Kışın Metabolizmayı Hızlandırmak İçin Ne Yapmalısınız

Herkes hızlı kilo vermenin ne kadar sağlıksız bir yaklaşım olduğunu bilir. Kaybedilen kilolar geri geldiğinde (bazen birkaç "bonus" ile) tartıda gördüklerimizin değişmesi için de genellikle motivasyon ve hızlı sonuç almak da önemli. Hızlı ve güvenli bir şekilde kilo vermekle ilgili bilimsel olarak kanıtlanmış en güncel bilgileri derledik.

Giriş Tarihi: 19.11.2021 13:02

Henüz, kilo verme hızı ile sonuçlarının sürdürülebilirliği arasındaki ilişki kanıtlanmamıştır. The Lancet Diabetes & Endocrinology tarafından yayınlanan bir çalışma, yüksek vücut kitle indeksine sahip 200'den fazla kadın ve erkek üzerinde değişkenleri inceliyor: İlk aşamada, katılımcılar ya 12 haftalık hızlı kilo verme programına ya da 36 haftalık kademeli kilo verme programına alıyorlar. Her iki yaklaşım da %15 oranında bir kilo farkını amaçlıyordu. Çalışmanın sonunda, her iki gruptaki katılımcılar da kaybettikleri kilonun çoğunu geri aldığı ortaya çıktı. Deney başarısız gibi görünebilir, ancak sonuçlar kilo verme hızının yeniden alımı etkilemediğini gösteriyor. Yani elde edilen sonuçlar hızlı verilen kiloların daha çabuk geri alındığı görüşü ile örtüşmemektedir.

Hangi yiyecekleri tüketirken dikkatli olmalıyız?

En hızlı kilo verme stratejileri, belirli gıdaların tüketiminin kesilmesine dayanır: rafine ve işlenmiş gıdalar, tatlılar, fast food ve hazır gıdalar bu listenin başında geliyor. Sadece kilo verme amacıyla değil, aynı zamanda sağlık ve güvenli bir şekilde diyet uygulamak için de gerekli olan bir yaklaşım bu. Bu yiyecekler, vücuttaki sıvıyı hapseder, kan şekerini ve insülin seviyelerini dengesizleştirirler ve kalp sağlığını olumsuz etkilerler.

Hangi içecekleri bırakmalısınız ve hangilerinin tüketimini azaltmalısınız

Genel olarak, sizin için ana kural su olmalıdır: meyve suları değil, kahve değil ve hatta çay bile. Günlük sıvı alımınızı her şekilde su ile doldurmaya çalışın. Sade su içmek hiç lezzetli değilse, içine limon, zencefil, salatalık veya taze nane ekleyin.

Kahveyi bırakmanın tüm sorunları çözmenin anahtarı olduğuna dair yaygın bir inanç var. Aslında, buna üç yemek kaşığı şeker ve bir porsiyon krema eklemezseniz, bu içecek kilo vermenize bile yardımcı olabilir. Kahve çekirdeklerinde bulunan bitkisel asitler, doğal yağ yakıcı etkiye sahiptir. Ana kural her şeyde olduğu gibi aşırıya kaçmamaktır: aşırı kafein kalp, böbrek sistemi, sinir sistemi ve cilt üzerinde zararlı bir etkiye sahiptir.

Hızlı kilo verirken neler yardımcıdır?

Hızlı kilo vermek iyi bir fikir olsa da bu yöntem herkes için uygun değildir. Her şeyden önce, bu düzen, kronik hastalıkları, gastrointestinal sistem veya böbreklerin bozulması gibi herkesi etkiyen durumlara sebep olabilir . Bu durumda, diyetin değiştirilmesiyle ilgili herhangi bir karar, yalnızca ilgili doktorla birlikte verilmelidir. Ayrıca daha önce yeme bozukluğu yaşadıysanız (çok uzun süre de olsa) hızlı kilo vermeye çalışmamalısınız. Duygusal sağlık olmadan fiziksel sağlık imkansızdır, bu yüzden psikolojik durumunuza karşı duyarlı olmaya çalışın ve bunu ihmal etmeyin!

BİZE ULAŞIN