YAZIYI GÖNDER
Adınız, Soyadınız
E-posta Adresiniz
Alıcı E-posta
Mesajınız
www.harpersbazaar.com.tr

Bazaar'ın 5 ikonik erkek çekimi!

Harper’s Bazaar Türkiye kurulduğu günden bu yana farklı disiplinlerde, alanının uzmanlarıyla işbirliği yaptı.

'O' ZAMAN

Popüler kültür ve müzik sektöründeki gelişmeler söz konusu olduğunda kıvrak tespitler yapma konusunda ilk akla gelen isimlerden , işte o kişilerden biriydi. O, dönemin en ilgi çeken isimleri ve geleceğin yıldız adayları ile Bazaar için bir araya gelip 'samimiyet' temelleri üzerine kurulu çok özel röportajlar ve çekimler gerçekleştirdi. Bu işbirliği, 2004'te çekimlerini Nihat Odabaşı'nın yaptığı Mirkelam ile başlamıştı… Aslında Budak, Bazaar ile sadece röportaj yapmak üzere anlaşmış fakat ilerleyen dönemde bu durum daha kapsamlı hale gelmişti; "Çekimlerde moda editörüne o kadar çok karışıyordum ki sonrasında çekimleri de ben yapmaya başladım. O dönemde erkek çekimlerine o kadar özen gösterilmiyordu çünkü erkeklerin tasarım dünyasındaki yükselişi gerçekleşmemişti maalesef. Erkek dergilerinin erotik kadın çekimleriyle dolu olduğu senelerden bahsediyorum... Bu yüzden kendi röportajlarımın moda editörlüğünü yapmaya başladım." Bu değişimin öncüsü olan Oben Budak'tan 150. yıl özel sayısı için geçmişte Bazaar için gerçekleştirdiği beş ikonik erkek çekimini yeniden hatırlamasını ve o zamandan bu yana nelerin değiştiğini anlatmasını istedik.

TEOMAN Şubat 2005

için 'Alternatifi Olmayan Adam' başlığını attığım o günden bugüne hiçbir şey değişmedi. Hala Teoman kadar özeli yok. Onunla kız arkadaşlarının dedikodusunu da yapabilirdin, kullandığı anti depresanlar hakkında da konuşabilirdin. Ülkemizde nadir rastlanan sahici bir yönü var onun. İlk yönetmenlik denemesi olan Balans ve Manevra döneminde yapmıştım bu röportajı. Evindeki kalın bordo perdeleri sıkı sıkı kapatıp laptop'tan filmin ham hallerini izleyip gülmüştük. Evet; gülmüştük çünkü Teoman çektiği sahnelerle, kendi oyunculuğuyla sürekli dalga geçiyordu. Filmi sadece kendi eğlencesi için çektiği gerçeği ile o zaman tanıştım. O saatten sonra film eleştirmenlerinin konuyu ciddiye alıp Balans ve Manevra hakkında yaptıkları yorumlar daha komik gelmişti tabii...

MEHMET GÜNSÜR Mart 2005

, bu çekimler yapıldığında dönemin en popüler oyuncularından biri olmuştu bile. O zamanlarda şimdiki gibi genç oyunu istilası başlamamıştı. Bu yüzden Ferzan Özpetek'in Hamam'ının ardından oldukça havalıydı. Çekimin yapıldığı Hyatt Regency'nin kral dairesinde de çok cool'du doğrusu. Röportaj boyunca neden sanki rol yapar gibi, yatak odası sesiyle konuştuğunu anlayamamıştım. Sonra oynadığı tüm dizi ve filmlerde aynı ses tonuyla karşılaşınca normali bu herhalde diye düşündüm. O zamandan bu güne değişmeyen bir tek o oldu galiba.

ATHENA Haziran 2005

röportajı için ilk önce grubun Erenköy civarındaki prova stüdyosuna gidip yeni şarkılarını dinlemiştim. Müzikle birlikte yoğurduğumuz röportajın bitiminde Gökhan ve Hakan Özoğuz'un birlikte yaşadığı eve gidip gardıroplarını karıştırmıştım. Her zaman stil sahibi bir anlayışları olduğu için karşılaştığım şeyler tatmin ediciydi. O zaman fazlasıyla punk tarzında giyindikleri için eğlenceli bir dolap karıştırma faaliyeti olmuştu. Kelt etekler, o sıralar henüz moda olmamış zımbalı deri montlar ve postallar karşısında büyülenmiştim. Sonrasında da ikilinin pek bilinmeyen takıntısı, minyatür figürlerle oynadığımızı hatırlıyorum. Güzel eski zamanlar…

ÖZCAN DENİZ Aralık 2005

ile röportaj yapma fikri üzerinde oldukça uzun saatler konuşulduğunu hatırlıyorum. Çünkü o zamanlarda henüz arabeskçi formundan sıyrılamamış ve film kariyerine başlamamıştı. Harper's Bazaar gibi bir dergiye olur mu olmaz mı derken Neredesin Firuze ve hemen ardından başlayan dizisi Haziran Gecesi onu başka bir kulvara taşımıştı. Aşırı yoğunluğu yüzünden çekime bir türlü vakit bulamamıştık ama bir gün arayıp çekim platosuna gelmemizi, bir şekilde vakit bulacağını söylemişti. Sonuçta Bazaar onun level atlamakta kullanabileceği bir markaydı. Sözleştiğimiz gibi dizi çekimlerinin olduğu orman içindeki eve gittik. O an uğraşılan planlar biter bitmez yanımıza gelip 'Üç saatim var, hadi arabaya atlayıp nereye istiyorsanız gidelim." dedi. Fakat çekimlerin yapıldığı evin korusu sonbahar renkleriyle öyle güzel bir hale gelmişti ki, mekan aramamıza gerek kalmadı.

MOR VE ÖTESİ Mayıs 2005

çekimleri de yine bir zamansızlık sırasında yapıldı. Deli isimli şarkıları ile Eurovision'a katılmalarının ardından yoğunluk karmaşasına giren grup bize Aşk İçinde şarkısının klip çekimlerinde vakit ayırmıştı. Bir moda dergisi için rock grubuyla çekim yapmanın ne kadar zor olduğunu da onlar sayesinde anlamıştım.

BİZE ULAŞIN