İkonun Peşinde

Beyaz gömleğin zamansız stilini modern dokunuşlarla güncelleyen Piece of White, sürdürülebilir olanın peşinde. Global arenada yerini alan markanın kreatif direktörü Zeynep Tansuğ ile yeni sezon detaylarını konuştuk. Bade Çakar

Giriş Tarihi: 13.10.2020 12:16 Güncelleme Tarihi: 13.10.2020 12:21

Piece of White ikonik parçalara odaklanıyor. Markanızın ana fikri nedir?

Beyaz gömlek, kadınlar için her zaman gardırobun en vazgeçilmez ve zamansız parçalarından olmuştur. Beni markamı yaratmaya teşvik eden şey, böyle bir koleksiyona olan ihtiyacımdı aslında. Sadece beyaz gömlek yapan bir marka yoktu. Çok sevdiğim birkaç beyaz gömleğimi eskitip, artık giyilemez hale getirmiş olsam da dolabımdan ayıramıyordum. Markayı ilk çıkardığımda herkesten duyduğum yorum, "Tam arayışında olduğum koleksiyon" şeklinde oldu.Ana fikri aslında kadınlara en klasik ve zamansız parça olan beyaz gömleği yıllarca dolaplarında saklayabilecekleri kalitede, mono koleksiyon olarak sunabilmekti. Marka bilinirliği belli bir yere ulaştıktan sonra, bu sene koleksiyona marka kimliğine uygun olacak şekilde başka kategorilerden de zamansız ürünler eklemeye başladık.

Rosie Huntington Whiteley bu global bilinirliği hızlandırdı diyebiliriz.Yabancı basında ve birçok moda temsilcisinde de tasarımlarınızı görüyoruz. Uluslararası platformda fark edilmek nasıl bir duygu?

Rosie Huntington Whiteley'in bizim ürünümüzü giyip, Instagram hesabından paylaşması benim ve markada emeği geçen herkes için çok gurur ve heyecan verici bir andı. Daha marka birkaç aylıkken, tesadüfen ünlü bir ismin markayı öğrenip, ürün almak için mesaj attığı gün yaşadığım heyecanı da hâlâ unutamıyorum.Ama zaten doğasında yaratıcılık olan ve insanlarla buluşan işlerin hepsi bana göre çok motive edici. Hayal edip, çizip tasarladığın bir şeyi sonrasında birilerinin üzerinde görmek tarifsiz bir tatmin ve motivasyon.

Zeynep Tansuğ

Geleceğe dair diğer planlarınız neler?
Piece of White markasını global pazarda büyütebilmenin yanında, başlıca odak noktalarımızdan biri de sürdürülebilirlik konusu. Bu, markayı kurduğumuz günden bu yana ana hedeflerimiz arasında yer alıyor. Sürdürülebilirlik, günümüzde tüm dünyada giderek daha da kritik hale geliyor. Sonu olmayan, uçsuz bucaksız bir konu ve sürekli olarak gelişime ve iyileştirilmeye ihtiyaç olan alanlar var. Üretimden paketlemeye, dağıtımdan pazarlamaya, sürdürülebilirlik adına ilerleme sağlayabileceğimiz bir sürü yer var. 2021 yılı buna odaklanacağımız bir yıl olacak.

Röportajın tamamı Harper's Bazaar Ekim Sayısında!

BİZE ULAŞIN