New York'ta Haziran

01.06.2020, Pazartesi

New York’ta yaşam kademeli olarak yeni normaline dönüyor. Çok özlenen sosyal hayat kademeli ve kontrollü olarak, yeni biçimiyle gelecek gibi görünüyor.

Haziran ayı New York klasikleri olan Parkta Shakespeare, New York Filarmoni konserleri, ücretsiz açık hava konserleri gibi geniş kitleleri bir araya getirecek etkinlikler iptal. Bunların yerine, çoğunlukla yine açık havada ama geniş kitleler olarak bir araya gelinmeyen bir yaz bizi bekliyor ve nostaljik araba sinemalarının yeniden canlanması, daha fazla cafe ve restorana açık havada alan tanınması söz konusu.

15 Mayıs'ta Upstate New York ile başlayan ilk fazın yeniden açılmasının sonuçlarına göre yaz aktivitelerine kademeli olarak karar veriliyor. Sanat faaliyetleri en son açılacak faz olacağından, biz yeni normale kadar online hayatımıza devam ediyoruz. Şu anda online'da inanılmaz firsatlar var, hem de ücretsiz.

Brooklyn Halk Kütüphanesi kütüphanecileriyle sanal hikaye anını, Metropolitan Operası canlı performanslarını, Radio City Rockettes dans derslerini, Moma sanat derslerini, Carnegie Hall ise canlı Salı ve Perşembe konserlerini paylaşmaya devam ediyor. Ayrıca MoMA her hafta koleksiyonunun bir kısmını paylaşıyor. Whitney Museum'un Whitney From Home uygulaması da 25.000'den fazla Amerikan sanat eserini sanal olarak keşfetmenizi sağlıyor.


FARAH AL QASIMI:  BACK AND FORTH DISCO
Back and Forth Disco, Farah Al Qasimi'nin bireyselliği, mekanı ve çevreyi benzersiz kılan estetik seçimleri kutladığı yeni fotoğraflarından oluşan bir açık hava sergisi. 17 fotoğraf, New York şehrinin görsel ve işitsel gürültüsü ortasında göze çarpmayan anların güzelliğini izole ederek vurguluyor. Fotoğraflar, beş ilçedeki 100 otobüs durağına, her gün işlerine gidip gelen kişilerin göz hizasına yerleştirilmiş. Halka yürüyüş veya otobüs güzergahı mesafesi içinde birden fazla fotoğraf görme fırsatı vermek için 18'den fazla mahallede kümeler halinde dağıtılmışlar. Geleneksel olarak reklamcılık için kullanılan platformlar olan otobüs durakları, hiper uyarıcı bir şehirde birey olma deneyimini keşfetmek için insanları, sokak görüntülerini, iç mekanları ve yüzeylerin görüntülerini bir araya getiriyor. Al Qasimi, 2019 sonbaharında ilk kez New York'u konu olarak aldı; öncelikle küçük işletmelerin geliştiği yerel topluluklara odaklandı. Mahalle mağazaları, berberler, sokaklar ve evleri fotoğrafladı. Şehrin karmaşasından ve anonimlikten kopan bireysel tarzı vurgulayan fotoğraflar, etkileyici ayrıntılar ortaya koyuyor. Sergi, Brooklyn, Manhattan, Queens, Bronx ve Staten Island'daki otobüs duraklarında görülebilir.


Jean-Marie Appriou: The Horses
Jean-Marie Appriou'nun devasa at heykelleri, Central Park'ın girişinde gerçeküstü nöbetçiler gibi duruyor. Sanatçı, Grand Plaza'nın hemen karşısına yerleştirilen eseri için şehirde turist taşıyan atlı arabalardan ve Augustus Saint-Gaudens'in yaldızlı at sırtındaki William Tecumseh Sherman anıtından ilham almış. Sanatçı, alüminyum döküm için kil ve köpük modelleri oymuş ve dokunma işleminin önemini vurgulamak için alet izleri ile parmak izlerinden yararlanmış. İşlerin pürüzlü dokuları ve gümüş yüzeyleri hareket ettikçe dinamik bir ışık ve gölge oyunu yaratıyor. Appriou, atların formlarını melez özelliklere ve insan niteliklerine sahip fantastik hayvanlar olarak şekillendirerek, onları uzun bir mitolojik hayvan sanat geleneğine yerleştiriyor. Meraklı kompozisyonları ve ünvanları ile bu atlar şunları önermekte: Zırh kaplı bir savaşçı (The Warrior), dolaşık sevgililerin bacaklarından oluşan bir orman (The Lovers) ve süslü bir pelerinle örtülmüş sfenks benzeri bir mistik oturuş (The Player). Yükseltilmiş bir kaide üzerindeki atlı bir heykelden ziyade, bu atlar izleyicileri içinden, altından ve etrafından davet ediyor; bizi bu görkemli canlıların resmi dinamizmine ve psişik gizemine yaklaştırıyor. Bu üç muhteşem heykel Central Park girişinde görülebilir.


