Pandemi hızlı modanın ayağını gazdan çekti
MODA

Pandemi hızlı modanın ayağını gazdan çekti

Hızlı moda markalarının mağaza satışları düşerken, online satışları arttı.

GÜNCELLEME TARİHİ: 11 Haziran 2020

Zara, H&M ve Gap yavaş yavaş mağazalarını yeniden açıyor olabilir, ancak corona virüs salgınının hızlı moda sektörü üzerinde yıkıcı bir finansal etkisi oldu, bu da iyileşmek için radikal bir revizyona ihtiyaç duyuyor.

Bir Euromonitor International anketine göre, sektördeki işletmelerin yaklaşık yüzde 40'ı etkinin 2008 mali krizinden çok daha kötü olmasını bekliyor.

Giyim ve ayakkabı satışlarının bu yıl en az yüzde 12 oranında düşeceği öngörülür. Zara mağaza zincirinin sahibi İspanyol grup Global lider Inditex, 2001'de halka açılmasından bu yana ilk kaybı olan 409 milyon avroluk ilk çeyrek zararını açıkladı.

Mağazalarının yüzde 88'i küresel kilitlenme zirvesinde kapanırken, grup satışlarının neredeyse yarı yarıya azaldığını gördü. Ancak, sağlam finansal durumu olan ve hisseleri iyi korunan grup, kriz boyunca kısa süreli izne bırakmak zorunda kalmadan personeli tutmaya devam etti. Ancak rakipleri o kadar şanslı olamadı.

Çoğu moda grubu çevrimiçi satışlarının arttığını gördü, Inditex ilk çeyrek satışlarını % 50 artırdı, Gap yüzde 13 artış gösterdi, H&M satışları ise ilk çeyrekte % 17 artış arttı.