Zeki Triko'da dönemi

Plaj modasının kült markası Zeki Triko, genel müdür koltuğuna oturan Alara Başeskioğlu ile gençleşiyor.

Çimen Uzsoy G.

Zeki Başeskioğlu'nun torunusunuz, ailenizden ötürü sektörün içinde büyüdünüz ama bu işi yapmaya tam olarak ne zaman verdiniz?
Eskilerin söylediği "göz aşinalığı", "kulak dolgunluğu" gibi tabirler çok doğru aslında. Gözün gördüğünü beyin ve el otomatik olarak yapıyor, bir gusto sahibi oluyorsunuz ve bu fark yaratıyor. Kumaşların arasında doğdum ben. Saint Benoit'dan mezun olduktan sonra eğitimime Koç Üniversitesi işletme bölümünde devam ettim. Finans alanında staj yaptım ancak günün sonunda iletişime kapalı hiçbir sektörün bana göre olmadığını anladım. İnsana dokunan, renkli, canlı bir şeyler yapmalıydım. Hillside Beach Club'da kurumsal iletişim sorumlusu olarak iş hayatına başladım ki, 360 derece marka iletişimi anlamında müthiş bir tecrübeydi. Sonrasında ailemin yanına, doğduğum şirkete yatay geçiş yaptım. Aslında bunu dedem istedi. İyi bir geleceğin yeni nesillere bağlı olduğuna inanırdı. Üç sene sonra ise yönetim kurulu tarafından genel müdür olarak atandım.

Zeki Triko 1984'ten beri mayo sektöründe. Böyle köklü bir yapının başına geçmenin avantajlarını ve zorluklarını yaşadınız mı?
En büyük avantaj, kalitesi ile konuşturan, tüketici tarafından sonsuz güvenilen bir markaya sahip olmak. Zorluğu ise yıllardır yedi kıtaya ihracat yapan bu köklü firmayı ileri götürecek hamleleri kalite ve güvenden ödün vermeden yapmak. Çok şanslıyım ki, müthiş bir ekibim var, kocaman bir aileyiz.

Sizinle birlikte marka nasıl bir değişimden geçiyor?
Tersten mentorluk sistemi başlattık. Eski kuşağın tecrübelerine değer vererek, yeni kuşağın fikirleri ile geleceği yönlendiriyoruz. Kısacası gençleşiyoruz. Teknoloji ve iletişimi ön planda tutuyoruz. Temel prensibimiz; "Güven al, güven ver. Zorlaştıran değil, kolaylaştıran ol."

Yeni koleksiyonun başlıca ilham kaynağı?
Hayatın hızlanması ve konforun birinci plana geçmesiyle artık her yere kolayca adapte edebileceğimiz parçaları seçer olduk. Biz de 2018 yazı için tüm gün rahatlığı ve şıklığı bir arada yakalayabileceğimiz bir koleksiyon hazırladık. Vücudun formunu alan, daha dinamik ve fit gösteren kalıplarla, mayoları plajla kısıtlamayıp günlük giyime dahil ettik.

Bu yaz plajlarda en çok hangi modelleri göreceğiz?
Zeki Triko 2018 yazında çok daha genç ve enerjik. Teknoloji yardımıyla geliştirilen, hızlı kuruyan, vücudu şekillendirip daha fit gösteren kumaşlar ve kalıplar var. Amazon, hayvan figürleri, suluboya efektleri, geometrik çizgiler, egzotik çiçekler sıkça karşımıza çıkıyor. Canlı renk paleti yine tüm gücüyle kendini gösteriyor. Diğer yandan, yeşil ve kahve gibi doğal tonlar ile mürdüm ve mor gibi mücevher tonları da dikkat çekiyor.


İlkbahar/Yaz 2018 koleksiyonunda hayvan figürleri, Amazon etkisi ve neonlar bir arada

BİZE ULAŞIN