Richard Mille’in Bonbon koleksiyonu
MODA

Richard Mille’in Bonbon koleksiyonu

Richard Mille’in jelibon ve meyvelerle kapladığı son koleksiyonu Bonbon, ciddiyet ve cinsiyete dair sıkıcı normlara verdiği asi bir yanıt.

GÜNCELLEME TARİHİ: 14 Nisan 2019

Güneş Uysalefe

Oyuncu, naif, çocuksu; Richard Mille'in son koleksiyonu Bonbon'un bıraktığı ilk izlenimler bu şekilde. Ancak bir de bunların ardından gelen başka bir mesaj var; kendine güven. Hatırlar mısınız, Brad Pitt'in vücut kaslarını göstere göstere payetli mini elbiseler içinde poz verdiği, 1999 yılından bir The Rolling Stones dergisi kapak çekimi vardı... Aktörün erkekliğini kanıtlamaya dair hiçbir niyeti olmadığı ve feminen yanını sergilemekten çekinmediği fotoğraflarda açıkça görülüyordu. Bu tıpkı yakın geçmişe kadar geleneksel toplumlara mensup erkekler pembe gibi kadınlara atfedilen renklere yaklaşmazken, İtalyan erkeklerinin minicik şortları ve oranj gömlekleriyle yıllardır sokaklarda dolaşıyor oldukları gerçeği gibi. Cinsiyetiyle barışık olmanın bu derecesi, "Altıma eteği çekip gezecek olsam da erkekliğimden kimse şüphe edemez!" dercesine toplumun basmakalıp değerlerine meydan okumaya benziyor.


Farklı şekerleme ve meyvelerin minyatür formlarda şekil aldığı Richard Mille Bonbon koleksiyonu uniseks bir karaktere sahip - Bir lolipoptan ilham alan RM37-01 Automatic Sucette modelinin kadranı el işi mine boyaması ve seramik işçiliğiyle öne çıkıyor

Anlaşılan Richard Mille de etiketlerden sıyrılan kültüre dahil olmak istiyor çünkü bu umursamazlık erkeğe çok yakışıyor; kimin ne düşüneceğini veya söyleyeceğini önemsemeyen, sezgisel ve güçlü bir karakterin sinyalini veriyor. Bonbon koleksiyonunda yer alan 10 farklı model, işte buna benzer bir iddia taşıyor; şekerlemeler ve meyvelerden rengarenk bir saat takmak, gayriciddiyetin aksine nüktedan bir zekanın parıltısını barındırıyor. Koleksiyonun uniseks oluşu ise kadınların yüzeysel işler peşinde ve havai olduklarına dair arkaik düşünceyi alt üst ediyor; saat sektörü muazzam bir erkek egemenliği altında işlerken, Richard Mille kategorize edildiği 'erkek markası' algısından sıyrılmaya yöneliyor. Bunu yapmak için de kalorilerin sayılmadığı ve kız, erkek herkesin el ele oynadığı çocukluk yıllarına başvuruyor.

Bonbon, İsviçreli markanın halihazırda var olan RM07-03, RM16-01 ve RM37-01 kasa modellerini bu sefer zanaat odaklı ele aldığı bir koleksiyon. Meyve ve şekerleme olmak üzere iki farklı konseptte yorumladığı saat kadranlarında, kirazdan çileğe, lolipoptan marshmallow'a farklı dünyalar, mine işçiliği uygulanan seramikten minyatür boyutta motiflerle süslenerek yaratılmış.

Lavanta pembesi, gök mavisi ve mint yeşili gibi pastel tonlardaki renklere eşlik edenler ise tsavorit, safir ve pırlanta gibi renkli taşlar ve titanyumdan altına türlü değerli parçacıkların ustalıkla yerleştirildiği mekanizmalar. Örneğin RM07-03 Automatic Myrtille & Litchi model, birbiri üzerine dizili yüzlerce karbon lifinin 120 derecede ısıtılarak farklı desenler yaratmasıyla elde edilen 4.92 mm'lik bir kasaya sahip ve üzerindeki her bir süsleme akrilik el boyaması olan 1.60 mm'lik bir kadran barındırıyor. Yani binbir özenle hazırlanan bu şekerci dükkanının vitrini arkasındaki mutfak, Richard Mille'in idealist şefliğinde, ustalık ve yaratıcılıkla lezzetli icatlar sunmaya devam ediyor.