Edgardo Osorio ile parlak adımlar

Anissa Kermiche, Sabine Getty, Noor Fares, Eugenie Niarchos ve Ana Khouri; bu isimlerin mücevher tasarımcılığı dışında bir ortak değeri daha var – yakın arkadaşları, Aquazzura’nın kurucusu ve kreatif direktörü Edgardo Osorio. Şimdi, Net-à-Porter.com’un girişimiyle mücevherin ayakkabı ile buluştuğu özel kapsül koleksiyonunu Osorio ile konuştuk.

Giriş Tarihi: 08.02.2019 16:13 Güncelleme Tarihi: 08.02.2019 16:14

Güneş Uysalefe

Öncelikle bu projenin nasıl ortaya çıktığını soralım…
Mücevheri hep çok sevmişimdir ve üzerine çalışma fikri de bana çok cazip gelirdi. Netà-Porter.com benimle irtibata geçip özel bir projede beraber çalışmak istediğini belirtince aklıma gelen ilk fikir kapsül bir mücevher koleksiyonu yapmaktı. En yetenekli arkadaşlarımdan bazılarını aradım; her biri sadece yetenekli değil, aynı zamanda çok güçlü birer stile sahipti ve bunun ayakkabılara çok iyi yansıyacağından emindim.

Bu işbirliğinde bir araya gelen isimlerin bir özelliği, kendi aralarında da yakın arkadaş olan tasarımcılar olmaları. Belki de moda düşünüldüğü gibi düşmancıl bir sektör değildir, siz ne dersiniz? Başka hang i yeteneklerin arkadaşınız olarak sayardınız? Daha başka hangi disiplinleri kesiştirmek hoşunuza giderdi?
Her biri apayrı karaktere sahip, dolayısıyla her ayakkabı da ardındaki ismin stiline ayna tutuyor. Ayrıca insanların mücevheri satın alıp giyme alışkanlıklarına farklı bir yön veriyorlar; artık kurallar ortadan kalktı, mücevherin daha kolay takılır ve modern olmasında rolleri var. Bu isimler yeni jenerasyon mücevherin temsilcileri.

Mary Katrantzou ve Peter Dundas gibi moda tasarımcılarından Poppy Delevingne ve Arizona Muse gibi modellere, muazzam editörler, fotoğrafçılar ve daha pek çok farklı yeteneğe yıllar içinde moda sektöründen pek çok arkadaş edinme fırsatım oldu. En çok çağdaş sanattan isimlerle birlikte çalışmak ve ayakkabı tasarımına onların bakış açısını getirmek isterdim.


Ana Khouri

Ortak tasarımlarınıza Net-à-Porter websitesinden ulaşılabiliyor; bir ayakkabı tasarımcısı olarak e-ticarete dair nasıl bir deneyiminiz var? Deneme gerektirdiği için kendi alanınızı daha 'zor' olarak addeder miydiniz?
İnsanların zaman içinde ayakkabı alışverişini internetten yapma konusuna gösterdikleri ilgi ve merak benim için güzel bir sürpriz oldu. Ayak numaranızdan emin olduktan sonra sipariş geçmeniz çok kolay. Ayrıca artık evinizde deneme şansına da sahipsiniz; acele etmeden, gereken vakti ayırarak, uymadığı takdirde yine kuryeyle iade edebilirsiniz. Net-à-Porter.com gibi şirketler online alışverişi o kadar kolaylaştırdılar ki, artık bu seçeneğe karşı koymak çok güç.

Sizi hep çok şık görmeye alışığız, kişisel tarzınızda mücevherle olan ilişkinizi nasıl tanımlardınız?
Taktığımda bana şans getirdiğini, beni koruduğuna inandığım lucky charm'larım var; nazar boncuklu Lito bileziğim bunlardan biri. Vintage saatleri de çok seviyorum; La Californie'nin kişiselleştirdiği vintage Rolex ve Cartier modellere bayılıyorum. En sevdiğim değerli taş ise zümrüt, ama bu Kolombiyalı olduğumdan değil, rengini büyüleyici bulduğum için… 30. yaş doğumgünümde bana hediye gelen zümrüt kol düğmelerim benim için çok değerlidir.

Özellikle topuklu ayakkabı tasarımlarınız beğeniliyor; sizin spor modellere ağırlık vermek gibi planlarınız var mı?
Sneaker'lar müşterilerimin hayat tarzının bir parçası; bu yüzden Aquazzura'ya geldiklerinde, gündüzden geceye istedikleri modeli bulabilsinler istiyorum. Markamın ilk yıllarında bağcıklı babet modelim The Christy büyük yankı uyandırmıştı. Sneaker alanında büyük ve cüsseli modeller çok fazlaydı ama hafif, rahat ve zarif yorumları neredeyse hiç yoktu. Müşterilerim bir elbise, pantolon ceket takım veya jean pantolonla benim sneaker'larımı cool ve fonksiyonel oldukları için tercih edebilsinler istiyorum.

BİZE ULAŞIN