MAMMA ANDERSSON: THE LAST PARADISE
David Zwirner Gallery ile birlikte dördüncü kişisel sergisini düzenleyen Mamma Andersson'un dokulu fırça darbeleri, gevşek yıkamalar, keskin grafik çizgiler ve çağrışımcı renklerin eşsiz bir kombinasyonu ile karakterize edilen çalışmaları, 19. yüzyılın sonlarındaki romantizmi hatırlatan yeni bir manzara resmi türünü içeriyor. Sergide, sanatçının kariyeri boyunca çeşitli motifler üzerine yeni perspektifler açan 20182020 yılları arasındaki çalışmaları yer alıyor: Çorak dallar ve kalın kabuklu çam ağaçları, evin içi, atlar ve genç kadınlar. Son kompozisyonlar arasında Andersson, kadınlık, fantezi ve hafıza temalarıyla ilgileniyor. Bu, koyu kahverengi bir atın tepesinde eyerlenmiş genç bir kadını tasvir eden Youngster (2018) eserinde de görülmekte. Aşağı doğru bakışları, duygusal karmaşıklığı ve çocukluğun açık özlemlerini uygun bir şekilde aktarıyor. Çalışmalarının bütününde sanatçı, Vilhelm Hammershøi ve Edvard Munch gibi İskandinav sanatçıların sessiz, rüya gibi iç sahneler geleneğini ilerletiyor. Eserlerinin sadece şiirden ilham almadığını, şiir hakkında da olduğunu kabul eden Andersson'ın işleri David Zwirner web sayfasında online görülebilir.


WILLA NASATIR
Willa Nasatir'in galeriyle ikinci kişisel sergisi. İlk şovu için Nasatir dört fotoğraf sergilemişti. Bu sergide dört resim yer alacak. Sergi için Nasatir, soyutlamanın tanınabilir olarak başlayan görüntülerini çarpıtarak katmanlama ve silme süreçleriyle resmin maddi koşullarından yararlanıyor. Karışık formlar; ayaklara karşı kanatlar veya duvara ayna gibi karşıt sembolleri birleştiriyor. Resimleriyle tasvir edilen ile görülen şey arasındaki ayrımı araştıran genç Amerikalı sanatçı, stüdyosunda aynalar ve kamera içi efektlerle diğer dünyaya dönüştürülmüş bulunan nesne montajlarını çektiği (ve yeniden çektiği) resimsel fotoğraflarıyla ünlü. Bu yeni sergisindeki dört resimde, tanınabilir nesnelerin ana hatları katmanlı, soyut karışıklıklardan ortaya çıkıyor. Fermuarlar, panter yüzü, çizme izi ve uçuşta olan bir kuşun fark edilmesi kolay; eğer karışık şekillere yeterince uzun bakarsanız daha belirsiz formlarda gizlendiklerini görürsünüz. Alligator başlıklı işi de bu anlatıya yaklaşıyor; sürüngen burnu, siluet içindeki bir figürle örtüşerek zararsız hale geliyor ya da Nasatir'in pastel, güneş lekeli bulmacası drama için bir Truva atı oluyor. Bu etkileyici online sergi Chapter NY web sitesinden izlenebilir.


