Burberry'nin Satışları 3. Çeyrekte Düştü
MODA

Burberry'nin Satışları 3. Çeyrekte Düştü

Burberry, Covid-19 karantinaları 3. çeyrek satışlarını yüzde 9 düşürdüğünü açıkladı.

GÜNCELLEME TARİHİ: 20 Ocak 2021

İngiliz lüks markası Burberry, Covid-19 salgınının mağazaları kapatması ve Avrupa'daki mağazalarını ziyaret eden turist sayısının azalması nedeniyle aralık ayında sona eren üç ayda temel satışlarının yüzde % 9 düştüğünü söyledi.

Burberry Group, üçüncü çeyrekte çalışma saatlerinin kısalmasına ve 62 mağazanın kapanmasına rağmen yüksek tek haneli tam fiyatlı satış artışı elde ettiğini söyledi.Bununla birlikte, bildirilen perakende geliri, Covid-19 ile ilgili mağaza kapanışlarının ticareti etkileyen ortalama yüzde 7 ile yüzde 4 düşüşle 688 milyon pound oldu.

Şirket yaptığı açıklamada, indirim sürelerindeki ve planlanan ürünlerdeki azalma nedeniyle, genel karşılaştırılabilir mağaza satışlarının son çeyrek için yüzde 9 düştüğünü açıkladı.

Şirketin Ceo'su Marco Gobbetti, "Koleksiyonlarımız ve iletişimimiz hem yeni, daha genç müşterilerimiz hem de mevcut müşterilerimiz arasında iyi yankı bulduğundan, tam fiyatlı satışlarda güçlü bir artış gördük. Yerelleştirilmiş planlarımız ve dijital yeteneklerimiz, yeniden canlanan pazarlarda büyümeye yardımcı oldu ve fiyat indirimi için planladığımız azaltmayı uyguladık. Kısa vadeli görünüm Covid-19 nedeniyle belirsizliğini korurken, pandemi hafiflediğinde hızlanma konusunda iyi bir konumdayız." dedi.

Şirket, pandemi sırasında çocuk yoksulluğuna karşı önemli bir rol üstlenen İngiliz uluslararası futbolcu Marcus Rashford MBE ile ortaklaşa düzenlenen festival kampanyasının ve gençlikle ilgili nedenleri savunan küresel hayır kurumlarının olumlu tüketici tepkisi kazandığını da sözlerine ekledi.