"İstanbul gerçek bir stil başkenti olmayı hak ediyor"
MODA HABER

"İstanbul gerçek bir stil başkenti olmayı hak ediyor"

Türkiye’de moda haftasının değişen yeni yüzü Mercedes-Benz Fashion Week ile birçok şey değişecek gibi görünüyor. Herkes nefesleri tutmuşken, İstanbul’da ilk kez nefes almaya başlayan MBFW ardından, IMG Fashion Uluslararası Prodüksiyon Direktörü Jarrad Cla

GÜNCELLEME TARİHİ: 19 Mart 2013

Mercedes-Benz Fashion Week ile bu sezon geçmiş sezonlara oranla moda sektörü ve moda severlerin nelerle karşılaştığını gözlemlediniz?

MBFWI sayesinde tasarımcılar, IMG Fashion'un global ağından ve sosyal medya hesaplarını da içeren dijital kampanyalarından faydalanma fırsatı buldular. Bu sosyal medya hesapları aracılığıyla tasarımcılar, toplamda 500.000'i aşkın tekil kullanıcıya eriştiler. Ayrıca organizasyon, Türk tasarımcılarının ve tekstil sektörünün bölgesel ve uluslararası ölçekte bilinirliğini artırarak Türkiye'nin "Uluslararası markaların yüksek adetli üretimcisi" imajından çok daha fazlasına sahip olduğunu kanıtladı.

"İSTANBUL'DA SOFİSTİKE BİR MODA TOPLULUĞU VAR..."

Peki, İstanbul uluslararası anlamda ciddi bir görünürlük sağladı mı?

Organizasyon süresince tüm gözler İstanbul'a çevrilmişti. Herkes çok heyecanlıydı. Dünyanın farklı noktalarından dergi ve gazeteler Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul'u takip ediyordu. Bu noktada sıra, Türkiye'de modayı bir üst seviyeye taşımak. Türkiye'de gerçek yetenekler ve ciddi bir yaratıcılık potansiyeli var. Öte yandan şehirde mevcut sofistike moda topluluğu İstanbul'u geleceğin moda başkenti sıfatına taşımada önemli rol oynayacak.

En popüler tasarımcılar kimlerdi? Sizin favorileriniz hangi isimler oldu?

Birkaç isim saymak gerekirse, geçmiş sezonlarda da İstanbul'da koleksiyonlarını sergileyen Mehtap Elaidi, Hakan Akkaya ve Özgür Masur öne çıkıyordu. Ancak moda haftasının yenilerinden Aslı Filinta, Begüm Salihoğlu, DB Berdan, Ece Gözen, Nazlı Bozdağ, Kith&Kin, Lady Faith, Tanju Babacan, Tuba Ergin dikkat çekti. Programda yer alan tüm tasarımcılar çok yetenekliler ve ekipleri ile beraber gösterdikleri çaba ve özveri, bizi İstanbul modasının yeni çağı adına çok heyecanlandırıyor.

"İSTANBUL GERÇEK BİR STİL BAŞKENTİ"

Mercedes – Benz Fashion Week Istanbul ile Milano, Paris ve New York gibi Moda Haftaları arasındaki farklar neler?

İstanbul'un yadsınamaz cazibesi şehrin gerçek bir stil başkenti imajını pekiştiriyor. Yeni jenerasyon Türk tasarımcılar, doğu ve batı kültürlerinin kucaklaştığı bu mirası daha genç, daha şehir ruhundan ilham alan bir bakış açısıyla tamamlıyor. Tasarıma attıkları bu imza gerçekten dikkat çekici. Türkiye zaten tekstildeki deneyimiyle bu alanda en son yenilikleri dünyaya taşıyan, uluslararası bir trend belirleyici olarak öne çıkıyor. Tüm bu bileşenler de bize gösteriyor ki, Türkiye'nin dünya çapında bir moda başkenti haline dönüşmek için hiç bir eksiği bulunmuyor.

Tasarımcılar koleksiyonlarını oluştururken ticari çıkarlarını mı, yoksa yaratıcılığı mı ön plana almalı?

Yeni bir koleksiyon tanıtmak, her zaman sanatsal ve ticari boyutu dengelemek üzerine kurulmalıdır. Satın alma sorumluları ve basın koleksiyonunuzun DNA'sını görebilmeyi, öte yandan koleksiyonda sezon ruhunun yansımalarını bulmayı bekliyorlar. Kısaca özetlemek gerekirse, iyi bir işçilikle hazırlanmış, doğru parçaların bir araya getirildiği bir koleksiyon her zaman tamamlanmamış fikirler karnavalını yansıtan bir koleksiyondan daha fazla ses getirir.

Yani aslında sadece şov amaçlılık öncelik olmamalı, öyle mi?

Elbette podyumda gördüğünüz her parça mağazalara girmiyor ya da mağazalara giren her parça podyumda sergilenmiyor. Burada söz konusu olan, tasarımcıların markalarına karşı hedef kitlelerinde heyecan uyandırmalarına ve son tüketiciye tasarımlarından bir parçaya sahip olma tutkusu aşılamalarına yardımcı olacak eksiksiz bir paket yaratmak. MBFWI bu anlamda tasarımcılara kendi gündemlerini yaratma ve tasarımlarını gösterme şansı tanıyan mükemmel bir platform görevi görüyor.