Dünyada hızla büyüyen Türk markası
MODA

Dünyada hızla büyüyen Türk markası

DeFacto, geçtiğimiz gün görkemli bir törenle yurt dışındaki 100’üncü mağazasını Fas’ta açtı

GÜNCELLEME TARİHİ: 15 Aralık 2016

Türkiye hazır giyim ve moda sektörünün lider markalarından DeFacto, yeni yatırımlarla yurt dışında büyümeye devam ediyor. Kısa süre içinde dünya markası olma yolunda önemli adımlar atan DeFacto, yurtdışında faaliyet gösterdiği ülke sayısını 16'ya, mağaza sayısını da 100'e çıkardı.

Geçen yılı 50 yurt dışı mağaza ile kapatan DeFacto, 2016 yılında yurt dışındaki mağaza sayısını ikiye katladı. Yurt dışında 100'üncü mağazasını Fas'ta hizmete açan DeFacto'nun ülkedeki mağaza sayısı da 5'e ulaştı. Gösterilen yoğun ilgi nedeniyle pazarda hızla büyüyen şirket, 2017'de yurt dışında planladığı 70'in üzerindeki yeni mağazanın 15'ini Fas'ta açacak.

DeFacto, 2017 yılında yurtiçi ve yurtdışında yapacağı 125 milyon TL yatırımla toplam mağaza sayısını 500'ün üzerine çıkaracak, 11 bin kişiye istihdam sağlayacak.

Fiziksel mağazası olan her ülkede omnichannel'ı devreye sokan ve Amazon gibi global platformalar üzerinden de online satış yapan şirket, gelecek yıl Lamoda ile de Rusya'da online satışlara başlayacak.

İhsan Ateş: "Yurt dışı gelirlerinin ciro içindeki payını yüzde 20'ye çıkaracağız."
Global bir marka olma yolunda emin adımlarla ilerlediklerini söyleyen DeFacto CEO'su İhsan Ateş, yurt dışında 100'üncü mağazayı hizmete açmanın ve hedeflerine bir bir ulaşmanın mutluluğunu yaşadıklarını belirtti. Tüm stratejilerini sürdürülebilir büyüme üzerine kurguladıklarını açıklayan Ateş, "Gelecek yıl yurtdışı gelirlerinin genel ciro içerisinde yüzde 20 paya sahip olmasını planlıyoruz. Orta vadede bu oranı daha da artıracağız" dedi.

"Yurt dışında e-ticaretle de büyüyoruz"
2025 vizyonu çerçevesinde 10 yıllık stratejilerini de değerlendiren İhsan Ateş; "2025 yılında ciromuzu 11 milyar liraya çıkarmayı hedefliyoruz. 50 ülkede 1200'ün üzerinde mağazaya ulaşmayı ve 10 yıllık perspektifte 100'den fazla ülkede de e-ticaretle faaliyet göstermeyi planlıyoruz. Sadece 2017 yılında e-ticaret platformları ve mağazalarımız aracılığıyla 2 milyar nüfusa ulaşma hedefimiz var. Fiziksel mağazamız olan her ülkede omnichannel'ı devreye sokmaya hazırlanıyoruz. Bu planlamada birinci sırada en çok mağazamız olan Kazakistan, ikinci sırada ise Fas yer alıyor. Şu anda Amazon üzerinden online satışlarımız artarak devam ediyor" dedi.