Tuvanam X Iris for Magnum Collection
MODA

Tuvanam X Iris for Magnum Collection

Tuvana Büyükçınar, Iris Apfel’in meşhur sözlerinden yola çıkarak Magnum’un global kampanyası için kapsül koleksiyon hazırladı. İlk kez Cannes’da gün yüzüne çıkan tişörtlerin hikayesini tasarımcısından dinliyoruz.

GÜNCELLEME TARİHİ: 13 Haziran 2019

Çimen Uzsoy G.

Magnum'un global kampanyası için tasarladığınız tişörtler geçen ay Cannes'da tanıtıldı. Yaratım süreci nasıldı, ne kadar sürdü? Iris Apfel ile bu esnada birebir çalıştınız mı?
Tuvanam X Iris for Magnum Collection projesi yaklaşık dört aylık bir süreçte gerçekleşti. Hayatımdaki en önemli ikonlardan biri için tasarım yapmak benim için çok büyük bir haz, tarif edilemez bir mutluluk. Tasarım aşamasında birebir kendisiyle değil ama Magnum global ekibiyle birlikte çalıştık. Kendisinden gelen yorumlara göre tasarımları finalize ettik.

Iris Apfel sizin için ne ifade ediyor?
Pinterest hayatımıza yeni girdiği zamanlarda fotoğraflarından birini saklamıştım, "İleride onun gibi olacağım" diyerek. Hatta ileriki yıllarda bunu Instagram'ımdan da post ettim. Demek ki hiçbir şey boşa değil; evrene öyle bir mesaj yollamışım ki bugün böyle bir projedeyim. Iris Apfel gelmiş geçmiş en önemli moda ikonlarından biri. Seçtiği tüm parçaları birbirleriyle muazzam bütünleyerek dünyaya örnek olan, tarzıyla çok özel bir ikon. Tarzın sadece parayla satın alınamayacağının da en güzel örneklerinden. Bu kadar tarzından söz ettirmeyi başarmış, bu yaşa gelmiş bir kraliçe olarak bu projede bana güvenmiş olması, bu tişörtlerin kendisi tarafından onaylanması ve onları giyecek olduğunu bilmem her şeyden değerli. Magnum bana böylesine evrensel bir haz yaşattığı için çok mutluyum.

Koleksiyonda kaç parça var?
Iris Apfel'in ilham veren sözlerinden "More is more, less is a bore", "Fashion you can buy but style you must possess", "If you are not risking, you are not living" seçildi ve onları üç farklı tasarıma taşıyan bir kapsül koleksiyon hazırladık.

Bu üç söz arasında hangisi kişisel favoriniz?
Hayatını Tuvanam, A46 organizasyon, Three Moms ve Three Homes arasında geçiren bir tasarımcı olarak kesinlikle "More is more, less is a bore".

Sözlerden bir diğeri, "Risk almıyorsanız yaşamıyorsunuz demektir". Bugüne dek aldığınız en büyük risk neydi?
1999 yılında İstanbul'da yaşadığımız büyük depremin ardından herkesin, "Böyle bir yatırım yapma, batarsın" dediği yıllarda A46'yı açmak. Bugün en büyük "iyi ki"lerimden tabii!

Kampanyanın mottosu ise "gerçek haz". Sizin için gerçek haz nedir?
Benim için gerçek haz, keyif aldığım şeyleri her gün ilk günkü heyecanla yapmaya devam etmek.