Sosyal medya gurusu: Chiara Ferragni

Sosyal medya gurusu ve Pomellato for Woman elçisi Chiara Ferragni, özgüven ve kişisel gelişim konusunda Milenyum kuşağına öncülük eden bir isim.

Giriş Tarihi: 01.06.2019 10:26 Güncelleme Tarihi: 01.06.2019 17:47

Alison S. Cohn
Fotoğraflar Tyler Joe

Gösterişli pembe Dior elbisesiyle Chiara Ferragni, tıpkı Fellini filmlerinden bir karakter gibi Milano'nun cam kubbeli alışveriş merkezi Galeria Vittorio Emanuele II'nin kapısından içeri süzülüyor. Bazaar çekimi için bir araya geldiğimiz 31 yaşındaki İtalyan, tüm sıcaklığıyla kameraya gülümsüyor. Şehrin puffer montlu gençleri, ülkenin en popüler influencer'ını görmek ve onunla selfie çektirebilmek için etrafımızı sarıyor. "Chiara! Chiara!" diye bağıran topluluk, fotoğraf karesinin arka planına dahil olabilmek için çılgınlar gibi çaba sarf ediyor. Ferragni, "Bence bu kare tamam!" diyerek topukları üzerinde dönüyor ve hayran kitlesinden uzaklaşıyor.

Her anlarını Instagram'da paylaşan moda blogger'ları (2,1 milyon takipçisi olan Man Repeller ve 700 bine yakın takipçisiyle Bryanboy gibi isimler) aslında bu ilgiye alışıklar. Özellikle Instagram'da takipçi sayısı 16 milyonu aşan Ferragni'nin hayran kitlesi bazen histerik hareketler sergileyebiliyor.

Ferragni'nin tanınırlığı ve kariyerindeki yükseliş, geçtiğimiz Eylül ayında İtalyan direktör Elisa Amoruso'nun onun hakkında bir belgesel çekmesinin ardından iyice arttı. Belgesel; İtalya, Cremona'da yaşayan kendi halinde bir kızın, 2017'de moda kategorisinde Forbes Top Influencer listesinde birinci sıraya ulaşmasının hikayesini konu alıyor. Kısa süre önce Ferragni, Pomellato for Woman elçisi olarak, ünlü Milanolu mücevher markası için kadın liderliğini kutlayan bir kampanyada da yerini aldı.

Pomellato CEO 'su Sabina Belli, Chiara'nın zekası ve güçlü duruşunun son derece dikkat çekici olduğunu söylüyor: "Hiç bilinmeyen bir iş kolunu keşfederek etrafındakilere güçlü bir mesaj verdi: Hayal ettiğimiz hayatı yaşamak aslında tamamen kendi elimizde." Yeni anne olan Ferragni (oğlu Leo henüz bir yaşına yeni girdi) bu iltifata aynı frekansta karşılık veriyor: "Pomellato'nun değerleri kesinlikle benim sahip olduklarımla örtüşüyor. Aynı anda hem işinizin patronu hem de anne olabilirsiniz; hayal ettiklerinize odaklanarak çok çalışmayı sürdürün yeter."

Elbette Ferragni, hediye gelen tasarım kıyafetleri ya da sahip olduğu ayrıcalıkları bir anda elde etmedi. 2009 yılında, Blonde Salad adlı blog'unda ilk #ootd (outfit of the day) post'larını paylaştığı dönemde uluslararası hukuk okuyan bir üniversite öğrencisiydi. İlk yıllarda lüks çantalar, vintage ve basic Zara parçalarla oluşturduğu look'lar 2012 yılında Instagram paylaşımları ile devam etti ve 2013 yılında kendi ismini taşıyan bir moda markası kurdu. Takipçi kitlesi arttıkça, post paylaşımları yapmak üzere lüks markalar ile sponsorluk anlaşmaları imzaladı ve bir yandan da Chiara Ferragni koleksiyonlarını geliştirmeyi sürdürdü. 2015 yılında Harvard Business School, onun başarılı girişimciliğini konu alan bir çalışma yayınladı. Göz kırpan emoji'ye benzer bir motife sahip olan ve yılda 25 milyon doların üzerinde kazanç sağlayan Ferragni markası şu an Milano, Paris ve Şanghay'daki flagship butikler de dahil 400'den fazla mağazaya sahip.

Genellikle günde dört ya da altı fotoğraf paylaşımı yapan Ferragni, "Sosyal medyada başarılı olmanın sırrı, bu konu üzerine fazla kafa yormamak" diyor. Onun için her dakika paylaşılabilir nitelikte; tabii ki potansiyel ürün yerleştirme fırsatı da paylaşıma dahil olduğu sürece... Çoğu post'unun içeriği bir sponsora bağlı olsa da, yaptığı bazı paylaşımlar özel hayatına ait anlardan oluşuyor. Örneğin İtalyan şarkıcı, eşi Fedez ile romantik akşam yemekleri ve oğlu ile paylaştığı anlar.

Çiftin geçen yıl Sicilya'da gerçekleşen düğünü, marka sponsorlukları ve online'da yakaladığı büyük etkileşim ile hâlâ konuşuluyor. Öyle ki, Launchmetrics veri analiz şirketine göre organizasyon, medya değeriyle 36 milyon dolar kazanca ulaştı. Üç gün süren bu fantastik düğün töreni, her açıdan Instagram'a uygun şekilde organize edilmişti. 7.8 milyon takipçisiyle Fedez törende performans sergiledi ve paylaşımlar #TheFerragnez hashtag'i ile yapıldı.

Marka sponsorlukları arasında en büyük pay ise Dior'a aitti. İki couture elbiseden biri büyük güne özel tasarlandı, diğeri ise Fedez'in sahnede evlenme teklifi etme anında Ferragni'nin üzerindeydi. Akşam yemeğinde ise Chiara Ferragni'nin tercihi kristallerle kaplı Prada kokteyl elbise oldu. Pomellato markası da çiftin pırlantalarla kaplı alyanslarına sponsor olarak törende yerini aldı. Yapılan hesaplamalara göre; online paylaşımda #TheFerragnez, dört gün içinde sağladığı 67 milyon etkileşimle kraliyet düğünlerine ait paylaşımlara kıyasla çok daha fazla ilgi çekti.

Ferragni, espresso'sunu yudumlarken, "Gerçek bir çılgınlıktı" sözleriyle anıyor tüm düğün organizasyonunu. Instagram için tasarlanmış gibi görünen retro şıklıktaki tarihi Pasticceria Marchesi'nin sakin bir köşesinde oturuyoruz. "Fedez'le benim, bir düşes ve prense kıyasla çok daha fazla konuşulmuş olmamıza inanamadım."

Peki, acaba moda kraliçesi için sırada hangi ortaklık var? Bu soruya, "Fedez ile daha fazla projede beraber yer almak istiyoruz" cümlesiyle karşılık veriyor. Dijital ortamdaki aktif varlıkları, müzik ve moda dünyasındaki ünlü isimlerle olan kuvvetli bağları ile Ferragnez ve Kimye, sosyal medyadaki en güçlü çiftler arasında yer alıyor.

Bu gücün bir yansıması da Fedez'in son albüm isminde açığa çıkıyor; Kim & Kanye. Ferragni, bu çifti kendilerine yakın hissettiklerini açıkça ifade ediyor: "Kim gerçek anlamda bir dahi. Farklı alanlarda pek çok iş imkanı yaratıyor ve çift olarak her şeye değer katmayı başarıyorlar. Fedez ile ben, bir gün bu çiftle yakın arkadaş olacağımız konusunda hemfikiriz."

BİZE ULAŞIN