YAZIYI GÖNDER
Adınız, Soyadınız
E-posta Adresiniz
Alıcı E-posta
Mesajınız
www.harpersbazaar.com.tr

Ramazan ayına özel egzersiz rotası

23.06.2015, Salı

Ramazan geldi ve sofralar şenlendi... Aman dikkat ramazanda alacağınız kilolar ay sonunda canınızı sıkmasın. Ramazan ayına özel olarak çizdiğim, en sağlıklı egzersiz rotasını dikkate almaya ne dersiniz?

Öncelikle ramazan ayını bir geçiş dönemi olarak görmeli ve bu dönemde sadece varolan durumunuzu korumak adına egzersizler yapmalısınız. Bu zamana kadar kazandığınız artıları korumak ve egzersiz motivasyonunuzu düşürmemek önceliğiniz olmalı. Bu nedenle ramazan ayı içerisinde aşırı karbonhidrat tüketimi gerektiren zorlayıcı ağırlık egzersizlerini bir kenara bırakmalı ve kaslarınızı canlı tutacak, kuvvetlendirecek egzersiz programlarına geçiş yapmalısınız. Bu konuda üyesi olduğunuz fitness merkezlerindeki eğitmenleriniz, seve seve sizlere yardımcı olacaklardır. Bunun dışında sizlere tavsiyem, bu süreç içerisinde ağırlıklı olarak grup derslerinekatılmanızdır. Hem iyi verim alacağınız, hem de sıkılmadan yapılabilecek aktiviteler olduğu kesin. Bol bol yüzmek diğer bir olumlu seçenek.

Egzersiz ve iftar periyotlamasını ise şu şekilde yapabilirsiniz... İftardan önce temposu çok yüksek olmayan, 35 dakikalık cardio yapılabilir. Daha sonra, iftarda karbonhidrat ağırlıklı ve sindirimi zor olmayan, karnınızı iyice doyurmayacağınız bir şeyler atıştırabilirsiniz (Bir tabak mercimek çorbası, yanında 2 dilim çavdar ekmeği gibi). Sonrasında ise tüm kaslarınızı çalıştıracak ama kesinlikle zorlamayacak her kas grubundan bir hareketi ihtiva eden ve full body dediğimiz çalışma programı yapılabilir. Egzersiz sonrası ise, protein bakımından zengin tavuk, balık gibi besinleri tüketebilirsiniz.

Eğer bir fitness merkezine üye değilseniz ve yürüyüş yapma imkanınız varsa, iftardan hemen önce yapacağınız yürüyüş daha verimli olacaktır. Yenilen ağır yemek sonrası insan vücudunda bulunan 5 - 5.5 litre kanın, 2.7 litresi sindirime ayrılır. 0.75 litresi istisnasız beyne gönderilir. Kalan 1.5 – 2 litre kanla da vücudunuz olağan döngüsünü sağlar. Bu süreçte egzersiz yaparsanız, kalbiniz kalan az miktardaki kanı yetiştirmek adına olağandan çok daha fazla zorlar kendini. Bu da ilerleyen dönemlerde bir cardiovasculer risk faktörüdür. O nedenle, iftardan hemen önce yapılacak 35 dakikalık bir yürüyüş daha uygundur.