergisini sunmuş olmaktan ötürü gururluyuz. Bu sergiyi tüm hafta boyunca alanda sergileyerek daha fazla insana ulaşabilmek de Bahar Korçan'ı ve tasarım dilini tüm MBFWI davetlileri ile paylaşabilmek adına bizim için çok sevindirici bir gelişmeydi.

Moda haftası Türkiye için sizce neden önemli? Etkinliğin geleceğini nasıl görüyorsunuz?

Türkiye'nin moda anlamında sahip olduğu potansiyele yürekten inanıyoruz, bu işbirliğine başlarken de uzun sozluklu bir birlikteliği sürdüreceğimiz düşüncesiyle Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul'un isim sponsoru olduk. İstanbul'un kısa vadede bölgesel, uzun vadede ise küresel bir alternatif moda başkenti haline gelmesi en büyük temennimiz, etkinlik organizasyonunu üstlenen diğer kurum ve kuruluşlarla da uzun vadeli stratejimizi bu doğrultuda oluşturuyoruz.

Miami, Berlin, Sidney, Moskova, Tokyo, İstanbul Moda Haftaları ile Zürih ve Sidney Moda Günleri'nin isim sponsorusunuz. Bu listeye başka şehirler de eklenecek mi?

Mercedes-Benz, moda sektöründe destek verdiği şehirlerin sayısını artırırken bir yandan da farklı etkinliklerde bu desteği derinleştiriyor. Mercedes-Benz China Fashion Week, Mercedes-Benz Prague Fashion Week, Mercedes-Benz Fashion Week South Africa, Mercedes-Benz Fashion Week Amsterdam etkinliklerinin isim sponsorluklarının yanı sıra Mercedes-Benz, Paris Fashion Week, London Fashion Week, Milano Moda Donna, Fashion Edition Buenos Aires ve Hyères etkinliklerinin de ana partnerlerinden biri. International Festival of Fashion and Photography de Mercedes-Benz'in bu alanda desteklediği etkinliklere bir başka örnek olabilir.

Moda dışında desteklediğiniz farklı sektörler de var mı?

Mercedes-Benz olarak Türkiye'de farklı sektörlerle farklı boyutlarda işbirliklerimiz var. Farklı spor dallarını deneyimleme üzerine şekillenen "Mercedes-Benz Go Bozcaada Festivali" ile 2015 yılında başlayan ve geçtiğimiz yaz Akyaka'da sponsor olduğumuz kiteboard'a dair her şeyi bir çatı altında bulabileceğiniz "KiteMercedes by Bilge Öztürk" okulu en son projelerimizden. Bunun yanı sıra kültür ve sanatı desteklemek adına bu yıl Zorlu PSM ana sponsoru olduk. Eğitim alanında da birçok farklı kurumsal sosyal sorumluluk projeleri gerçekleştiriyoruz.

Mercedes-Benz ailesi olarak Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul'u nasıl değerlendiriyorsunuz?

Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul, 8. sezonunu oldukça başarılı bir biçimde geride bıraktı. Sektörün duayen tasarımcıların hep birlikte yeniden etkinlik takvimine dahil olması, etkinliğin ticari ayağını oluşturan The Core Istanbul'un 250'nin üzerinde yabancı satın alma sorumlusunu ağırlaması, yeni etkinlik alanı Zorlu Performans Sanatları Merkezi'nin prodüksiyon olanakları, IMG'nin tecrübesi, Getty Images ve InDigital'in eşzamanlı olarak tüm etkinlik görsellerini uluslararası ölçekte paylaşmaları, Türk modası anlamında umut verici bir sezonu geride bırakmamızı sağladı.

Röportaj: @ozlemyilmazkucuk
Fotoğraflar: @nidabasli