Sokağı fetheden küçük oyuncular
MODA

Sokağı fetheden küçük oyuncular

Renkli, eğlenceli, sloganlı tasarımları, lego detaylı çantaları ile sokak modasının pop yıldızına dönüşen Les Petits Joueurs markasının yaratıcısı Maria Sole Cecchi’ye sorularımız var.

GÜNCELLEME TARİHİ: 15 Ocak 2018

Asena Sarıbatur

145 ülkede, Bergdorf Goodman, Saks Fifth Avenue, Neiman Marcus, Browns, Luisa Via Roma, 10 Corso Como ve ülkemizde de Vakko gibi yaklaşık 200 özel noktada satılan, geçtiğimiz yıl İlkbahar/Yaz 2016 koleksiyonundan bir parça ile Amsterdam'daki Tassen Museum'un çanta bölümünün daimi sergi seçkisine giren bir marka. Sosyal medyanın ve sokak modasının gücünü çok doğru kullanan, iki yıl gibi bir zamanda tasarımlarını 'it' hale getiren, Business of Fashion tarafından hazırlanan ve moda dünyasını etkileyen isimlerin sıralandığı BOF500 listesinde yer alan bir tasarımcı. Les Petits Joueurs ve kurucusu Maria Sole Cecchi'den bahsediyoruz... Kendisiyle markası ve stili hakkında konuştuk.

Öncelikle seni daha yakından tanıyabilir miyiz? Kariyer hikayen nasıl başladı?
Moda hep hayatımın bir parçası oldu. İtalya'nın en büyük üretim ağının olduğu Floransa'da doğdum. Bu şehirde yaşamak ve anne babamın da sektörde lüks mağazacılık yapmış olması modaya olan ilgimi ve yakınlığımı pekiştirdi. Bu süreçte ürünleri çok detaylı incelemeyi, trendlerin nasıl değiştiğini gözlemlemeyi, satın almacıların bakış açılarını ve daha pek çok şey öğrendim. Sektörün içinde yetişmek, bugün bildiğim her şeyi bana öğreten büyük bir şans.

Markanı kurmaya nasıl karar verdin ve süreç nasıl gelişti?
Aslında LPJ hiç beklenmedik bir zamanda ortaya çıktı. Moda sektörünün içinde büyüdüm evet, ama hiç kendi markamı çıkarmayı hayal etmemiştim. Her şey Paris'te bir gecede oldu. Sahip olduğum bir çantayı, sırf eğlencesine bazı renkli dokunuşlarla yeniden tasarladım. Dışarı çıktığımda gördüğüm herkes çantamla ilgili konuşuyordu! İşte her şey böyle başladı…

LPJ'nin DNA'sını nasıl tanımlarsın?
Markanın DNA'sı şu iki temel özellikten oluşuyor: Ürün mükemmelliği ve zarif pop bir stil. Ürün mükemmelliği, markamızın yüzde 100 İtalyan işçiliğine sahip olması ile ilgili; bu konuya çok dikkat ediyor ve geleneksel İtalyan lüks kalitesini markamıza da aktarmaya çalışıyoruz. Zarif pop stil ise markanın estetik kısmını yansıtıyor. Renk paleti, geometrik çizgiler, özel materyaller tasarımlarımızın estetik dilini yansıtmak konusunda en önemli detaylar. Ayrıca herkes tarafından fark edilmek ve her zaman her yerde hatırlanır olmak markamızın en büyük hedefi.

LPJ kadınını nasıl tanımlarsın? Tasarım sürecinde nasıl bir kadın hayal ediyorsun?
Kendine güvenen ve tüm bakışları üzerine çekmek konusunda cesur, zarif ama aynı zamanda cüretkar bir kadın.

Sonbahar/Kış 2017-18 koleksiyonunda nelerden ilham aldın?
Kış tasarımları Güney Asya'ya yaptığım seyahatlerden ilhamla tasarlandı. Bali, Singapur ve Hong Kong tatillerimin kültürel etkisi, koleksiyonun tamamında kendini gösteriyor. Doğal ve vahşi yaşamı yansıtan renkler, lokal materyaller tasarımlarıma eşlik ediyor.

Peki İlkbahar/Yaz 2018 koleksiyonu? Bu tasarımlar ne zaman Türkiye'de olacak?
Doğu ve Batı kültüründen öğeleri bir arada kullanarak karmaşık ve parlak desenleri bir araya getirdim, sokak stiline yeni bir yorum getirmeyi hedefledim. Koleksiyonu Ocak ayında Vakko mağazalarında bulabilirsiniz.

Yaşamının ilham kaynaklarını sorsam...
Sanattan, vizyoner tasarımcılardan, zanaat niteliğindeki çalışmalardan ve daha pek çok şeyden ilham alabilirim. Fakat sanırım en çok ilham kaynağım seyahatlerim çünkü farklı kültürlerden beslenerek dünyanın her noktasından detay buluyorum.

