İstanbul moda hattı
MODA

İstanbul moda hattı

Mercedes-Benz, moda sektörünü destekleyerek çıtanın her sezon yükselmesini sağlıyor. Mercedes- Benz Türk Otomobil Grubu Direktörü Şükrü Bekdikhan bu vizyonu üç soruda açıklıyor.

GÜNCELLEME TARİHİ: 1 Kasım 2017

Eylül ayında gerçekleşen ve tasarımcıların İlkbahar/Yaz 2018 koleksiyonlarını sahneleyen MBFWI, 10. sezonunu kutluyor. Buna ithaf edilen İstanbul Moda Haftası'nın isim sponsoru Mercedes-Benz'in ikonik yıldızının tasarımcılar tarafından yeniden yorumlandığı bir sergi, defile/performans olarak arz-ı endam eden 'Mercedes Benz presents Bashaques' koleksiyonu, film gösterimleri... Mercedes-Benz Türk Otomobil Grubu Direktörü Şükrü Bekdikhan, üç soruda moda sektörünü nasıl bir vizyonla desteklediklerini özetliyor.

İstanbul Moda Haftası'na uzun üzeredir isim sponsorluğu yapan Mercedes- Benz Türkiye için bu işbirliği ne ifade ediyor öğrenebilir miyiz?

Mercedes-Benz Türkiye olarak her zaman uzun soluklu işbirliklerine inanıyoruz ve tüm sponsorluklarımızı da bu vizyonda değerlendiriyoruz. Moda haftasına isim sponsorluğumuz yine bu şekilde gelişti: Türkiye'nin tekstil anlamında sahip olduğu altyapının güçlü bir tasarım anlayışıyla birleşerek İstanbul'un ismini alternatif moda başkentleri arasında konumlandırabileceğimize inanıyoruz. Mercedes-Benz'in isim sponsorluğu da bu noktada olukça önemli bir katkı sağlıyor.

MBFWI bu sezon sadece defilelere değil; aynı zamanda bir sergiye de ev sahipliği yaptı. Serginin içeriğini nasıl ortaya çıktı?

Türkiye'de 10 sezondur verdiğimiz desteği, koleksiyonlarını sunduğumuz tasarımcılarla ortak bir proje yaratarak kutlamak istedik. Mercedes-Benz'in ikonik logosu yani herkes tarafından bilinen, görüldüğü anda markayla özdeşleştirilen yıldızı, bugüne dek desteklediğimiz tasarımcıların gözünden yeniden keşfetmek, onların stil anlayışları ve hayal dünyaları doğrultusunda yeniden yorumlanmasına tanık olmak istedik. Bugüne kadar sırasıyla desteklediğimiz Özlem Kaya, Zeynep Tosun, Gül Ağış (Lug Vo n S i g a ) , Hande Çokrak (Maid in Love), Gülçin Çengel, Mehtap Elaidi, Bahar Korçan, DB Berdan ve Başak Cankeş (Bashaques), Mercedes-Benz'in yıldızını yeniden tasarladı. Bu tasarımlar Ceyda Balaban küratörlüğünde bir araya geldive MBFW I boyunca Zorlu Center'ın farklı köşelerinde modaseverlerle buluştu.

Mercedes-Benz her sezon genç bir tasarımcı belirliyor ve bu tasarımcının defilesini sunuyor. İlkbahar/ Yaz 2018 sezonunda Bashaques'ı desteklemeniz konusunda hangi kriterler etkili oldu?

Seçtiğimiz isimlerin tasarım anlayışındaki başarılarının yanı sıra markalarını geliştirme hedefleri ve uluslararası bir vizyona sahip olmaları da bizim için oldukça önemli. Uluslararası Akdeniz Moda Tasarımcısı ödülüne ve Uluslararası YOTA Moda Tasarım Yarışması birinciliğine layık görülerek Türkiye'yi uluslararası alanda başarıyla temsil ettiği için bu sezon Başak Cankeş'i seçtik. Ayrıca hem beş sezondur koleksiyonlarını düzenli olarak MBFWI çatısı altında sergilemeyi sürdürdüğü için hem de modayı sanatın farklı disiplinleriyle buluşarak bambaşka bir noktaya taşıdığı için destekledik. Kendini asla tekrar etmeyen, her sezon çıtayı daha yükseğe taşıyan Başak Cankeş, Aşk Cenazesi adını verdiği İlkbahar/Yaz 2018 koleksiyonuyla daha önce moda haftasında görülmemiş bir prodüksiyon sergiledi. Kendisinin kısa sürede dünya çapında bilinen bir tasarımcı olacağına dair kuşkumuz yok; bu yolda kendisini desteklediğimiz için gururluyuz.