Jutta Koether: 4 The Team
Artık sadece online izlenebilecek olan Lévy Gorvy Gallery'deki ilk şovu için zamanını New York ile Berlin arasında geçiren Alman ressam, 80'li ve 90'lı yıllardan derin kesitlerle yeni çalışmalarını eşleştirdi. Sonuç; Max Ernst'den Florine Stettheimer'a sanat tarihi ve tarihsel yankılarla dolu, punk kayıtsızlığıyla (YouTube'da Koether'in Kim Gordon ile işbirliği yaptığı birçok videosu mevcut) kısaltılmış bir anket oldu. Şiddetli esen Neo-ekspresyonist rüzgar, Koether eserlerinde sardonik kadınlık ile kıvama getiriliyor; kıvrılmayan şeritler tekrarlayan bir motif. En son resimler sıkı bir şekilde odaklanmış, şimdiki zamana uyum sağlıyor; ateşli pembeler ve narenciye içindeki sıvı taslağı çizilen parçalara; Alexandria Ocasio-Cortez portresinin yükselen mavi bir flama ile katıldığı Neue Frau (New Woman) da dahil olmak üzere daha iddialı sahneler eşlik ediyor. Online Jutta Koether sergisi, Levy Gorvy Gallery'nin web sayfasından izlenebilir.


ONE: THIRD OF NATION
One Third of Nation: The photographs of the Farm Security Administration, 19351946 yılları arasından ikonik fotoğraflarla, Howard Greenberg Gallery'nin online görüntüleme odasından izlenebilir. Sergi, fotoğrafçılığın bir dönemini tanımlarken sosyal değişime ilham vermek için olağanüstü gücünü gösteriyor. Mevcut salgın durumundan aylar önce planlanmış olmasına rağmen görüntüler artık bizim yaşadığımız salgın ile birlikte yeni bir anlam ve önem kazanıyor. Büyük Buhran, işsizlik, yoksulluk ve Dust Bowl'un etkileri 1930'larda ülkeyi tahrip ettiğinden Farm Security Administration gibi hükümet programları oluşturuldu. Başkan Franklin Delano Roosevelt'in New Deal programlarındaki FSA fotoğrafçılarının güçlü çalışması, medya için eşi görülmemiş yeni bir çağ başlattı. Sergi, Walker Evans, Dorothea Lange, Russell Lee, Carl Mydans, Gordon Parks, David Robbins, Arthur Rothstein, Peter Sekaer, Ben Shahn ve Marion Post Wolcott tarafından çekilmiş 50'den fazla fotoğraf sunuyor. 1935'ten 1946'ya kadar FSA fotoğrafçıları, ülkeyi bir seferde aylarca sürebilen görevlerle dolaşarak yaklaşık 80.000 fotoğraf çekti. Çocukların dokunaklı portreleri, ilgili ebeveynler, mücadele eden işçiler ve zor yaşam koşulları, modern belgesel fotoğrafçılığın en güzel örneklerinden kabul edilir. Bu anlamlı fotoğraf sergisi, Howard Greenberg Gallery'nin online görüntüleme odasından izlenebilir.


Windows on Nature
American Museum of Natural History, yılda dört milyon ziyaretçi çeken ulusal bir hazine. Dioramaları göz kamaştırıcı bir doğa, bilim ve sanat karışımı. Şimdi online olarak içeriden bu "doğa pencerelerini" görerek yaratılış adımlarına tanık olma imkanımız var. Burada sayısız ekolojik ortamın faunasını ve florasını tasvir eden, müzenin en iyi dioramalarından kırktan fazlası yer alıyor. Müzede bir diorama sanatçısı olan Stephen Quinn, bu üç boyutlu mucizelerin arkasındaki kaşifleri, doğa bilimcilerini, ressamları, heykeltıraşları, taksidermistleri ve korumacıları tanıtıyor ve işbirliklerinin eserleri nasıl bu kadar gerçekçi hale getirdiğini açıklıyor. Bu büyüleyici online sergi, dünyanın dört bir yanındaki doğa severler, sanat meraklıları ve müze müdavimleri için mükemmel bir hediye. Üç temel öğe içeren bir dioramanın büyülü gerçekçiliğini üretmek; bilim, mekanik ve sanatın olağanüstü kombinasyonunu gerektiriyor: Arka plan resmi, ön plan ve tahnitçilik örnekleri. Windows on Nature başlıklı muhteşem dokümantasyon Google'ın Arts & Culture uygulamasında yer alan American Museum of Natural History'den takip edilebilir.

BİZE ULAŞIN