Her sezon hem yaratıcı hem de yenilikçi olmak zor değil mi?
Sanırım bu tasarımcı olmanın en önemli ve mücadeleci kısmı. Fakat nihayetinde yaratıcılık ve yenilikçilik birbirine bağlı. İkisi birbirini besliyor ve her biri diğerini getiriyor zaten.

Kişisel stilini nasıl tanımlarsın?
Tarzım eskiyle yeninin karışımından oluşuyor. Cool vintage parçaları modern aksesuarlarla harmanlamayı çok seviyorum. Gün boyunca rahat ve sportif bir stilim var fakat gece için daha çekici ve sofistike bir hale bürünmekten hoşlanıyorum.

Favori çanta modellerin hangileri?
Eğer seçim yapmam gerekirse gece için Andy Piano clutch ve Ginny Cloud püsküllü clutch diyebilirim. Son koleksiyondan favorim ise Trilly Snake keseler. Ayrıca seyahat için favorim Mini Mick Flash sırt çanta modeli.

Sırt çantalarıyla olan ilişkini ve koleksiyonlarındaki yerini sorsam?
Bu zamana kadar pek çok kez sırt çantalarına yer verdik koleksiyonlarımızda. Fakat İlkbahar/Yaz 2017 koleksiyonumuzda Baby Mick Backpack adında yeni bir model oluşturduk. Gerçekten çok kullanışlı; çapraz da takılabildiği için fonksiyonelliğini çok seviyorum.

Konu çantaysa senin için rahatlık mı şıklık mı ilk sırada gelir?
Çanta, gün boyu ve gece de taşıdığınız bir aksesuar. Bence sormaya bile gerek yok: Bir çanta her ikisini de sağlamalı. Ben çantamın her zaman çok cool ve şık olmasını isterim. Ama rahat değilse elbette hiç anlam ifade etmez ve bunu konuşmaya dahi değmez…

Türk pazarı ile ilgili ne düşünüyorsun? Bu pazara daha çok odaklanmak gibi planların var mı?
Les Petits Joueurs, başlangıçtan itibaren Türk pazarında oldukça güçlü oldu. Sanırım bunda pazarın yeni tasarımcıları keşfedip kucakladığı bir döneme denk gelmesinin etkisi var. Tasarımlarımız pazarda olmayanları sunduğu ve farklı olduğu için güzel geri dönüşler aldık. Bu anlamda markamızın büyüdüğü, olumlu geri dönüş gösterdiği pazarlara önem veriyoruz. Bloggerlarla çalışmalar gerçekleştiriyoruz ve doğru satış kanallarına odaklanıyoruz.

Yakın gelecekte bizi ne gibi sürprizler bekliyor?
LPJ için çok fazla fikir ve projemiz var; bu anlamda heyecanlıyım. Yakın zamanda başka markalarla gerçekleşecek işbirlikleri de söz konusu. Fakat ne yazık ki henüz bu konu hakkında bilgi veremiyorum.

Sosyal medya ve sokak modasının gücünü çok doğru kullanan bir tasarımcı olarak bu olguları nasıl değerlendiriyorsun?
Genç bir tasarımcı olmak ve adını kitlelere duyurmak kolay değil çünkü zaten yeterince marka var, pazar da bunlara tok… Fakat sosyal medyanın gücü sizi bir anda tahmin etmeyeceğiniz kitlelere ulaştırıyor. Sokak modasına yansıyan tasarımlar, ünlülerin fanlarına, influencer'ların takipçilerine yansıyor ve direkt olarak markayı tanıtma imkanı sunuyor. Bizim başından beri odaklandığımız ve odaklanmaya da devam ettiğimiz nokta bu.

Geri dönüşlerini çok net şekilde aldığını düşünüyorum!
Kesinlikle! Ayrıca inandığım şey, bir markanın dijital dünyadaki yenilikleri, trendleri takip etmesi gerektiği. Aksi takdirde var olamaz!

Son olarak yeni tasarımcılara tavsiyelerin neler?
Klişe olabilir ama ilk söyleyeceğim şey asla vazgeçmemeleri. Hayli geniş olan moda sektöründe yeni bir tasarımcı olmak hiç kolay değil. Biraz zamana ihtiyaçları var ve çok çalışmaları gerek. Ayrıca hemen başarı elde edemeyebilirler. Amaçlarına ulaşmak için ilerledikleri yolda başarısızlıklarla karşılaşabilirler. Bu noktada yapabilecekleri en doğru şey kendilerini toparlayıp tekrar denemeleri. Ayrıca tasarımcı yarışmalarına katılmalarını da tavsiye ederim.