Modada Yeni Normalin Yol Haritası

"Dünle beraber gitti cancağızım, ne kadar söz varsa düne ait, şimdi yeni şeyler söylemek lazım" diyor Rumi, bugünleri çok iyi anlatan dizelerinde. Geçtiğimiz Şubat ayında bambaşka bir gerçekliğe geçtik. O andan beri 7/24 salgını konuşuyor, gelecekte neler olacağına dair tahminlerde bulunmaya çalışıyoruz. Gelecek ne zaman? Yarın mı? Önümüzdeki sezon mu? 2022 mi? İşte, şimdi markalar yarına, gelecek sezona ve 2022'ye hazırlanıyor. Yeni normali konuşurken hep 'alan' tarafta olanları anlattık. Peki, markalar ne yapacak? Son dönemde pazarlama dünyasında sıkça konuşulan 5 kazandıran strateji ve yeni girişimciler için öneriler karşınızda. Çağla Bingöl

Modada Yeni Normalin Yol Haritası

Dolce & Gabbana Alta Moda defilesi, sosyal izolasyonu teknede ve kendi özel plajında geçirecek modaseverlere atfedilmiş gibiydi

Bir Dolce & Gabbana Öğretisi

Pandemi dönemine ait başarılı bir kurumsal tabirle 'case study' aranıyorsa, Dolce & Gabbana'nın Temmuz ayında, döneme inat gerçekleşen Alta Moda şovundan uzağa bakmaya gerek yok. Hepimiz gibi corona günlerine hazırlıksız yakalanan Dolce ve Gabbana ikilisi, önce derin bir nefes aldı, sonra atölyenin tekrar çalışmaya başlamasıyla birikmiş işlerini bitirdi ve markanın yola nasıl devam ede bileceğine dair parlak bir yol düşündü. Madem karantina günlerinde bu kadar nostalji yapmıştık ve birbirimize verdiğimiz değer ile özlem öne çıkmıştı, o halde Alta Moda müşterilerine tek tek ulaşıp, onlara eski şaşaalı defileleri, defile sonrasındaki coşkulu partileri ve bir Dolce & Gabbana içinde kendilerini ne kadar harika hisset- tiklerini hatırlatacaklardı.Temmuz ayında dijital olarak gerçekleşen defileye tüm dünyadan markanın iyi müşterisi olan bir grup jet-set online katıldı. Şovun başında, eski yılların partilerinden eğlenceli enstantaneler içeren bir video vardı. O günlerin nostaljisi ve içinde bulunulan ruh halinin kırılganlığıyla,"internetten alışveriş etmez über zenginler" denilen kitle, hem de Whatsapp ve Wechat üzerinden birer birer (ikişer, üçer, dörder) sipariş verdiler. Öyle ki, marka daha rahat ve efil efil kıyafetler; bol elbiseler, keten gömlekler, yatlarda giymek için kaftanlar tasarlamış olmasına rağmen önceki sezonların ağır balo kostümlü Alta Moda koleksiyon hasılatını yakaladı. Yani kişisel dokunuşlarla kendilerini iyi ve güzel hissettirebildiğinizde, über zengin kesim de online alışveriş yapabiliyordu.

Peki, bu dönemden alnının akıyla çıkmak isteyen ve farklı kitlelere hitap eden diğer markalar ne yapacak?

Ürüne Artı Değer Katabilmek

Evde kaldığımız dönem bizi düşünmeye itti; acaba gerçekten bu kadar çok kıyafete ya da bu kadar uzun bir cilt bakımı rutinine ihtiyacımız var mı? Giysilerimiz bize gerçekten ne hissettiriyor? Mesela onlarla anılarımız var mı, çoğunu hiç giymemiş bile olabilir miyiz?

İşte, bu sorgulama yeni dönemde satın alma alışkanlıklarımıza yansıyacak. Artık zenginleştirilmiş gıdaları,birkaç farklı fonksiyona sahip kozmetik ürünleri, ayrı ayrı okazyonlarda giyilebilecek kıyafetleri daha sık konuşacağız. Bu hem finansal açıdan kendini güvende hissetmeyen müşteri kitlesine iyi gelecek hem de kendini tüketim çılgınlığının bir dişlisi gibi görmeye başlayanların kalplerini ferahlatacak. Bu anlamda, pahalı ama kaliteli üretim, etik değerler ve müşterilere ellerindeki parçaları nasıl daha uzun ömürlü kullanabileceklerini gösteren markalar öne çıkacak.Athleisure gibi melez giyim trendleri moda jargonunda daha çok yer bulacak.

BİZE ULAŞIN