Dior: Karanlığa, mimariye ve rahatlığa...
MODA

Dior: Karanlığa, mimariye ve rahatlığa...

Maria Grazia Chiuri, Christian Dior Haute Couture Sonbahar/Kış 2019/20 koleksiyonunda, mimar, yazar ve tasarımcı Bernard Rudofsky’nin MoMA’da 1944 tarihinde gerçekleştirdiği sergisi ve aynı isimli çalışması Kıyafetler Modern midir? Güncel Giyim Üzerine bi

GÜNCELLEME TARİHİ: 30 Temmuz 2019

Haute Couture'ün mimari ile ilişkisi üzerine kafa yoran ve iki disiplinin de formlar ve oranlar üzerine çalışmalarını yorumlayan Chiuri, heykelsi formlarla ve karanlık renklerle öne çıkan koleksiyonunu, markanın doğduğu ikonik 30. Avenue Montaigne binasında sundu. Modernliğin daha az kesimde ve daha az inşada yattığını düşünen Chiuri, güzellik ve zarafetin rahatlıkla buluştuğu noktanın peşindeydi ve çocukluğunda yazlarını geçirdiği Güney İtalya'nın Puglia bölgesinden, bu bölgenin çabasız güzelliğinden etkilendiğini belirtti.

Antik Yunan döneminde kadınların giydiği, vücudun kıvrımlarına göre şekil alan tuniklerden esinlenilen elbiseler defilenin en dikkat çeken parçalarındandı.

Neredeyse tamamen siyah tonlarında olan koleksiyon ise Chiuri'nin siyah tutkusunun bir dışavurumu niteliğindeydi. "Siyah ile ilgili bir kitap yazabilirim" diyen tasarımcı, karanlığı küçük pop renklerle yaptığı dokunuşlarla tamamlıyor, kıyafetin zamanla, mekanla ve insan vücuduyla ilişkisine kafa yoran koleksiyon kusursuz işçilikle, nazik ve alçakgönüllü işlemelerle Haute Couture ruhuna göz kırpıyor.