Sevgi Acar ile Tuğçe Özocak Baâ’yı anlatıyor

Genç çanta markası Baâ’nın edebiyata dokunan hikâyesini, yeni sezonunu ve gelecek projelerini kreatif direktörü Tuğçe Özocak ile marka müdürü Sevgi Acar’dan öğrendik.

Giriş Tarihi: 08.03.2019 16:55 Güncelleme Tarihi: 08.03.2019 16:56

Çimen Uzsoy G.

Baâ genç bir marka, hikâyesini sizden dinleyebilir miyiz?
Tuğçe Özocak:
Ben 2014 yılında kendi markam Third için aksesuar yapmak istiyordum. 'Nasıl yaparım' diye arayışları içindeyken, Seçkin Acar ile yollarımız kesişti. O da o dönem Acar Ailesi'nde, matbaacılığın yanı sıra saraciyede markalaşmak istiyordu. 2016 yılında ablam Başak Özocak ile marka adı ve kurumsal kimlik çalışmasını başlatıp hızlı bir başlangıç yapmıştık. İlk koleksiyonumuzda farklı 5-6 çanta boyutumuz ve farklı desenlerde çanta sap modellerimiz vardı. Acar Ailesi matbaacı olduğu için her zaman köklere olan saygıyı ön plana çıkarmak istedik. Hikayenin temeli matbaacılığa oturdu. Hikayemizi sevgili Mehtap Elaidi'nin stratejik danışmanlığı ile güçlendirerek yurt dışına taşıma fırsatımız oldu. Seçkin Acar'ın kardeşi sevgili Sevgi Acar'ın da marka müdürü olarak dahil olmasıyla hikayemiz keyifle devam ediyor.

Çanta modelleriniz Acar Ailesi'nin matbaacılık geçmişine selam çakarak Agatha, Lotte, Sylvia ve Susan gibi kadın yazarların isimlerini taşıyor. Bizi bu isim seçme sürecine götürebilir misiniz, hangi model ismini nasıl haketti?
T.Ö:
Çanta modellerini bilmediğimiz kod benzeri isimlerle adlandırmak yerine, onlara ilgi ve enerji verdiğimiz için kişiselleştirmek istemiştik. İlk modeller çıktıktan sonra isim ile ilgili düşünürken Mehtap Hanım'ın bu güzel fikriyle matbaacılığa farklı yerden selam çakalım dedik ve bir liste yaptık. Okuduğumuz yazarlar oldukları için, kendimizce bir hikaye oluşturarak, 'Bu modeli o kullanırdı', 'O modeli şu kullanırdı' gibi ayırdık. Mesela Agatha Chr istie seyahatlerde notlarını rahat taşımak isterdi diye shopping bag modelimize Agatha Bag adını koyduk...

2019 Yaz koleksiyonunuzu hazırlarken ilham panonuzda neler vardı?
T.Ö:
1990'ların denim look'ları, Sex & the City dizisinden görüntüler, Diet Coca Cola reklam görselleri, kum ve PVC çantalarımızı sembolize eden bardak ve vazo görselleri vardı. Bu defa Ricardo Bofill mimarisi yoktu mesela.

Tüm bunlar koleksiyonda hangi form ve renklere dönüştü? Nasıl bir koleksiyon ile karşı karşıyayız?
T.Ö:
2019 Yaz sezonunda şehirde olan bir kadının hikayesini anlattık. Tüm bu ilhamlarımız bizi denim, PVC ve pöti-kare kullanmaya itti. Şehrin dinamizmini modellere taşımak önceliğimizdi. Formlarda farklılıklara gittik. Mesela alışveriş çantamız Agatha Bag'i yaz için küçülttük, Susan Bag yaz için yandan tutmalı oldu. Yaz için tasarlayıp, heyecanına yenik düşerek kışın da sattığımız bel çantaları kesinlikle bu hikayenin çok önemli bir öğesi. Koleksiyonumuzun 'limonatası' da olgun limon sarısı modellerimiz.

Yeni sezondan kişisel favorileriniz hangisi?
Sevgi Acar:
Benim favorim kesinlikle Yoko bel çantamız! Bu sefer adını bir müzisyen olan Yoko Ono'dan alıyor. Yoko'ya dair en çok sevdiğim detay zincirinden deri püsküllerin sarkması. Tarz sahibi, hafif, kullanışlı ve 'Buradayım!' diyen özgüven sahibi bir Baa tasarımı. .

T.Ö: Sarı Mini Agatha Bag favorim! Öncelikle rengine bayılıyorum. Gün içinde oradan oraya çok şey taşıyan bir kadın olarak, Agatha Bag benim için hem şık hem de çok pratik.

Sizce bir çanta tasarımının kusursuz olması için hangi kriterlere uyması gerekir?
S.A:
Aslında ben saraciyeyi matbaa ile çok bağdaştırıyorum, ikisi de çok fazla detay işi. Aksesuar, deri seçimi, ürünün dikişleri, astarı, kenar boyası, kesimi, ürünü beslemek için kullanılan malzemeler, özenle çalışılmış olması, tüm bu malzemelerin kalitesi bir bütün olarak ürünün kalitesini etkileyen unsurlar. Bana göre bir çanta tasarımının kusursuz olabilmesi için öncelikle kullanışlı olması gerekiyor, bütün gün size ağırlığıyla kullanışsızlığıyla işkence edecek bir çanta ne kadar kaliteli olursa olsun sizi mutsuz edecektir diye düşünüyorum. Çantaların bize sağlaması gereken en önemli fiziksel yarar kullanışlı olması bana göre ve tabii bahsettiğim detaylar sonucu ortaya çıkan kalite. Bunlar dışında sizde bıraktığı duygunun da çok önemli olduğunu düşünüyorum ben.

BİZE ULAŞIN