Cilt Bakımına Yenilikçi Bakış
GÜZELLİK

Cilt Bakımına Yenilikçi Bakış

Birçok dermokozmetik markayı bünyesinde barındıran MELISSIMA’nın CEO ’su Elif Karakışla ile markayı keşfediyoruz.

GÜNCELLEME TARİHİ: 4 Ocak 2024

Yazar: Pelin Hasçalık


Öncelikle sohbetimize sizi tanıyarak başlayalım. Kimdir Elif Karakışla?

1999 yılında Boğaziçi Üniversitesi'nin İşletme bölümünden mezun oldum. Uzun yıllar Türkiye'nin önde gelen basın – yayın kuruluşlarının reklam ve pazarlama kuruluşlarında yöneticilik yaptım. Ancak bize, üniversitede hocalarımız girişimci olmak, kendi markamızı yaratmak ve ülkeye istihdam kaynağı olabilmeyi sürekli aşılamışlardı. Profesyonel hayatta görev aldığım süre boyunca kadın istihdamı yaratacak bir iş modeli üzerinde düşündüm. Amerika Birleşik Devletleri'ne yaptığım seyahatlerde MediSPA kavramı ile tanıştım ve bu kavramı nasıl benzersiz bir güzellik merkezi modeline dönüştürebileceğimi araştırdım. Bu sürecin sonunda; bugün dünyanın en önemli dermokozmetik markalarını bünyesinde barındıran eşsiz güzellik merkezi modeli haline gelen MELISSIMA doğdu.


MELISSIMA markasının doğuş hikâyesini sizden dinleyebilir miyiz?

Kariyerime Pamukbank'ta çalışarak başladım. Ardından Hürriyet Gazetesi'ne transfer oldum. Ancak ben kadınları hedef alan daha butik bir iş yapmanın hayalini kuruyordum. Cilt bakımı, kozmetik, estetik konuları üzerine araştırdım. Bu alanların yakın gelecekte gelişme projeksiyonu olduğunu tespit ettiğim noktada kolları sıvadım ve MELISSIMA'yı kurdum.


MELISSIMA'yı özel kılan, fark yaratan ve en iddialı olduğu noktalar neler?


MELISSIMA, önde gelen medikal kozmetik markası adedi ve ürün çeşitliliği anlamında dünyada benzeri olmayan bir platformdur. Obagi Medical, ZO Skin Health, Skin- ceuticals, Revitalash, OlaPlex MURAD ve Neostrata; Güney Afrika'dan Environ; Fransa'dan Biologique Recherche, Alphascience, Darphin ve Lazartigue; Almanya'dan Schrammek, MBR Medical Beauty, MSB veTransdermal 21; Japonya'dan Forlle'd; Finlandiya'dan Lumene; Güney Kore'den Genosys ve Theraderm; İtalya'dan Neofound; İsviçre'den Valmont, Hormeta ve Bellefontaıne; İspanya'dan PhFormula gibi global dermokozmetik devlerinin yanı sıra Türk ürünleri Fenlo Skincare, Insideout, Medikoz ve SillX ve dünyanın en güçlü Kollajen, Omega3,Organik Silik ave Seramid Kolintakviyeleri; Actisilk, Ballstad, Beefit, Biosil, Collagen Lift Paris, Collagen Vital, Gulbenatural, Hola, Nature Mind, Mujer, So Vital ve Vitisfera MELISSIMA'da.


Özellikle kadın girişimcilere ilham veren bir başarı öykünüz var. Peki, bu başarının sırrı nedir?


İstikrarlı başarı için çok çalışmaktan başka bir yol yoktur ancak siz bu yolda yürürken, size adeta bir sihirli değnek dokunuşu gibi kolaylıklar sağlayacak araçlardan faydalanmak mümkün. Herkesin, kolaylaştırıcı düşünce sistemi Access Consciousness'i araştırmasını özellikle tavsiye ediyorum. Bu sistem bana enerjiyi takip etmeyi ve fırsatların kokusunu almayı öğretti. Yeni projelerimin, bana ve ekibime ne katkısı olacağını, projemle sektöre veya insanlara ne gibi katkılar sağlayacağımı soruyorum. Aldığım yanıt, yol haritamı belirliyor.

MELISSIMA'ya dışarıdan bakan biri olsaydınız; MELISSIMA'yı tercih sebebiniz ne olurdu?

Global olarak baktığımızda ne yenilik varsa, MELISSIMA yenilikleri uygulamada ilk sırada... Danışanlarımızı, cilt bakım trendlerini araştırma zahmetinden kurtarıyoruz. Zaten, Türk pazarına girmek isteyen markaların ilk durağı MELISSIMA oluyor. İstanbul'un en prestijli caddelerinden olan Bağdat Caddesi'nde üç merkezi var ancak MELISSIMA'dan hizmet almak isteyen herkes Türkiye'nin neresinde olursa olsun, evinden bile çıkmadan bizle iletişime geçebiliyor. Melissima danışanları hem WhatsApp analiz imkanı ile "Ücretsiz Cilt Analiz" hizmeti alıp hem de www.melissima.com.tr'den direkt sipariş oluşturabiliyorlar.